Tisztelt Ügyfelünk! Jelenleg hiba tapasztalható az MKB NetBANKár működésében. A hiba elhárítása folyamatban van. Megértését és türelmét köszönjük!

2022.07.15. 20:00 és 2022.07.17. 8:00 közt kiesések lehetnek az Azonnali Fizetési Rendszer működésében. 2022.07.17-én 02:00 és 04:00 közt az internetes fizetések esetén fennakadások fordulhatnak elő, ezért kérjük, internetes fizetéseiket ezen időszakon kívülre időzítsék. 2022.07.20-án 7:00 és 7:30 között rövid kiesések lehetnek az ügyfélhez tartozó azonosítási típus lekérdezésében, a biometrikus azonosítással történő vásárlásban, az internetes vásárlás jóváhagyásához szükséges 3DS SMS kiküldésében, a biometriával történő jóváhagyásban, valamint a statikus jelszó beállításában.

Kedves Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy tervezett karbantartásainkról az alábbi linken tájékozódhat.

Tájékoztatjuk, hogy az MKB Bank által biztosított POS terminálokon technikai okokból átmenetileg nincs lehetőség SZÉP Kártyával, egészségpénztári kártyával, valamint American Express bankkártyával történő fizetésre. A hiba elhárításán beszállító bevonásával dolgozunk, addig türelmüket és megértésüket kérjük.

Kedves Ügyfelünk! Karbantartás miatt a NetBANKár, az MKB Mobilalkalmazás, a NetBANKár Business és a PCBANKár 2022.06.24-én 22:00 és 23:00 között nem lesz elérhető, illetve az azonnali fizetési rendszer keretén belül történő jóváírásban és teljesítésben is késedelem várható. Megértését és türelmét köszönjük! Üdvözlettel: MKB Bank Nyrt.

2022.07.20-án 7:00 és 7:30 között rövid kiesések lehetnek az ügyfélhez tartozó azonosítási típus lekérdezésében, a biometrikus azonosítással történő vásárlásban, az internetes vásárlás jóváhagyásához szükséges 3DS SMS kiküldésében, a biometriával történő jóváhagyásban, valamint a statikus jelszó beállításában.

Tájékoztatjuk, hogy technikai probléma miatt az MKB NetBANKár és MKB Mobilalkalmazás átmenetileg nem elérhető. A hiba elhárításán dolgozunk, megértésüket és türelmüket köszönjük!

2022.07.20-án 7:00 és 7:30 között rövid kiesések lehetnek az ügyfélhez tartozó azonosítási típus lekérdezésében, a biometrikus azonosítással történő vásárlásban, az internetes vásárlás jóváhagyásához szükséges 3DS SMS kiküldésében, a biometriával történő jóváhagyásban, valamint a statikus jelszó beállításában.

Kedves Ügyfelünk! Karbantartás miatt a NetBANKár/ MKB Mobilalkalmazás és a PCBankár/ NetBANKár Business működésében leállásokat tapasztalhat 2022.07.12-én 22:00 és 2022.07.13 01:00 között. A karbantartás ideje alatt a kártyás tranzakciók bonyolítása is szünetel. Megértését és türelmét köszönjük! Üdvözlettel: MKB Bank Nyrt.

Kedves Ügyfelünk! Weboldalunkon a mai napon technikai problémák léptek fel, az oldalon található kereső és a hírek elérésében. Az okozott kellemetlenségért elnézésüket kérjük!

Kedves Ügyfelünk! Karbantartás miatt a PCBankár/ NetBANKár Business működésében kieséseket tapasztalhat 2022.07.19-én 20:00 és 21:00 között. Megértését és türelmét köszönjük!  Üdvözlettel: MKB Bank Nyrt.

Tervezett karbantartásainkról az alábbi linken tájékozódhat.

Tájékoztatjuk, hogy egyes, az MKB Banknál vezetett korábbi Budapest Bank 101-es bankazonosítóval kezdődő fizetési és pénzforgalmi számlával rendelkező ügyfeleink esetében a Babaváró hitelhez kapcsolódóan technikai okokból téves összeg került levonásra adminisztrációs díjként. A hiba kivizsgálása folyamatban van, amennyiben a levonás sikeres volt, a levont összeget természetesen a hiba elhárítását követően várhatóan 2022.09.12. 12:00-ig visszautaljuk az érintett ügyfeleknek. Megértését köszönjük! További információ a TeleBankon a 06 80 350 350-es telefonszámon.

Kedves Ügyfelünk! Karbantartás miatt a PCBankár/ NetBANKár Business működésében kieséseket tapasztalhat 2022.06.30-án 20:00 és 21:00 között. Megértését és türelmét köszönjük!  Üdvözlettel: MKB Bank Nyrt.

Technikai okokból az online fizetési tranzakciókat jóváhagyó push értesítés ugyan megérkezik az MKB Mobilalkalmazásban, azonban a jóváhagyás után nem zárul le a tranzakció. Az értesítés helyett a tranzakció jóváhagyásához online PIN kódjukat tudják használni. A hiba az MKB Mobil App (korábban BB) felhasználóit nem érinti.

Tájékoztatjuk, hogy tervezett karbantartás miatt 2022.06.26-án 01:00 és 01:30 óra közt az Azonnali Fizetési Rendszerben indított utalások fogadására, valamint ezek indítására nincs lehetőség. Kérjük, utalását időzítse ezen időszakon kívülre, vagy átutalását értéknap megjelölésével indítsa el. Amennyiben egy partnerétől vár utalást, kérjük, jelezze neki, hogy átutalását a karbantartáson kívüli időpontban vagy értéknap megjelölésével indítsa újra, illetve sikertelenség esetén ismételje meg.

Fióki időpont kérés TeleBank
06 80 350 350
Írjon nekünk! Fiókok és ATM-ek Árfolyamok

AZ INTERNETES BANKKÁRTYÁS VÁSÁRLÁSOK JÓVÁHAGYÁSA

Az internetes bankkártyás vásárlások jóváhagyásának folyamata

Az Európai Unió második pénzforgalmi irányelve (PSD2: Payment Services Directive 2) minden kártyakibocsátónak és elfogadónak előírja az erős ügyfél-hitelesítés (SCA: Strong Customer Authentication) megváltozott szabályok szerinti alkalmazását az Európai Gazdasági Térség (az Európai Unió tagállama, valamint Izland, Liechtenstein és Norvégia) határain belüli internetes bankkártyás vásárlások még biztonságosabbá tétele érdekében.

Mit jelent ez a gyakorlatban?

Internetes bankkártyás vásárlásait az erős ügyfél-hitelesítésre vonatkozó szabályok szerint, az alábbi módok valamelyikével hagyhatja jóvá:

MKB Mobil App (korábban BB) push értesítéssel

Az MKB Mobil Appban (korábban BB) a megfelelő beállítást követően a mobiltelefonjára érkező push értesítésre kattintva hagyhatja jóvá internetes bankkártyás vásárlásait, ha olyan kereskedőnél vásárol, aki alkalmazza az erős ügyfél-hitelesítést.

Mindezt könnyedén és egyszerűen, a lehető legnagyobb biztonsággal!

SMS-ben érkező 3D Secure kód és jelszó megadásával

Az SMS-ben kapott 3D Secure kód mellett kötelező egy szabadon választható, 4 számjegyű internetes vásárlási jelszó megadása is az internetes bankkártyás vásárlásainak jóváhagyásáhz, ha olyan kereskedőnél vásárol, aki alkalmazza az erős ügyfél-hitelesítést.

2021. október 7-től az Európai Gazdasági Térség határain belül működő online elfogadóhelyek esetén egy intelligens, folyamatosan tanuló rendszer, ügyfélszinten figyeli az online tranzakciókat, és az így azonosított, megbízhatónak ítélt kereskedőknél már nem lesz szükség az erős ügyfél-hitelesítésre. Ezek a tranzakciók továbbra is biztonságosak maradnak, ezért a bank vállalja a felelősséget, megteremtve ezzel az eddigi leggördülékenyebb internetes vásárlási élményt.

Lakossági betéti vagy hitel főkártyám van, hogyan fogok tudni a változás életbelépését követően interneten vásárolni?

MKB Mobil App (korábban BB) push értesítéssel:

Az erős ügyfél-hitelesítésnek a legegyszerűbben és legkényelmesebben az MKB Mobil Appot (korábban BB) használatával felelhet meg, melynek feltétele az MKB Internetbank (korábban BB) szolgáltatás megléte.

Az alkalmazás letöltéséhez és az internetes vásárlás megfelelő beállítását az alábbi lépésekkel teheti meg:

  1. Töltse le az MKB Mobil Appot (korábban BB) az App Storeból vagy a Google Play Áruházból.
  2. Jelentkezzen be MKB Internetbank (korábban BB) felhasználónevével és jelszavával.
    Az MKB Mobil App (korábban BB) bejelentkezés feltétele legalább egy korábbi sikeres MKB Internetbank (korábban BB) belépés.
  3. Adja meg az SMS-ben kapott jóváhagyó kódot.
  4. Állítson be egy mPIN-t.
  5. Kapcsolja be az Internetes vásárlás jóváhagyását a Beállítások/Értesítések/Értesítések fogadása kapcsoló segítségével.

Online bankkártyás vásárlás új folyamata az MKB Mobil App (korábban BB) push értesítéssel:

  1. Az Értesítések fogadása funkció bekapcsolását követően a legközelebbi online bankkártyás vásárlása során a szokott módon adja meg kártyaadatait a kereskedő felületén.
  2. A tranzakció jóváhagyásáról mobiltelefonjára érkezik egy push értesítés, ezt megnyitva automatikusan az MKB Mobil App (korábban BB) felülete nyílik meg.
  3. Azonosítsa magát az MKB Mobil App (korábban BB) felületén mPIN kódjával vagy a biometrikus azonosítók (pl. ujjlenyomat, archáló) egyikével.
  4. Hagyja jóvá a megbízást az ezt követően megjelenő azonosítási képernyőn.
  5. Térjen vissza kereskedői felületre és a tovább gomb megnyomásával véglegesítse a folyamatot.

Mi történik, ha nem elérhető az MKB Mobil App (korábban BB) ?

MKB Mobil App (korábban BB) karbantartás esetén a mobiltelefonra érkező push értesítéssel való azonosítási mód nem elérhető, ezért javasoljuk minden ügyfelünknek az internetes vásárlási jelszó megadását is, amivel karbantartás esetén is zökkenőmentesen vásárolhatnak online.

További részletek a MKB Mobil App (korábban BB) azonosítás oldalon.

SMS-ben érkező 3D Secure kód és jelszó megadásával

A változásnak a meglévő, SMS-ben érkező 3D Secure kód és az újonnan bevezetett internetes vásárlási jelszó megadásával felelhet meg.

Ha még nem vásárolt online MKB Bankos bankkártyájával és nem adott meg 3D Secure telefonszámot, az internetes vásárlási jelszó mellett azt is meg kell adnia, amit a TeleBank 06 80 350 350-es telefonszámán tehet meg.

A szabadon választható, 4 számjegyű internetes vásárlási jelszó megadása az alábbi módokon lehetséges:

  • TeleBankon:
    készítse elő bankkártyáját és hívja a 06 80 350 350--es telefonszámot.
  • MKB Internetbankon (korábban BB):
    a Bank- és hitelkártyák menüpontban kattintson az Internetes vásárlási jelszó beállítás gombra.

Online bankkártyás vásárlás új folyamata a meglévő, SMS-ben érkező 3D Secure kód és az újonnan bevezetett internetes vásárlási jelszó megadásával:

  1. Az internetes vásárlási jelszó megadását követően a legközelebbi online bankkártyás vásárlása során a szokott módon adja meg kártyaadatait a kereskedő felületén.
  2. Adja meg az SMS-ben kapott 3D Secure kódot a megjelenő azonosítási képernyőn, majd kattintson a tovább gombra!
  3. Adja meg 4 számjegyű internetes vásárlási jelszavát, majd kattintson a jóváhagyás gombra!

Lakossági társkártyám van, hogyan fogok tudni a változás életbelépését követően interneten vásárolni?

MKB Mobil App (korábban BB) push értesítéssel:

A társkártyás online vásárlások mobiltelefonjára érkező push értesítéssel történő jóváhagyásához ügyfélszintű feltételek szükségesek.

Ha Ön lakossági társkártya-birtokos és emellett rendelkezik ezekkel azonos típusú (betéti vagy hitel) főkártyával is, valamint MKB Internetbank (korábban BB) mellett MKB Mobil Appal (korábban BB), a társkártyás online vásárlásait is jóváhagyhatja push értesítéssel. Ehhez kövesse az alábbi utasításokat.

Ha Ön csak társkártyával rendelkezik, egyedül az SMS-ben érkező 3D Secure kód és az újonnan bevezetett internetes vásárlási jelszó megadásával hagyhatja jóvá online vásárlásait. Ennek részleteit a „Nincs okostelefonom” részben találja.

Az alkalmazás letöltéséhez és az internetes vásárlás megfelelő beállítását az alábbi lépésekkel teheti meg:

  1. Töltse le az MKB Mobil Appot (korábban BB) az App Storeból vagy a Google Play Áruházból.
  2. Jelentkezzen be MKB Internetbank (korábban BB) felhasználónevével és jelszavával.
    Az MKB Mobil App (korábban BB) bejelentkezés feltétele legalább egy korábbi sikeres Budapest Internetbank belépés.
  3. Adja meg az SMS-ben kapott jóváhagyó kódot.
  4. Állítson be egy mPIN-t.
  5. Kapcsolja be az Internetes vásárlás jóváhagyását a Beállítások/Értesítések/Értesítések fogadása kapcsoló segítségével.

Online bankkártyás vásárlás új folyamata az MKB Mobil App (korábban BB) push értesítéssel:

  1. Az Értesítések fogadása funkció bekapcsolását követően a legközelebbi online bankkártyás vásárlása során a szokott módon adja meg kártyaadatait a kereskedő felületén.
  2. A tranzakció jóváhagyásáról mobiltelefonjára érkezik egy push értesítés, ezt megnyitva automatikusan az MKB Mobil App (korábban BB) felülete nyílik meg.
  3. Azonosítsa magát az MKB Mobil App (korábban BB) felületén mPIN kódjával vagy a biometrikus azonosítók (pl. ujjlenyomat, archáló) egyikével.
  4. Hagyja jóvá a megbízást az ezt követően megjelenő azonosítási képernyőn.
  5. Térjen vissza kereskedői felületre és a tovább gomb megnyomásával véglegesítse a folyamatot.

Mi történik, ha nem elérhető a MKB Mobil App (korábban BB)?

MKB Mobil App (korábban BB) karbantartás esetén a mobiltelefonra érkező push értesítéssel való azonosítási mód nem elérhető, ezért javasoljuk minden ügyfelünknek az internetes vásárlási jelszó megadását is, amivel karbantartás esetén is zökkenőmentesen vásárolhatnak online.

További részletek a MKB Mobil App (korábban BB) azonosítás oldalon.

SMS-ben érkező 3D Secure kód és jelszó megadásával

A változásnak a meglévő, SMS-ben érkező 3D Secure kód és az újonnan bevezetett internetes vásárlási jelszó megadásával felelhet meg.

Ha még nem vásárolt online MKB Bankos bankkártyájával és nem adott meg 3D Secure telefonszámot, az internetes vásárlási jelszó mellett azt is meg kell adnia, amit a TeleBank 06 80 350 350-es telefonszámán tehet meg.

A szabadon választható, 4 számjegyű internetes vásárlási jelszó megadása az alábbi módokon lehetséges:

  • TeleBankon: készítse elő bankkártyáját és hívja a 06 80 350 350-es telefonszámot.

Online bankkártyás vásárlás új folyamata a meglévő, SMS-ben érkező 3D Secure kód és az újonnan bevezetett internetes vásárlási jelszó megadásával:

  1. Az internetes vásárlási jelszó megadását követően a legközelebbi online bankkártyás vásárlása során a szokott módon adja meg kártyaadatait a kereskedő felületén.
  2. Adja meg az SMS-ben kapott 3D Secure kódot a megjelenő azonosítási képernyőn, majd kattintson a tovább gombra!
  3. Adja meg 4 számjegyű internetes vásárlási jelszavát, majd kattintson a jóváhagyás gombra!

Üzleti bankkártyám van, hogyan fogok tudni a változás életbelépését követően interneten vásárolni?

MKB Mobil App (korábban BB) push értesítéssel:

Az üzleti bankkártyás online vásárlások mobiltelefonjára érkező push értesítéssel történő jóváhagyásához ügyfélszintű feltételek szükségesek. Ha ön üzleti főkártya birtokos vagy társkártyabirtokos, és emellett rendelkezik lakossági betéti főkártyával is, valamint MKB Internetbank (korábban BB) mellett MKB Mobil Appal (korábban BB), üzleti kártyás internetes vásárlásait is jóváhagyhatja push értesítéssel. Ehhez kövesse az alábbi utasításokat.

Ha Ön kizárólag csak üzleti társkártyával rendelkezik, azaz nem rendelkezik lakossági betéti főkártyával , egyedül az SMS-ben érkező 3D Secure kód és az újonnan bevezetett internetes vásárlási jelszó megadásával hagyhatja jóvá online vásárlásait. Ennek részleteit a „Nincs okostelefonom” részben találja.

Az alkalmazás letöltéséhez és az internetes vásárlás megfelelő beállítását az alábbi lépésekkel teheti meg:

  1. Töltse le az MKB Mobil Appot (korábban BB) az App Storeból vagy a Google Play Áruházból.
  2. Jelentkezzen be MKB Internetbank (korábban BB) felhasználónevével és jelszavával.
    Az MKB Mobil App (korábban BB) bejelentkezés feltétele legalább egy korábbi sikeres MKB Internetbank (korábban BB) belépés.
  3. Adja meg az SMS-ben kapott jóváhagyó kódot.
  4. Állítson be egy mPIN-t.
  5. Kapcsolja be az Internetes vásárlás jóváhagyását a Beállítások/Értesítések/Értesítések fogadása kapcsoló segítségével.

Online bankkártyás vásárlás új folyamata az MKB Mobil App (korábban BB) push értesítéssel:

  1. Az Értesítések fogadása funkció bekapcsolását követően a legközelebbi online bankkártyás vásárlása során a szokott módon adja meg kártyaadatait a kereskedő felületén.
  2. A tranzakció jóváhagyásáról mobiltelefonjára érkezik egy push értesítés, ezt megnyitva automatikusan az MKB Mobil App (korábban BB) felülete nyílik meg.
  3. Azonosítsa magát az MKB Mobil App (korábban BB) felületén mPIN kódjával vagy a biometrikus azonosítók (pl. ujjlenyomat, archáló) egyikével.
  4. Hagyja jóvá a megbízást az ezt követően megjelenő azonosítási képernyőn.
  5. Térjen vissza kereskedői felületre és a tovább gomb megnyomásával véglegesítse a folyamatot.

Mi történik, ha nem elérhető az MKB Mobil App (korábban BB)?

MKB Mobil App (korábban BB) karbantartás esetén a mobiltelefonra érkező push értesítéssel való azonosítási mód nem elérhető, ezért javasoljuk minden ügyfelünknek az internetes vásárlási jelszó megadását is, amivel karbantartás esetén is zökkenőmentesen vásárolhatnak online.

További részletek az MKB Mobil App (korábban BB) azonosítás oldalon.

SMS-ben érkező 3D Secure kód és jelszó megadásával

A változásnak a meglévő, SMS-ben érkező 3D Secure kód és az újonnan bevezetett internetes vásárlási jelszó megadásával felelhet meg.

Ha még nem vásárolt online MKB Bankos bankkártyájával és nem adott meg 3D Secure telefonszámot, az internetes vásárlási jelszó mellett azt is meg kell adnia, amit a TeleBank 06 80 350 350-es telefonszámán tehet meg.

A szabadon választható, 4 számjegyű internetes vásárlási jelszó megadása az alábbi módokon lehetséges:

  • TeleBankon: készítse elő bankkártyáját és hívja a 06 80 350 350-es telefonszámot.
  • MKB Internetbankon (korábban BB):
    a „Bank- és hitelkártyák” menüpontban válassza a „Bankkártya lista- és műveletek” lehetőséget, majd kattintson az „Internetes vásárlási jelszó beállítása” gombra.

Online bankkártyás vásárlás új folyamata a meglévő, SMS-ben érkező 3D Secure kód és az újonnan bevezetett internetes vásárlási jelszó megadásával:

  1. Az internetes vásárlási jelszó megadását követően a legközelebbi online bankkártyás vásárlása során a szokott módon adja meg kártyaadatait a kereskedő felületén.
  2. Adja meg az SMS-ben kapott 3D Secure kódot a megjelenő azonosítási képernyőn, majd kattintson a tovább gombra!
  3. Adja meg 4 számjegyű internetes vásárlási jelszavát, majd kattintson a jóváhagyás gombra!


Töltse le az MKB Mobil Appot (korábban BB) és állítsa be az Internetes vásárlás jóváhagyását a Beállítások/Értesítések/Értesítések fogadása kapcsoló segítségével.

Internetes bankkártyás vásárlás során, bizonyos esetekben kötelező az erős ügyfél-hitelesítés megváltozott szabályok szerinti alkalmazása, amit legegyszerűbben és legkényelmesebben az MKB Mobil App (korábban BB) használatával teljesíthet.

Gyakori kérdések

A mobiltelefonra érkező push értesítéssel történő jóváhagyásról további részletek az MKB Mobil App (korábban BB) azonosítás oldalon.