A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt biztosíthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatóak a böngésző beállításaiban. Tovább információ

MKB Mobilbank alkalmazás

Ingyenes, próbálja ki!

Bezárás

Tisztelt Ügyfeleink!

Az elektronikus csatornákon történő fizetés kockázatának további csökkentése érdekében 2019. szeptember 14-től az Európai Unió második pénzforgalmi irányelvének (a továbbiakban: PSD2) rendelkezései alapján kötelezővé válik az erős ügyfél-hitelesítés alkalmazása.

Az erős ügyfél-hitelesítés követelményeit minden esetben alkalmazni kell, amikor a fizető fél online fér hozzá a fizetési számlájához, elektronikus fizetési műveletet kezdeményez, vagy a műveleteket elektronikus csatornán keresztül hajtja végre.

Felhívjuk vállalati ügyfeleink figyelmét, hogy a fenti időponttól PCBankár, valamint NetBANKár Business szolgáltatásunk esetében is változik a belépéskor, valamint a megbízások aláírásakor alkalmazandó ügyfél-hitelesítési eljárás. A szolgáltatások igénybevétele során szükség lesz az MKB Bank által SMS-ben – a felhasználó által legkésőbb szeptember 13-ig rögzített mobiltelefonszámra – megküldött egyszer használatos jelszó megadására.

  • A PCBankár felületen a mobiltelefonszámot az Adminisztráció / Új megbízás / SCA beállítás menüpont alatt lehet megadni.
  • A NetBANKár Business felületen pedig az Új megbízás / SCA beállítás menüpont alatt állítható be a mobiltelefonszám.

A mobiltelefonszám rögzítésével a hitelesítési mód a PCBankárban jelenleg jelszavas, vagy kulcslemezes aláírást használó felhasználók esetén is automatikusan SMS aláírásra módosul, azaz a felhasználó a Banknak adott fizetési és egyéb megbízásai aláírását kizárólag az SMS-ben megküldött egyszer használatos jelszóval hitelesítheti a beállítást követően.

A jelenleg SMS aláírást használó felhasználóknak nincs teendője, a jelenleg használt telefonszám és jelszó kerül beállításra.

A jelenleg használt jelszó – az SMS-ben kapott egyszeri kód mellett – a PCBankár, vagy NetBANKár Business szolgáltatásba történő belépéshez és megbízások aláírásához továbbra is használatban marad valamennyi hitelesítési mód esetén.

Tájékoztatjuk ügyfeleinket, hogy a kizárólag lekérdezési joggal rendelkező felhasználók esetén az erős ügyfél-hitelesítéshez szükséges mobiltelefonszámot tíz cégpontos (önálló, vagy két együttes cégjegyzésre jogosult) aláírással lehetséges rögzíteni a PCBankár és a NetBANKár Business felületeken, vagy az érintett felhasználó a bankfiókokban, személyes kapcsolattartóján keresztül, vagy postai úton a Felhasználói nyilatkozat kitöltésével adhatja meg.

Fontos, hogy az SMS hitelesítési mód bevezetése alól kivételt képeznek a PCBankár STP és Hypex verziói, amelyek esetében nem lesz változás szeptember 14-től. Tekintettel arra, hogy egy felhasználó kizárólag egy hitelesítési módot használhat, ezért azon felhasználóknak, akik az STP, vagy Hypex verzió mellett a PCBankár normál verzióját is használják a normál PCBankár verzióhoz új azonosítót szükséges igényelniük.

Kérjük, fokozottan figyeljenek arra, hogy a mobiltelefonszám és ezáltal az erős ügyfél-hitelesítés kizárólag ezen új azonosítóhoz kerüljön rögzítésre, ellenkező esetben az STP, vagy Hypex hozzáférés nem lesz elérhető a normál PCBankár verzióban beállított SMS hitelesítés miatt.

Felhívjuk szíves figyelmét, hogy abban az esetben, amennyiben a felhasználó nem ad meg határidőben telefonszámot, szeptember 14-től a PCBankár, valamint NetBANKár Business szolgáltatást a Bank, a PSD2 irányelveknek megfelelően, nem nyújthatja tovább, így a felhasználók sem belépni, sem pedig tranzakciót indítani nem tudnak majd ezen csatornákon keresztül. A fenti időpontot követően ügyfeleink az erős ügyfél-hitelesítéshez szükséges mobiltelefonszámot a bankfiókokban, személyes kapcsolattartójukon keresztül, vagy postai úton a Felhasználói nyilatkozat kitöltésével adhatják meg.

Együttműködésüket köszönjük!

MKB Bank Nyrt.