A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt biztosíthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatóak a böngésző beállításaiban. Tovább információ

MKB Mobilbank alkalmazás

Ingyenes, próbálja ki!

Bezárás

Kedves Ügyfelünk!

Az elektronikus úton történő fizetés biztonságának további növelése érdekében, az Európai Unió második pénzforgalmi irányelvének (továbbiakban: PSD2) rendelkezései alapján kötelezővé válik az úgynevezett erős ügyfél-hitelesítés

Bevezetését követően az erős ügyfélhitelesítés követelményeit minden esetben alkalmazni kell, amikor a fizető fél online csatornán használja fizetési számláját, elektronikus fizetési műveletet kezdeményez, vagy a műveleteket elektronikus csatornán keresztül hajtja végre.

Annak érdekében, hogy további információkkal szolgáljunk az Önök számára, összegyűjtöttük az ügyfeleink által leggyakrabban feltett kérdéseket és az azokra adott válaszainkat: Gyakori kérdések (GYIK)

Az erős ügyfél-hitelesítéshez kapcsolódó rögzített mobiltelefonszám hiányában az érintett felhasználók a rendszerben felfüggesztésre kerülnek. A felfüggesztés feloldásához a Felhasználói nyilatkozat kitöltése és a Bankhoz, bankfiókban vagy személyes tanácsadón keresztül történő benyújtása szükséges.

Az MKB Bank által jelenleg alkalmazott ügyfélhitelesítési eljárások többsége már eddig is megfelelt a PSD2 irányelvnek, így az erős ügyfélhitelesítés bevezetését követően vállalati ügyfeleink csupán a következő tranzakciók esetében tapasztalnak változást:

  • Az erős ügyfélhitelesítés bevezetésétől a PCBankár és NetBANKár Business szolgáltatásaink esetében is változott a belépéskor, valamint a megbízások aláírásakor alkalmazandó ügyfél-hitelesítési eljárás. Mindkét szolgáltatás esetében szükséges az MKB Bank által SMS-ben megküldött egyszer használatos jelszó megadása.

Bankkártyákkal végzett alacsony összegű (Magyarországon jelenleg 15.000,- Ft alatti) érintéses fizetések esetében 2019. szeptember 14-én életbe lépett változások

A PSD2 szabályozásnak megfelelően a bankkártyával végrehajtott érintéses fizetési műveletek során, amennyiben a tranzakció összege meghaladja az 50 EUR-t, illetve ha ennél alacsonyabb az országlimit, akkor annak az értékét meghaladó tranzakciós összeg esetén, PIN-kód megadása vált szükségessé. Amennyiben a vásárlás összege nem haladja meg az 50 EUR-t, de a kezdeményezett tranzakcióval együtt, a legutóbbi PIN-kóddal történt hitelesítés óta kumulált összeg meghaladja a 150 EUR-t, ismét PIN-kód megadása szükséges.

Erős ügyfélhitelesítés interneten történő bankkártyás fizetés során

A Magyar Nemzeti Bank 2019. szeptember 10-i és december 23-i döntésével az Európai Unió pénzforgalmi irányelvének (PSD2) részét képező, interneten történő bankkártyás fizetési folyamat szabályozás kötelező alkalmazásának határidejét, az európai szinten egységesen elfogadott véghatáridőhöz igazodva – tekintettel a szabályozás összetettségére és a gyakorlati megfelelések komplexitására – 2020. december 31-ig meghosszabbította.

Internetes biztonsági kód szolgáltatás

Az MKB Bank kiemelten fontosnak tarja az optimális szolgáltatási körülmények biztosítását, ezen belül az internetes bankkártyás vásárlások biztonságának mielőbbi növelését, ezért 2020. június 16-tól bevezeti az internetes biztonsági kód szolgáltatást. A szolgáltatás keretében a bank a kártyabirtokos telefonszámára egyszer használatos jelszót küld SMS-ben, amelynek megadására is szükség lesz minden olyan tranzakció során, ahol az internetes elfogadóhely a szolgáltatás használatát lehetővé teszi. A 3D-secure szolgáltatásról bővebben itt (magyar, angol) olvashat.

Felhívjuk a figyelmét arra, hogy mivel az új szabályozás szerint a bankkártyákkal interneten keresztül végzett fizetésekhez az MKB Banktól SMS-ben kapott, egyszer használatos jelszó szükséges, kiemelten fontos, hogy az Ön mobilszáma helyesen szerepeljen az MKB Bank nyilvántartásában, különben nem fogja megkapni az SMS-t. A kód hiányában a tranzakció – ügyfeleink biztonsága érdekében – elutasításra kerül és nem tudja internetes fizetésre használni bankkártyáját. A szolgáltatáshoz beállított telefonszámot megtekintheti, illetve a bankkártya tulajdonosaként módosíthatja bankfiókban, vagy TeleBANKáron keresztül.

Az MKB Bank a kártyabirtokos által korábban elérhetőségeként megadott mobilszámot rendelte a bankkártyához.

Együttműködésüket köszönjük!

MKB Bank Nyrt.