Hogyan történik a tranzakció hitelesítése az MKB mobilalkalmazással?
Miután a vásárló kezdeményezte a kereskedő weboldalán a fizetést, és megadta a kiválasztott bankkártya adatait
1. az MKB mobilalkalmazás értesítést küld a hitelesítésre váró tranzakcióról,
2. a kártyabirtokos az alkalmazáson keresztül jóváhagyhatja vagy elutasíthatja a tranzakciót az mPIN-kódjával, vagy beállítást követően, ha a technikai feltételek is lehetővé teszik, ujjlenyomattal vagy arcfelismeréssel,
3. végül sikeres elbírálás esetén a tranzakciót engedélyezi a bank.
Ha technikai okok (pl. internetkapcsolat hiánya) miatt az alkalmazáson keresztül nem lehetséges a hitelesítés, akkor díjmentes SMS-ben érkező internetes biztonsági kóddal is jóvá lehet hagyni a tranzakciót.
Hol lehet megváltoztatni a hitelesítés módját?
A beállításokat a kártyabirtokos módosíthatja
- a NetBANKár Bankkártyák / Bank és hitelkártyák kezelése / 3D Secure módosítás menüpontjában, ha a módosításhoz szükséges jogosultsága engedi;
- az MKB Mobilalkalmazás Bankkártyák / 3D Secure beállítások menüpontjában, ha a módosításhoz szükséges jogosultsága engedi,
- azonosítást követően az éjjel-nappal hívható TeleBANKár telefonos ügyfélszolgálatunk segítségével a 06 (80) 333-660-as számon, illetve
- személyesen bármelyik bankfiókunkban.
Hogyan lehet beállítani az ujjlenyomatot / arcfelismerést hitelesítéshez?
A biológiai tulajdonságok alapján történő hitelesítést csak az arra technikailag alkalmas mobiltelefonokon lehet beállítani:
1. Az MKB mobilalkalmazásban válassza a Beállítások / Ügyfélazonosítás beállításai menüpontot.
2. Húzza jobbra az Ujjlenyomat opció mellett található csúszkát.
3. Mentse a beállítást, majd hagyja jóvá mPIN-kódja megadásával. Ezt a beállítást a Biztonsági szintek beállítása / Pénzügyi tranzakciók és Egyéb műveletek menüpontokban is végezze el, majd mentse és mPIN-kódjával hagyja jóvá a változtatásokat.
Fontos, hogy az ujjlenyomattal vagy arcfelismeréssel történő azonosítás egyedi biológiai tulajdonságok alapján történik, ezért a tranzakciókat kizárólag a kártyabirtokos tudja hitelesíteni.
Mikortól lesz kötelező használni az internetes biztonsági kód szolgáltatást?
Azoknál az internetes kereskedőknél, akiknél a technikai feltételek adottak, már most is szükség van a tranzakció hitelesítésére.
A kereskedői weboldalon elhelyezett Mastercard Identity Check logó jelöli, hogy az adott kereskedő kérni fog hitelesítést a vásárlás jóváhagyása során.

Az MKB Banknál alkalmazott erős ügyfél-hitelesítésre vonatkozó megoldásokról itt talál további információt. Az erős ügyfél-hitelesítésről pedig a www.erosugyfelhitelesites.hu weboldalon olvashat további részleteket.