Ugrás a tartalomhoz

Tisztelt Ügyfelünk! Jelenleg hiba tapasztalható az MKB NetBANKár működésében. A hiba elhárítása folyamatban van. Megértését és türelmét köszönjük!

2022.07.15. 20:00 és 2022.07.17. 8:00 közt kiesések lehetnek az Azonnali Fizetési Rendszer működésében. 2022.07.17-én 02:00 és 04:00 közt az internetes fizetések esetén fennakadások fordulhatnak elő, ezért kérjük, internetes fizetéseiket ezen időszakon kívülre időzítsék. 2022.07.20-án 7:00 és 7:30 között rövid kiesések lehetnek az ügyfélhez tartozó azonosítási típus lekérdezésében, a biometrikus azonosítással történő vásárlásban, az internetes vásárlás jóváhagyásához szükséges 3DS SMS kiküldésében, a biometriával történő jóváhagyásban, valamint a statikus jelszó beállításában.

Kedves Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy tervezett karbantartásainkról az alábbi linken tájékozódhat.

Tájékoztatjuk, hogy az MKB Bank által biztosított POS terminálokon technikai okokból átmenetileg nincs lehetőség SZÉP Kártyával, egészségpénztári kártyával, valamint American Express bankkártyával történő fizetésre. A hiba elhárításán beszállító bevonásával dolgozunk, addig türelmüket és megértésüket kérjük.

Kedves Ügyfelünk! Karbantartás miatt a NetBANKár, az MKB Mobilalkalmazás, a NetBANKár Business és a PCBANKár 2022.06.24-én 22:00 és 23:00 között nem lesz elérhető, illetve az azonnali fizetési rendszer keretén belül történő jóváírásban és teljesítésben is késedelem várható. Megértését és türelmét köszönjük! Üdvözlettel: MKB Bank Nyrt.

2022.07.20-án 7:00 és 7:30 között rövid kiesések lehetnek az ügyfélhez tartozó azonosítási típus lekérdezésében, a biometrikus azonosítással történő vásárlásban, az internetes vásárlás jóváhagyásához szükséges 3DS SMS kiküldésében, a biometriával történő jóváhagyásban, valamint a statikus jelszó beállításában.

Tájékoztatjuk, hogy technikai probléma miatt az MKB NetBANKár és MKB Mobilalkalmazás átmenetileg nem elérhető. A hiba elhárításán dolgozunk, megértésüket és türelmüket köszönjük!

2022.07.20-án 7:00 és 7:30 között rövid kiesések lehetnek az ügyfélhez tartozó azonosítási típus lekérdezésében, a biometrikus azonosítással történő vásárlásban, az internetes vásárlás jóváhagyásához szükséges 3DS SMS kiküldésében, a biometriával történő jóváhagyásban, valamint a statikus jelszó beállításában.

Kedves Ügyfelünk! Karbantartás miatt a NetBANKár/ MKB Mobilalkalmazás és a PCBankár/ NetBANKár Business működésében leállásokat tapasztalhat 2022.07.12-én 22:00 és 2022.07.13 01:00 között. A karbantartás ideje alatt a kártyás tranzakciók bonyolítása is szünetel. Megértését és türelmét köszönjük! Üdvözlettel: MKB Bank Nyrt.

Kedves Ügyfelünk! Weboldalunkon a mai napon technikai problémák léptek fel, az oldalon található kereső és a hírek elérésében. Az okozott kellemetlenségért elnézésüket kérjük!

Kedves Ügyfelünk! Karbantartás miatt a PCBankár/ NetBANKár Business működésében kieséseket tapasztalhat 2022.07.19-én 20:00 és 21:00 között. Megértését és türelmét köszönjük!  Üdvözlettel: MKB Bank Nyrt.

Tervezett karbantartásainkról az alábbi linken tájékozódhat.

Tájékoztatjuk, hogy egyes, az MKB Banknál vezetett korábbi Budapest Bank 101-es bankazonosítóval kezdődő fizetési és pénzforgalmi számlával rendelkező ügyfeleink esetében a Babaváró hitelhez kapcsolódóan technikai okokból téves összeg került levonásra adminisztrációs díjként. A hiba kivizsgálása folyamatban van, amennyiben a levonás sikeres volt, a levont összeget természetesen a hiba elhárítását követően várhatóan 2022.09.12. 12:00-ig visszautaljuk az érintett ügyfeleknek. Megértését köszönjük! További információ a TeleBankon a 06 80 350 350-es telefonszámon.

Kedves Ügyfelünk! Karbantartás miatt a PCBankár/ NetBANKár Business működésében kieséseket tapasztalhat 2022.06.30-án 20:00 és 21:00 között. Megértését és türelmét köszönjük!  Üdvözlettel: MKB Bank Nyrt.

Technikai okokból az online fizetési tranzakciókat jóváhagyó push értesítés ugyan megérkezik az MKB Mobilalkalmazásban, azonban a jóváhagyás után nem zárul le a tranzakció. Az értesítés helyett a tranzakció jóváhagyásához online PIN kódjukat tudják használni. A hiba az MKB Mobil App (korábban BB) felhasználóit nem érinti.

Tájékoztatjuk, hogy tervezett karbantartás miatt 2022.06.26-án 01:00 és 01:30 óra közt az Azonnali Fizetési Rendszerben indított utalások fogadására, valamint ezek indítására nincs lehetőség. Kérjük, utalását időzítse ezen időszakon kívülre, vagy átutalását értéknap megjelölésével indítsa el. Amennyiben egy partnerétől vár utalást, kérjük, jelezze neki, hogy átutalását a karbantartáson kívüli időpontban vagy értéknap megjelölésével indítsa újra, illetve sikertelenség esetén ismételje meg.

Egyedül nem megy

Szerző
Budapest Bank

Olvasási idő
2 PERC

Megjelent
2021.10.27. 14:00

Egy vállalat hosszú távú fejlődéséhez elengedhetetlen a megfelelő kompetenciával rendelkező menedzsment kiépítése, ennek ellenére a hazai kis- és középvállalatok jelentős részét még mindig az egyszemélyi vezetés jellemzi. A vállalatvezetők nehezen vonnak be külső, független szakembereket a családi vállalkozásuk életébe, emiatt a cégük idővel megtorpanhat a növekedésben. Az októberi Budapest Business Live online előadásán az irányítás átadásának nehézségeiről és a lehetséges kimeneteleiről tartott előadást Dr. Baranyi Gábor, a Deloitte partnere.

Az októberben megrendezett Budapest Business Live eseményt Váczi Dávid, a Budapest Bank vállalati termékértékesítési támogatási vezetője köszöntötte.

Nyitóbeszédében ismertette a pénzintézet kutatását, amelyből kirajzolódik, hogy a hazai cégtulajdonosok döntő többsége aktívan részt vesz a mindennapi működés felügyeletében, a vállalat különböző területeinek irányításában. Ugyan a két évvel korábbi felméréshez viszonyítva már nagyobb mértékben támaszkodnak a kollégáikra, a legtöbb esetben még mindig nehezen adják át az operatív egyeztetéshez kapcsolódó teendőket. Egy erős vezetői réteg kialakítása nem könnyű, mégis érdemes belefogni, hiszen remek befektetési lehetőség a cég további növekedésébe, de a tulajdonosok magánéletére is pozitív hatást gyakorolhat, ha a munkán kívül másra is jut idejük.

Ezt követően Dr. Baranyi Gábor, a Deloitte adó- és jogi osztályának partnere lépett a virtuális színpadra, aki a családi, illetve egyéb magántulajdonú vállalatok mindennapos munkáját és stratégiai tervezését támogatja.

Az irányítás átadásának kulcskérdései

A szakember konkrét hazai példákon keresztül bemutatta azokat a tényezőket, amelyek a legtöbb esetben megnehezítik a cég vezetésének átadását. Ezen felül röviden ismertette azokat a megoldásokat is, amiket a tanácsadócég ezekben az esetekben javasolni tud.

Generációváltás: gyakori probléma, hogy a következő generációban nincs olyan személy, aki rendelkezne megfelelő kvalitásokkal vagy hajlandósággal a cég átvételéhez. Ebben az esetben érdemes segítséget kérni a potenciális menedzsment felkutatásához.

Döntéshozatal indokolatlan korlátozása: a tulajdonos fél a kontrollvesztés miatt nem bízik a menedzsment tagjaiban, ezért kizárja őket a kulcsfontosságú információkból és döntésekből.

Összemosódnak a stratégiai, tulajdonosi és operatív területek – ilyen esetekben a tanácsadók mediátorként fellépve alakítják ki a további működésre vonatkozó terveket.

Menedzsment réteg hiánya: nincs letisztázva és elhatárolva, hogy kinek mi a pontos szerepe, illetve az operatív jellegű feladatokat is kizárólag a tulajdonosi kör végzi. Ilyenkor szükséges a döntéshozatali folyamatok és felelősségi körök meghatározása, majd a feladatkörök delegálása a középvezetői szintekre.

Homályos vállalati jövőkép: elsősorban családi vállalkozásoknál fordul elő, hogy az egyes tagok eltérő víziókkal rendelkeznek, nincs konszenzus a cég jövőjét illetően. Ideális megoldás lehet egy „családi alkotmány” megalkotása, amelynek létrehozása során a tulajdonosokat összehozza a kollektív munka és végül sikeresen megalkotható egy közös stratégia. Ebbe a folyamatba érdemes a menedzsmentet is bevonni.

A tanácsadó felhívta a vendégek figyelmét arra, hogy a megfelelő vezetőség kiépítése mellett a munkavállalók megtartása és motiválása is kulcsfontosságú a versenyképesség szempontjából. Ehhez egy megfelelő javadalmazási rendszer kialakítására van szükség, amelyre megoldást kínálhatnak a szakértők által specifikusan kifejlesztett menedzsment ösztönző programok.

Az előadást két panelbeszélgetés is követte, amelynek résztvevői maguk is szembenéztek az említett kihívásokkal, majd külső segítség bevonásával sikeresen meghozták a változáshoz szükséges döntéseket. Az első beszélgetésben Varga Lajos, a Comtech Kft. ügyvezető igazgatója és Endrődi András, a Concorde MB Partners partnere beszélt együttműködésükről, ezután pedig Szűcs Norbert, a Nord-Point Kft. üzletfejlesztési vezetője, valamint Lengyel Péter, az Interim Kft. ügyvezetője és tulajdonosa mutatták be az interim menedzserek bevonásának előnyeit.


A teljes webinar, benne az előadásokkal és a panelbeszélgetésekkel visszanézhető a MKB Business Live oldalon.

A videó egy rövid regisztráció után tekinthető meg a linkre vagy a fenti képre kattintva. Az oldal nem támogatott az Internet Explorer böngészőben.

Az eseményről készült hanganyag itt meghallgatható:

Iratkozzon fel hírlevelünkre, amennyiben szeretne:

  • értesülni és meghallgatni a legfrissebb MKB Business Podcast sorozat adásait,
  • szakértőktől tájékozódni a vállalkozását érintő aktuális piaci, gazdasági helyzetről,
  • piaci trendeket látni KKV-kat vizsgáló, ágazati kutatásokból,
  • inspirálódni különböző fontos, cégvezetéshez szükséges témák kapcsán,
  • esetleg elsőként szeretne értesülni egy Ön számára érdekes szakmai rendezvényről

Kérjük olvassa el Adatkezelési tájékoztatónkat! A "Feliratkozás" gombra való kattintással Ön tudomásul veszi a tájékoztatóban foglaltakat és egyúttal hozzájárul az Ön által megadott személyes adatok fentiek szerinti kezeléséhez.

*Kötelezően kitöltendő mezők.