Mint mások, mi is használunk sütiket az oldal helyes működéséhez és a szolgáltatásaink fejlesztéséhez. A továbblépéshez kérjük állítsa be, hogy a kötelező sütiken felül melyeket engedélyezi.
Ha szeretne többet megtudni a sütik használatáról, olvassa el a tájékoztatónkat!
3 évtized alatt 8 milliárdos árbevétel: mi a monori sikercég titka?
A Kovács Autóház a családi vállalkozások mintapéldája.
Szerző
portfolio.hu
Olvasási idő
3 PERC
Megjelent
2020.10.28. 10:00
A rendszerváltás után néhány évvel indult Kovács Autóház
a családi vállalkozások mintapéldájának is nevezhető. Az alapító házaspár a
monori autókereskedést 28 év alatt közel 8 milliárdos árbevételű vállalkozássá
építették fel, az üzletből ma már a gyerekek is intenzíven kiveszik a részüket.
Az alapító, Kovács Péter azt vallja, ha valaki vállalkozást indít, törekednie
kell arra, hogy piacán a legjobbak közé tartozzon. A legjobb vállalkozások
pedig mindig kitűnnek valamivel.
Kisvállalkozásokból is lehet sikeres céget építeni Magyarországon. Sok olyan
vállalat van, ami egy műhelyből, egy garázsból, vagy egy kisüzemből indult, de
mára már tőkeerős, piacán meghatározó, akár nemzetközi szinten is sikereket
elérő vállalattá vált: nevezhetjük őket akár példaképeknek is. Közöttük bőven
találunk olyanokat, amelyek nem feltétlenül vannak a gazdasági sajtó
fókuszában, nem szólnak róluk a hírek minden nap, de mégis kiemelkedő
teljesítményt nyújtanak nap, mint nap. A cikksorozat támogatója a Budapest Bank.
A
Kovács Autóház Kft. 1992-ben, családi vállalkozásként indult, a monori Toyota
márkakereskedés üzemeltetésére. A tulajdonos/ügyvezetők, Kovács Péter és neje,
Mária a monori szalon mellé 2013-ban cégvásárlással átvették és jövedelmezővé
tették az addig meglehetősen gyenge mutatókat produkáló szegedi szalont is. A
két fő tulajdonos tudatosan és fokozatosan vonta be gyermekeit a vállalkozásba,
a lányuk pénzügyi területen, a fiuk a kereskedelem vezetésében szerzett már
eddig is tapasztalatot. Kovács Ákos márkaigazgató is a tágabban vett családból
érkezett a céghez, 28 éve a
kereskedelem és szerviz üzletágat erősíti.
A cég
jelenleg Toyota személygépkocsik és kishaszonjárművek, valamint hibrid
üzemeltetésű Lexus személygépkocsik önálló márkaképviselete és szervize. Éves
árbevételük közel 7.8 milliárd forint, cégméret tekintetében a Toyota
márkaképviseletek közül az élmezőnyben foglalnak helyet.
Mint azt Kovács Péter a Portfolio-nak elmondta, elsősorban nem a nagy
flottákból, hanem egyedi értékesítésből származik értékesítési bevételük döntő
része. Az egyre nagyobb jelentőségű szervizelési megrendeléseket elsősorban a
visszatérő ügyfelek generálják.
A cégvezető szerint a monori kereskedés és szerviz teljesítménye, a stabil
növekedés megfelelő bázist adott a szervezet további fejlesztésére és
cégvásárlásra. A csődközeli állapotban lévő szegedi Toyota szalon megvásárlása
mérföldkő volt a cég életében. A vásárlást követően a szalon átalakítása, új
személyzet toborzása és a kereskedelmi szervezet kialakítása, a monori
kereskedéssel való összehangolása komoly feladat volt, amit sikeresen
teljesítettek, és 3 év alatt megháromszorozták az árbevételüket.
Idén tavasszal megpróbáltak gyorsan igazodni a kialakult helyzethez.
Elindították online szolgáltatásaikat is, mint például az online autószalont, a
virtuális szalonlátogatást, és természetesen az online értékesítést.
Kovács Péter
azt vallja, ha valaki vállalkozást indít, törekednie kell arra, hogy piacán a
legjobbak közé tartozzon. A legjobb vállalkozások pedig mindig kitűnnek
valamivel. A menedzsment ugyanakkor mindig arra törekszik, hogy a kollégákkal
közösen megfelelő továbbképzéseken fejlődjön, képezze magát, és folyamatosan
képben legyen az új technológiákkal.
Céljaik elérését két fő területre bontják: az autóértékesítés és a
gépjárműjavítás. Ezek a területek havi terveket kapnak. Természetesen a Toyota
anyacégétől is érkezik iránymutatás a mindennapokra: az egyik ilyen a
folyamatos törekvés a tökéletességre (KAIZEN), és az ügyfelek maximális
kiszolgálása (OMOTENASHI).
Nagyon fontos üzleti szempont a cégvezetés számára a likviditás megőrzése, még
akkor is, ha a forgalomnövekedés miatt egyre több munkavállalót kell
alkalmazniuk, vagy ha új ingatlanberuházást terveznek. „Pénzügyi partner
nélkül, a működésünk nem lenne fenntartható, a gépjármű értékesítéshez a
szükséges fedezetet a pénzügyi partnerünk biztosítja. Az új beruházásunk
támogatásában is jelentős segítséget kaptunk, amely 2021-ben fejeződik be” –
mondta a cégvezető.
*A cikk eredetileg a Portfolio felületén jelent meg a Budapest Bank által támogatott „Példaképek” cikksorozatában
2020.10.28
https://www.portfolio.hu/uzlet/20201028/3-evtized-alatt-8-milliardos-arbevetel-mi-a-monori-sikerceg-titka-454674
Iratkozzon fel hírlevelünkre, amennyiben szeretne:
- értesülni és meghallgatni a legfrissebb MKB Business Podcast sorozat adásait,
- szakértőktől tájékozódni a vállalkozását érintő aktuális piaci, gazdasági helyzetről,
- piaci trendeket látni KKV-kat vizsgáló, ágazati kutatásokból,
- inspirálódni különböző fontos, cégvezetéshez szükséges témák kapcsán,
- esetleg elsőként szeretne értesülni egy Ön számára érdekes szakmai rendezvényről