A PCBankár és a NetBANKár Business rendszerekben 2019. szeptember 14-től bevezetett erős ügyfél-hitelesítéssel kapcsolatos gyakori kérdések és válaszok (GYIK)
- 1. Hogyan tudom módosítani az erős ügyfél-hitelesítéshez szükséges telefonszámomat?
- 2. Hogyan tudom frissíteni a PCBankár programot?
- 3. Mi a teendő, ha nem tudom megnyitni a PCBankár programot, „MAIN_DRIVEROOT” hibaüzenet küld vissza a rendszer?
- 4. Amennyiben a megbízás aláírásakor, az „Aláírási jelszava hibás” hibaüzenet jelenik meg, akkor a megbízások visszautasításra kerültek?
- 5. Bejelentkezési jelszó többszöri elrontása és kitiltás esetén mi a teendőm?
- 6. Van-e, és ha igen, hol érhető el a PCBankár és NetBANKár Business belépéshez szükséges, legfontosabb információkat tartalmazó írásos leírás, segédlet?
1. Hogyan tudom módosítani az erős ügyfél-hitelestéshez szükséges telefonszámomat?
- Az SCA (Strong Customer Authentication – erős ügyfél-hitelesítés) megbízás újbóli beküldésével, benyújtásával módosítható az azonosításhoz a jövőben használni kívánt telefonszám.
2. Hogyan tudom frissíteni a PCBankár programot?
- Az erős ügyfél-hitelesítéshez a PCBankár legújabb 6.02-23 verziójának használata szükséges. Az eddig használt programverzióba történő belépéskor az új verzió automatikusan letöltődik. Ezt követően a programot be kell zárni annak érdekében, hogy a PCBankár frissüljön. Az újbóli indításkor már a friss verzió használható, a belépéskor működik a kétfaktoros azonosítás.
- Hálózatban telepített kliensek esetében kivételesen előfordulhat a sikertelen frissítés, ennek lehetséges oka az, hogy a PCBankár program nem a hálózati meghajtó főkönyvtárába került telepítésre. Kérjük, hogy a tűzfal / vírusirtó beállításokat is ellenőrizze!
3. Mi a teendő, ha nem tudom megnyitni a PCBankár programot, „MAIN_DRIVEROOT” hibaüzenet küld vissza a rendszer?
- Abban az esetben, ha egy meghajtó főkönyvtárába telepítette a programot, az új program verzió nem fog megfelelően működni. Kérjük, helyezze át a programot (a komplett telepített klienst), bármely Ön által választott mappába – amely nem a meghajtó főmappája – és frissítse manuálisan az MKB Bank honlapján található telepítővel (link) a PCBankár programot, majd indítsa el a „bin32” mappában található newuser.exe fájlt.
- Amennyiben hálózatos telepítéssel használják a PCBankárt, akkor valamennyi hálózatba kapcsolt gépen külön-külön is le kell futtatni a newuser.exe fájlt, annak érdekében, hogy az minden felhasználónál megfelelő módon működjön a továbbiakban.
4. Amennyiben a megbízás aláírásakor, az „Aláírási jelszava hibás” hibaüzenet jelenik meg, akkor a megbízások visszautasításra kerültek?
- Az erős ügyfél-hitelesítésre történő átállással az aláírási jelszó használata megszűnt. A továbbiakban a bejelentkezéshez és az aláíráshoz egyaránt az állandó bejelentkezési jelszót kell használnia, valamint az MKB Bank által SMS-ben küldendő egyszeri kódot is meg kell adni.
- Amennyiben egy korábban létrehozott és már aláírt csomag beküldése sikertelen, akkor a programfrissítés után törölni kell a régi aláírásokat és újból alá kell írnia a csomagokat.
- Jelszómódosításhoz, amennyiben ismeri bejelentkezési jelszavát (jelszókövetelmények: 8 - 32 db karakter; minimum 1 db kisbetű, 1 db nagybetű, 1 db szám, amely nem tartalmazhat ékezetet, vagy speciális karaktert és nem egyezhet meg a legutóbbi 10 jelszóval)
- Jelentkezzen be a PCBankár / NetBANKár Business felületére;
- PCBankár esetén jelentkezzen fel a
banki szerverre (a 9 ponttal jelölt ikon segítségével) a saját
bejelentkezési jelszavával;
- Módosítsa a jelszavát a PCBankár esetén „Paraméterek / Bejelentkezési jelszó”; NetBANKár
Businessben „Beállítások / Bejelentkezési jelszó módosítása” menüpontban;
- Fontos, hogy ezt követően a már
berögzített csomagokról törölnie kell az összes aláírást (amennyiben
együttes aláírás történt, akkor minden felhasználónak ezt külön-külön szükséges
megtennie);
- Ezt követően végezze el újra az aláírási / beküldési műveletet.
- Az esetleges aláírási problémákat megoldja az, ha módosítja bejelentkezési jelszavát. Amennyiben hibás aláírásokkal kitiltotta magát a rendszerből, a feloldás az MKB Bank Contact Centeren (06 80 333 770) keresztül lehetséges.
5. Bejelentkezési jelszó többszöri elrontása és kitiltás esetén mi a teendőm?
- Kérjük, vegye fel a kapcsolatot az MKB Bank Contact Centerével (06 80 333 770), munkatársaink az azonosítást követően közreműködnek a jelszó visszaállításában.
6. Van-e, és ha igen, hol érhető el a PCBankár és NetBANKár Business belépéshez szükséges, legfontosabb információkat tartalmazó írásos leírás, segédlet?
A belépéshez és a megbízások aláírásához szükséges használati útmutató, valamint az erős ügyfél-hitelesítéssel kapcsolatos tudnivalók, elektronikus csatornán keresztül, postaláda üzenet formájában valamennyi PCBankár és NetBANKár Business felhasználó ügyfelünk részére kiküldésre kerültek, illetve ITT is megtalálhatók.