A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt biztosíthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatóak a böngésző beállításaiban. Tovább információ

MKB Mobilbank alkalmazás

Ingyenes, próbálja ki!

Bezárás

Gyakori kérdések

A PCBankár és a NetBANKár Business rendszerekben 2019. szeptember 14-től bevezetett erős ügyfél-hitelesítéssel kapcsolatos gyakori kérdések és válaszok (GYIK)

  • 1. Hogyan tudom módosítani az erős ügyfél-hitelesítéshez szükséges telefonszámomat?
  • 2. Hogyan tudom frissíteni a PCBankár programot?
  • 3. Mi a teendő, ha nem tudom megnyitni a PCBankár programot, „MAIN_DRIVEROOT” hibaüzenet küld vissza a rendszer?
  • 4. Amennyiben a megbízás aláírásakor, az „Aláírási jelszava hibás” hibaüzenet jelenik meg, akkor a megbízások visszautasításra kerültek?
  • 5. Bejelentkezési jelszó többszöri elrontása és kitiltás esetén mi a teendőm?
  • 6. Van-e, és ha igen, hol érhető el a PCBankár és NetBANKár Business belépéshez szükséges, legfontosabb információkat tartalmazó írásos leírás, segédlet?

1. Hogyan tudom módosítani az erős ügyfél-hitelestéshez szükséges telefonszámomat?

  • Az SCA (Strong Customer Authentication – erős ügyfél-hitelesítés) megbízás újbóli beküldésével, benyújtásával módosítható az azonosításhoz a jövőben használni kívánt telefonszám.

2. Hogyan tudom frissíteni a PCBankár programot?

  • Az erős ügyfél-hitelesítéshez a PCBankár legújabb 6.02-23 verziójának használata szükséges. Az eddig használt programverzióba történő belépéskor az új verzió automatikusan letöltődik. Ezt követően a programot be kell zárni annak érdekében, hogy a PCBankár frissüljön. Az újbóli indításkor már a friss verzió használható, a belépéskor működik a kétfaktoros azonosítás.
  • Hálózatban telepített kliensek esetében kivételesen előfordulhat a sikertelen frissítés, ennek lehetséges oka az, hogy a PCBankár program nem a hálózati meghajtó főkönyvtárába került telepítésre. Kérjük, hogy a tűzfal / vírusirtó beállításokat is ellenőrizze!

3. Mi a teendő, ha nem tudom megnyitni a PCBankár programot, „MAIN_DRIVEROOT” hibaüzenet küld vissza a rendszer?

  • Abban az esetben, ha egy meghajtó főkönyvtárába telepítette a programot,  az új program verzió nem fog megfelelően működni. Kérjük, helyezze át a programot (a komplett telepített klienst), bármely Ön által választott mappába – amely nem a meghajtó főmappája – és frissítse manuálisan az MKB Bank honlapján található telepítővel (link) a PCBankár programot, majd indítsa el a „bin32” mappában található newuser.exe fájlt.
  • Amennyiben hálózatos telepítéssel használják a PCBankárt, akkor valamennyi hálózatba kapcsolt gépen külön-külön is le kell futtatni a newuser.exe fájlt, annak érdekében, hogy az minden felhasználónál megfelelő módon működjön a továbbiakban.

4. Amennyiben a megbízás aláírásakor, az „Aláírási jelszava hibás” hibaüzenet jelenik meg, akkor a megbízások visszautasításra kerültek?

  • Az erős ügyfél-hitelesítésre történő átállással az aláírási jelszó használata megszűnt. A továbbiakban a bejelentkezéshez és az aláíráshoz egyaránt az állandó bejelentkezési jelszót kell használnia, valamint az MKB Bank által SMS-ben küldendő egyszeri kódot is meg kell adni.
  • Amennyiben egy korábban létrehozott és már aláírt csomag beküldése sikertelen, akkor a programfrissítés után törölni kell a régi aláírásokat és újból alá kell írnia a csomagokat.
  • Jelszómódosításhoz, amennyiben ismeri bejelentkezési jelszavát (jelszókövetelmények: 8 - 32 db karakter; minimum 1 db kisbetű, 1 db nagybetű, 1 db szám, amely nem tartalmazhat ékezetet, vagy speciális karaktert és nem egyezhet meg a legutóbbi 10 jelszóval)
    • Jelentkezzen be a PCBankár / NetBANKár Business felületére;
    • PCBankár esetén jelentkezzen fel a banki szerverre (a 9 ponttal jelölt ikon segítségével) a saját bejelentkezési jelszavával;
    • Módosítsa a jelszavát a PCBankár esetén „Paraméterek / Bejelentkezési jelszó”; NetBANKár Businessben „Beállítások / Bejelentkezési jelszó módosítása” menüpontban;
    • Fontos, hogy ezt követően a már berögzített csomagokról törölnie kell az összes aláírást (amennyiben együttes aláírás történt, akkor minden felhasználónak ezt külön-külön szükséges megtennie);
    • Ezt követően végezze el újra az aláírási / beküldési műveletet.
  • Az esetleges aláírási problémákat megoldja az, ha módosítja bejelentkezési jelszavát. Amennyiben hibás aláírásokkal kitiltotta magát a rendszerből, a feloldás az MKB Bank Contact Centeren (06 80 333 770) keresztül lehetséges.

5. Bejelentkezési jelszó többszöri elrontása és kitiltás esetén mi a teendőm?

  • Kérjük, vegye fel a kapcsolatot az MKB Bank Contact Centerével (06 80 333 770), munkatársaink az azonosítást követően közreműködnek a jelszó visszaállításában.

6. Van-e, és ha igen, hol érhető el a PCBankár és NetBANKár Business belépéshez szükséges, legfontosabb információkat tartalmazó írásos leírás, segédlet?

A belépéshez és a megbízások aláírásához szükséges használati útmutató, valamint az erős ügyfél-hitelesítéssel kapcsolatos tudnivalók, elektronikus csatornán keresztül, postaláda üzenet formájában valamennyi PCBankár és NetBANKár Business felhasználó ügyfelünk részére kiküldésre kerültek, illetve ITT is megtalálhatók.