A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt biztosíthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatóak a böngésző beállításaiban. Tovább információ

MKB Mobilbank alkalmazás

Ingyenes, próbálja ki!

Bezárás

Azonnali fizetési szolgáltatás

Március 2-tól a Magyar Nemzeti Bank elindítja az Azonnali Fizetést, amellyel a legfeljebb 10 millió forint összegű, elektronikus úton indított egyedi belföldi forint átutalások az év minden napján, 0-24 óráig, 5 másodperc alatt teljesülnek.

Az Azonnali Fizetés újdonsága, hogy elfelejthetjük a bonyolult számlaszámokat: ezentúl számlaszám helyett akár egy előre regisztrált e-mail címet, vagy mobiltelefonszámot is megadhatunk azonosítóként. Az Azonnali Fizetés maga a „készpénz nélküli készpénz”, hiszen kényelmes és versenyképes alternatívája a készpénzes fizetésnek.

Az Azonnali Fizetéssel kapcsolatos részletes információkat, valamint a rendszer használatával kapcsolatos legfontosabb kérdéseket és válaszokat a Magyar Nemzeti Bank honlapján, az alábbi linkre kattintva éri el:

https://www.mnb.hu/azonnalifizetes

 

Az MKB Bank által az Azonnali Fizetés keretében 2020. március 2.-ától nyújtott szolgáltatások tekintetében kérjük, vegye figyelembe az alábbiakat:

Átutalások:

  • Az EFER (Elektronikus Fizetési és Elszámolás Rendszer) átutalásokat nem azonnali megbízásként, hanem a napközbeni elszámolás szabályai szerint teljesítjük.
  • A NAV EBÜK (Elektronikus Banki Üzenetkezelő) átutalásokat nem azonnali megbízásként, hanem a napközbeni elszámolás szabályai szerint teljesítjük.
  • A sárga csekk funkció átmenetileg nem lesz elérhető, a korábban így benyújtott megbízásait kérjük, átutalási megbízásként rögzítse.
  • A NetBANKár szolgáltatáson másodlagos számlaazonosítóra indított azonnali fizetési megbízásokat, amennyiben azt az ügyfél - tévesen - értéknaposan (a benyújtás napját követő terhelési napra) nyújtotta be, akkor a Bank azokat azonnali átutalással teljesíti.
  • A másodlagos számlaazonosítót a számlaszám helyén szükséges feltüntetni; a „Kedvezményezett neve” mezőben a kedvezményezett nevét nem kell szerepeltetni. Kérjük, hogy a „Kedvezményezett neve” mezőben is a másodlagos számlaazonosítót szerepeltesse.
  • Amennyiben Ön az Azonnali Fizetési megbízás kedvezményezettje és a jóváírás devizaszámlára teljesül, úgy a MobilBANKár szolgáltatás keretében kézbesített üzenetben a devizanem feltüntetése esetenként téves lehet. A tényleges jóváírás minden esetben helyes, a devizanem téves feltüntetése kizárólag az SMS üzenetben feltüntetett devizanemre korlátozódik.

Másodlagos számlaazonosítók kezelése:

  • Lakossági számlatulajdonos ügyfelei számára az MKB Bank a mobiltelefonszám és az e-mail cím másodlagos számlaazonosítóként való kezelését - megadását és törlését -biztosítja a NetBANKár szolgáltatáson keresztül. Kérjük, a megadás és a törlés sikerességét minden esetben ellenőrizze a Beállítások menüpont alatt a „Másodlagos azonosítók kezelése” funkció használatával.
  • Vállalati ügyfelei számára az MKB Bank a NetBANKár Business és a PCBankár csatornáin - a számla feletti rendelkezési jogosultságok figyelembevételével - biztosítja a másodlagos számlaazonosítók kezelését.
  • Mobiltelefonszám másodlagos számlaazonosítóként történő regisztrációja esetén az MKB Bank 50-es körzetszámot - átmenetileg - nem kezel; az 50-es körzetszámú másodlagos számlaazonosítóra azonnali fizetési megbízás sem nyújtható be.
  • Az e-mail cím másodlagos számlaazonosítóként történő rögzítéséhez szükséges validációs kódot tartalmazó - MKB Bank által küldendő - e-mail esetenként a Levélszemét (Spam) mappába kerülhet. Ha rövid időn belül nem érkezik meg e-mail értesítésünk, kérjük, azt ellenőrizze Levélszemét mappájában is.

Egyéb információk:

  • A hiteltörlesztések elszámolásában minden aznapi (azaz, éjfélig beérkező) jóváírást figyelembe veszünk, azonban továbbra sem alkalmazunk hétvégi esedékességet; valamint a munkaszüneti napra eső törlesztéseket változatlanul kezeljük.
  • Az MKB Bank az Azonnali Fizetés indulásakor nem nyújt fizetési kérelem szolgáltatást.

Amennyiben a fentiekkel kapcsolatosan kérdése merülne fel, kérjük, forduljon munkatársainkhoz az MKB Bank ügyfélszolgálatán, az alábbi elérhetőségeken:

MKB Lakossági TeleBANKár: 06 (80) 333-660

MKB Vállalati TeleBANKár: 06 (80) 333-770