Ugrás a tartalomhoz

Tisztelt Ügyfelünk! Jelenleg hiba tapasztalható az MKB NetBANKár működésében. A hiba elhárítása folyamatban van. Megértését és türelmét köszönjük!

2022.07.15. 20:00 és 2022.07.17. 8:00 közt kiesések lehetnek az Azonnali Fizetési Rendszer működésében. 2022.07.17-én 02:00 és 04:00 közt az internetes fizetések esetén fennakadások fordulhatnak elő, ezért kérjük, internetes fizetéseiket ezen időszakon kívülre időzítsék. 2022.07.20-án 7:00 és 7:30 között rövid kiesések lehetnek az ügyfélhez tartozó azonosítási típus lekérdezésében, a biometrikus azonosítással történő vásárlásban, az internetes vásárlás jóváhagyásához szükséges 3DS SMS kiküldésében, a biometriával történő jóváhagyásban, valamint a statikus jelszó beállításában.

Kedves Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy tervezett karbantartásainkról az alábbi linken tájékozódhat.

Tájékoztatjuk, hogy az MKB Bank által biztosított POS terminálokon technikai okokból átmenetileg nincs lehetőség SZÉP Kártyával, egészségpénztári kártyával, valamint American Express bankkártyával történő fizetésre. A hiba elhárításán beszállító bevonásával dolgozunk, addig türelmüket és megértésüket kérjük.

Kedves Ügyfelünk! Karbantartás miatt a NetBANKár, az MKB Mobilalkalmazás, a NetBANKár Business és a PCBANKár 2022.06.24-én 22:00 és 23:00 között nem lesz elérhető, illetve az azonnali fizetési rendszer keretén belül történő jóváírásban és teljesítésben is késedelem várható. Megértését és türelmét köszönjük! Üdvözlettel: MKB Bank Nyrt.

2022.07.20-án 7:00 és 7:30 között rövid kiesések lehetnek az ügyfélhez tartozó azonosítási típus lekérdezésében, a biometrikus azonosítással történő vásárlásban, az internetes vásárlás jóváhagyásához szükséges 3DS SMS kiküldésében, a biometriával történő jóváhagyásban, valamint a statikus jelszó beállításában.

Tájékoztatjuk, hogy technikai probléma miatt az MKB NetBANKár és MKB Mobilalkalmazás átmenetileg nem elérhető. A hiba elhárításán dolgozunk, megértésüket és türelmüket köszönjük!

2022.07.20-án 7:00 és 7:30 között rövid kiesések lehetnek az ügyfélhez tartozó azonosítási típus lekérdezésében, a biometrikus azonosítással történő vásárlásban, az internetes vásárlás jóváhagyásához szükséges 3DS SMS kiküldésében, a biometriával történő jóváhagyásban, valamint a statikus jelszó beállításában.

Kedves Ügyfelünk! Karbantartás miatt a NetBANKár/ MKB Mobilalkalmazás és a PCBankár/ NetBANKár Business működésében leállásokat tapasztalhat 2022.07.12-én 22:00 és 2022.07.13 01:00 között. A karbantartás ideje alatt a kártyás tranzakciók bonyolítása is szünetel. Megértését és türelmét köszönjük! Üdvözlettel: MKB Bank Nyrt.

Kedves Ügyfelünk! Weboldalunkon a mai napon technikai problémák léptek fel, az oldalon található kereső és a hírek elérésében. Az okozott kellemetlenségért elnézésüket kérjük!

Kedves Ügyfelünk! Karbantartás miatt a PCBankár/ NetBANKár Business működésében kieséseket tapasztalhat 2022.07.19-én 20:00 és 21:00 között. Megértését és türelmét köszönjük!  Üdvözlettel: MKB Bank Nyrt.

Tervezett karbantartásainkról az alábbi linken tájékozódhat.

Tájékoztatjuk, hogy egyes, az MKB Banknál vezetett korábbi Budapest Bank 101-es bankazonosítóval kezdődő fizetési és pénzforgalmi számlával rendelkező ügyfeleink esetében a Babaváró hitelhez kapcsolódóan technikai okokból téves összeg került levonásra adminisztrációs díjként. A hiba kivizsgálása folyamatban van, amennyiben a levonás sikeres volt, a levont összeget természetesen a hiba elhárítását követően várhatóan 2022.09.12. 12:00-ig visszautaljuk az érintett ügyfeleknek. Megértését köszönjük! További információ a TeleBankon a 06 80 350 350-es telefonszámon.

Kedves Ügyfelünk! Karbantartás miatt a PCBankár/ NetBANKár Business működésében kieséseket tapasztalhat 2022.06.30-án 20:00 és 21:00 között. Megértését és türelmét köszönjük!  Üdvözlettel: MKB Bank Nyrt.

Technikai okokból az online fizetési tranzakciókat jóváhagyó push értesítés ugyan megérkezik az MKB Mobilalkalmazásban, azonban a jóváhagyás után nem zárul le a tranzakció. Az értesítés helyett a tranzakció jóváhagyásához online PIN kódjukat tudják használni. A hiba az MKB Mobil App (korábban BB) felhasználóit nem érinti.

Tájékoztatjuk, hogy tervezett karbantartás miatt 2022.06.26-án 01:00 és 01:30 óra közt az Azonnali Fizetési Rendszerben indított utalások fogadására, valamint ezek indítására nincs lehetőség. Kérjük, utalását időzítse ezen időszakon kívülre, vagy átutalását értéknap megjelölésével indítsa el. Amennyiben egy partnerétől vár utalást, kérjük, jelezze neki, hogy átutalását a karbantartáson kívüli időpontban vagy értéknap megjelölésével indítsa újra, illetve sikertelenség esetén ismételje meg.

3 évtized alatt 8 milliárdos árbevétel: mi a monori sikercég titka?

A Kovács Autóház a családi vállalkozások mintapéldája.

Szerző
portfolio.hu

Olvasási idő
3 PERC

Megjelent
2020.10.28. 10:00

A rendszerváltás után néhány évvel indult Kovács Autóház a családi vállalkozások mintapéldájának is nevezhető. Az alapító házaspár a monori autókereskedést 28 év alatt közel 8 milliárdos árbevételű vállalkozássá építették fel, az üzletből ma már a gyerekek is intenzíven kiveszik a részüket. Az alapító, Kovács Péter azt vallja, ha valaki vállalkozást indít, törekednie kell arra, hogy piacán a legjobbak közé tartozzon. A legjobb vállalkozások pedig mindig kitűnnek valamivel.


Kisvállalkozásokból is lehet sikeres céget építeni Magyarországon. Sok olyan vállalat van, ami egy műhelyből, egy garázsból, vagy egy kisüzemből indult, de mára már tőkeerős, piacán meghatározó, akár nemzetközi szinten is sikereket elérő vállalattá vált: nevezhetjük őket akár példaképeknek is. Közöttük bőven találunk olyanokat, amelyek nem feltétlenül vannak a gazdasági sajtó fókuszában, nem szólnak róluk a hírek minden nap, de mégis kiemelkedő teljesítményt nyújtanak nap, mint nap. A cikksorozat támogatója a Budapest Bank.


A Kovács Autóház Kft. 1992-ben, családi vállalkozásként indult, a monori Toyota márkakereskedés üzemeltetésére. A tulajdonos/ügyvezetők, Kovács Péter és neje, Mária a monori szalon mellé 2013-ban cégvásárlással átvették és jövedelmezővé tették az addig meglehetősen gyenge mutatókat produkáló szegedi szalont is. A két fő tulajdonos tudatosan és fokozatosan vonta be gyermekeit a vállalkozásba, a lányuk pénzügyi területen, a fiuk a kereskedelem vezetésében szerzett már eddig is tapasztalatot. Kovács Ákos márkaigazgató is a tágabban vett családból érkezett a céghez, 28 éve a kereskedelem és szerviz üzletágat erősíti.

A cég jelenleg Toyota személygépkocsik és kishaszonjárművek, valamint hibrid üzemeltetésű Lexus személygépkocsik önálló márkaképviselete és szervize. Éves árbevételük közel 7.8 milliárd forint, cégméret tekintetében a Toyota márkaképviseletek közül az élmezőnyben foglalnak helyet.

Mint azt Kovács Péter a Portfolio-nak elmondta, elsősorban nem a nagy flottákból, hanem egyedi értékesítésből származik értékesítési bevételük döntő része. Az egyre nagyobb jelentőségű szervizelési megrendeléseket elsősorban a visszatérő ügyfelek generálják.

A cégvezető szerint a monori kereskedés és szerviz teljesítménye, a stabil növekedés megfelelő bázist adott a szervezet további fejlesztésére és cégvásárlásra. A csődközeli állapotban lévő szegedi Toyota szalon megvásárlása mérföldkő volt a cég életében. A vásárlást követően a szalon átalakítása, új személyzet toborzása és a kereskedelmi szervezet kialakítása, a monori kereskedéssel való összehangolása komoly feladat volt, amit sikeresen teljesítettek, és 3 év alatt megháromszorozták az árbevételüket.

Idén tavasszal megpróbáltak gyorsan igazodni a kialakult helyzethez. Elindították online szolgáltatásaikat is, mint például az online autószalont, a virtuális szalonlátogatást, és természetesen az online értékesítést.

Kovács Péter azt vallja, ha valaki vállalkozást indít, törekednie kell arra, hogy piacán a legjobbak közé tartozzon. A legjobb vállalkozások pedig mindig kitűnnek valamivel. A menedzsment ugyanakkor mindig arra törekszik, hogy a kollégákkal közösen megfelelő továbbképzéseken fejlődjön, képezze magát, és folyamatosan képben legyen az új technológiákkal.

Céljaik elérését két fő területre bontják: az autóértékesítés és a gépjárműjavítás. Ezek a területek havi terveket kapnak. Természetesen a Toyota anyacégétől is érkezik iránymutatás a mindennapokra: az egyik ilyen a folyamatos törekvés a tökéletességre (KAIZEN), és az ügyfelek maximális kiszolgálása (OMOTENASHI).

Nagyon fontos üzleti szempont a cégvezetés számára a likviditás megőrzése, még akkor is, ha a forgalomnövekedés miatt egyre több munkavállalót kell alkalmazniuk, vagy ha új ingatlanberuházást terveznek. „Pénzügyi partner nélkül, a működésünk nem lenne fenntartható, a gépjármű értékesítéshez a szükséges fedezetet a pénzügyi partnerünk biztosítja. Az új beruházásunk támogatásában is jelentős segítséget kaptunk, amely 2021-ben fejeződik be” – mondta a cégvezető.

*A cikk eredetileg a Portfolio felületén jelent meg a Budapest Bank által támogatott „Példaképek” cikksorozatában

2020.10.28
https://www.portfolio.hu/uzlet/20201028/3-evtized-alatt-8-milliardos-arbevetel-mi-a-monori-sikerceg-titka-454674

Iratkozzon fel hírlevelünkre, amennyiben szeretne:

  • értesülni és meghallgatni a legfrissebb MKB Business Podcast sorozat adásait,
  • szakértőktől tájékozódni a vállalkozását érintő aktuális piaci, gazdasági helyzetről,
  • piaci trendeket látni KKV-kat vizsgáló, ágazati kutatásokból,
  • inspirálódni különböző fontos, cégvezetéshez szükséges témák kapcsán,
  • esetleg elsőként szeretne értesülni egy Ön számára érdekes szakmai rendezvényről

Kérjük olvassa el Adatkezelési tájékoztatónkat! A "Feliratkozás" gombra való kattintással Ön tudomásul veszi a tájékoztatóban foglaltakat és egyúttal hozzájárul az Ön által megadott személyes adatok fentiek szerinti kezeléséhez.

*Kötelezően kitöltendő mezők.