Ugrás a tartalomhoz

Tisztelt Ügyfelünk! Jelenleg hiba tapasztalható az MKB NetBANKár működésében. A hiba elhárítása folyamatban van. Megértését és türelmét köszönjük!

Tájékoztatjuk, hogy az MKB Bank által biztosított POS terminálokon technikai okokból átmenetileg nincs lehetőség SZÉP Kártyával, egészségpénztári kártyával, valamint American Express bankkártyával történő fizetésre. A hiba elhárításán beszállító bevonásával dolgozunk, addig türelmüket és megértésüket kérjük.

Kedves Ügyfelünk! Karbantartás miatt a NetBANKár, az MKB Mobilalkalmazás, a NetBANKár Business és a PCBANKár 2022.06.24-én 22:00 és 23:00 között nem lesz elérhető, illetve az azonnali fizetési rendszer keretén belül történő jóváírásban és teljesítésben is késedelem várható. Megértését és türelmét köszönjük! Üdvözlettel: MKB Bank Nyrt.

Kedves Ügyfelünk! Weboldalunkon a mai napon technikai problémák léptek fel, az oldalon található kereső és a hírek elérésében. Az okozott kellemetlenségért elnézésüket kérjük!

Kedves Ügyfelünk! Karbantartás miatt a PCBankár/ NetBANKár Business működésében kieséseket tapasztalhat 2022.06.30-án 20:00 és 21:00 között. Megértését és türelmét köszönjük!  Üdvözlettel: MKB Bank Nyrt.

Technikai okokból az online fizetési tranzakciókat jóváhagyó push értesítés ugyan megérkezik az MKB Mobilalkalmazásban, azonban a jóváhagyás után nem zárul le a tranzakció. Az értesítés helyett a tranzakció jóváhagyásához online PIN kódjukat tudják használni. A hiba az MKB Mobil App (korábban BB) felhasználóit nem érinti.

Tájékoztatjuk, hogy tervezett karbantartás miatt 2022.06.26-án 01:00 és 01:30 óra közt az Azonnali Fizetési Rendszerben indított utalások fogadására, valamint ezek indítására nincs lehetőség. Kérjük, utalását időzítse ezen időszakon kívülre, vagy átutalását értéknap megjelölésével indítsa el. Amennyiben egy partnerétől vár utalást, kérjük, jelezze neki, hogy átutalását a karbantartáson kívüli időpontban vagy értéknap megjelölésével indítsa újra, illetve sikertelenség esetén ismételje meg.

Fióki időpont kérés TeleBank
06 80 350 350
Írjon nekünk! Fiókok és ATM-ek Árfolyamok
psd2_openapi_hero_image_1920x600.png

OPEN BANKING

CONNECT TO THE FINANCIAL REVOLUTION WITH MKB BANK APIS

What is Open Banking

Open Banking is the significant shift that will revolutionize financial services in many ways, establishing the digital bank, adapting the rise of the digital human. It is a brand new secure way of sharing information, assets or whole ecosystems. Extending the financial network, allows third parties to offer outstanding solutions with a whole banking ecosystem under the hood.

Build the apps and services of tomorrow with our banking APIs

Ensure greater financial transparency options for account holders

Unlock the power of data-driven tools and solutions to provide benefit for customers

MKB Bank API

The innovator's toolbox for connecting our services.

A complete banking API

We provide you secure APIs based on industry standards across a range of core functionalities that let you build your next generation application

Test tools

We provide you test tools that allow you to efficiently test API integrations with your apps

Support and cooperation

We are more than happy to hear your feedback about our services and ideas on what to improve

Current status of Live Service: Online

Please use the following API endpoints to connect MKB Bank OpenBanking service!

* In event of an unpredicted outage of Live service, our fallback service is automatically switced on and it is accessible through the "Live service" API endpoint.
The fallback service" provides the same functionality as the "Live service" and Message formats, usage rules to comply using the fallback service are the seme as used on "Live service".

API live service performance indicators:

2022 Q1

  • Service availability without planned outage: 99,99 %
  • Average response time: 705 ms/call
  • Average time of approver notification: 2153 ms/call

2021 Q4

  • Service availability without planned outage: 99,99 %
  • Average response time: 528 ms/call
  • Average time of approver notification: 1917 ms/call

2021 Q3

  • Service availability without planned outage: 99,99 %
  • Average response time: 638 ms/call
  • Average time of approver notification: 1974 ms/call

2021 Q2

  • Service availability without planned outage: 100 %
  • Average response time: 624 ms/call
  • Average time of approver notification: 2022 ms/call

Our APIs

In order to get an overview how our APIs work, please click here to download a short introduction of how you will be able to start using our services.

Account information APIs

The Account information APIs allow you to access basic account information (e.g. transaction history, balance, standing orders)

Details here

Payment initiation API

The Payment Initiation APIs allow you to offer money transfer services to your users (HUF and foreign exchange transfer orders).

Details here

Fund confirmation APIs

The Fund confirmation APIs allow you to check whether a specific amount is available on an account.

Details here

Technical registration APIs

The Technical registration APIs allow you to initiate technical registration to the Bank and get the status of it.

Details here

Other APIs

Other APIs allow you to initiate consent request, revoke orders or get the status of transactions and consent requests.

Details here

How to start

1. Build your own application using our APIs

2. Register at National Competent Authority (NCA)

3. Request a PSD2 certification from Qualified Trust Service Provider (QTSP)

4. Register and log-in to MKB Bank API Gateway

5. Initiate payments and / or access to clients’ payment accounts upon client’s request and consent

In case you have a question or any problem regarding our services, please send us a message using the following form and we will reply in 2 working days. /Amennyiben kérdése, problémája merül fel szolgáltatásunkkal kapcsolatban, kérjük küldjön nekünk üzenetet az alábbi űrlap segítségével, 2 munkanapon belül válaszolunk.

By clicking on the ‘Send’ button, you accept our Data Protection Information and consent to the processing of the personal data you provided as stated above. / Az "Elküld" gombra való kattintással Ön tudomásul veszi Adatkezelési tájékoztatónkat , hozzájárul az Ön által megadott személyes adatok fentiek szerinti kezeléséhez.

* Mandatory fields / Kötelezően kitöltendő mezők.

Contact

In case you have a question or any problem regarding our services, please send us a message using
the following email address and we will reply in 2 working days: