A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt biztosíthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatóak a böngésző beállításaiban. Tovább információ

MKB Mobilbank alkalmazás

Ingyenes, próbálja ki!

Bezárás

Gyakori kérdések és válaszok - Tényleges tulajdonosi nyilatkoztatáshoz

1. Minden esetben szükséges nyilatkoznom a tényleges tulajdonosi státusszal kapcsolatban?

Jogi személy, vagy jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet esetén, a szervezet nevében vagy megbízása alapján eljárni jogosult személynek minden esetben szükséges nyilatkoznia.Természetes személyeknek csak akkor kell nyilatkozniuk, ha nem a saját, hanem a tényleges tulajdonos nevében vagy érdekében járnak el.

2. A tényleges tulajdonosi nyilatkoztatásra csak személyesen van lehetőség valamelyik bankfiókban?

Nem. Tényleges tulajdonosi nyilatkozatát postai úton, vagy emailben is elküldheti, a következő címre: 1056 Budapest, Váci utca 38., vagy Postafiók H-1821 Budapest, email: ugyfelatvilagitas@mkb.hu Az alapítványi ügyfélhez kapcsolódó nyilatkozat letölthető innen. Lakossági ügyfelekhez kapcsolódó nyilatkozat letölthető innen. Nem természetes személyekhez kapcsolódó nyilatkozat letölthető innen. Az MKB Bank a nyilatkozatot csak a bankhoz bejelentett aláírással megegyező kézjeggyel/szignóval ellátva tudja elfogadni. Az érvényes postai vagy emailben történő nyilatkoztatáshoz elengedhetetlen, hogy a szükséges okmányok másolatait (személyazonosságot igazoló fényképes igazolvány + lakcímkártya kizárólag lakcímet igazoló oldala) megküldje.

3. Meddig kell benyújtani a tényleges tulajdonosi nyilatkozatot?

A tényleges tulajdonosi nyilatkozatnak legkésőbb 2019. október 31-igkell beérkeznie bankunkhoz. Ez a határidő a postai vagy e-mailben történő nyilatkozattételre is vonatkozik.

4. Szükséges frissítenem tényleges tulajdonosi nyilatkozatomat, ha az adataim az elmúlt időszakban megváltoztak?

Igen. Az adatok változását 5 munkanapon belül minden esetben szükséges jelezni a bank felé.

5. Szükséges-e frissítenem tényleges tulajdonosi nyilatkozatomat, ha az adataim az elmúlt időszakban nem változtak?

Amennyiben 2017. június 26-át követően már tett tényleges tulajdonosi nyilatkozatot, abban az esetben az ügyfélnek nem szükséges újra nyilatkoznia.

6. Van lehetőség telefonos, vagy online ügyintézésre?

Nincs. Tényleges tulajdonosi nyilatkozattételre csak személyesen, postai úton, vagy emailben van lehetőség.

7. Van lehetőségem meghatalmazott útján nyilatkozni tényleges tulajdonosi státuszomról?

Jogi személy esetén igen, abban az esetben, ha a meghatalmazást a cégjegyzésre jogosult személy írja alá. Természetes személy tényleges tulajdonosi nyilatkozatot meghatalmazás útján nem tehet.

8. Milyen iratokra, dokumentumokra van szükség a tényleges tulajdonosi nyilatkozattételhez?

Amennyiben az előző nyilatkozattétel óta eltelt időben a tényleges tulajdonosi szerkezetben jelentős változás következett be a nyilatkozattételhez a számlanyitáshoz is szükséges dokumentumokat kell benyújtania. Bankunk a fent említett dokumentumok alapján ellenőrzi az ügyfél által tett tényleges tulajdonosi nyilatkozat tartalmát.
A szükséges dokumentumokról bővebb információkat az alábbi linkeken talál:

Vállalatoknak: https://www.mkb.hu/sw/static/file/item_639.pdf

Kisvállalatoknak: https://www.mkb.hu/sw/static/file/item_639.pdf

9. Mi a következménye annak, ha a megadott határidőig nem történik meg a tényleges tulajdonosi nyilatkozattétel?

Amennyiben az ügyfél, legkésőbb 2019. október 31-ig nem tesz eleget nyilatkozattételi kötelezettségének, abban az esetben bankszámláját a nyilatkozat a törvény értelmében átmenetileg zároljuk. Ez azt jelenti, hogy az ügyfél által kezdeményezett fizetési megbízásokat (Pl.: átutalás, kártya tranzakciók stb.) nem áll módunkban teljesíteni, és új termékre sem áll módunkban szerződni ügyfelünkkel mindaddig, amíg a szükséges nyilatkozattétel meg nem történik.

10. Csak jogi személyeket, vagy természetes személyeket is érint a tényleges tulajdonosi nyilatkoztatás?

Mindenkit érint. Lakossági ügyfeleknek csak abban az esetben szükséges nyilatkozniuk, amennyiben tényleges tulajdonos nevében vagy érdekében járnak el.

11. Csak a számlavezető bankfiókomat kereshetem fel, vagy bármelyik MKB bankfiókba bemehetek nyilatkozni?

A tényleges tulajdonosi nyilatkozattételhez az ügyfél bármelyik MKB bankfiókot választhatja/felkeresheti. Bankfiókjaink listája megtalálható a https://www.mkb.hu/elerhetosegek/fiok-es-atm-kereso linken.

12. Nem szeretnék sokat várni a bankfiókban, tudok esetleg előre időpontot foglalni?

Vállalati ügyfeleink időpontfoglalással kapcsolatban vállalati referensüket tudják keresni, lakossági ügyfeleink a Netbankár rendszeren keresztül tudnak időpontot egyeztetni tanácsadóikkal.

13. Több bankban is vezetek számlát. Elegendő, ha csak az egyik bankban nyilatkozom, vagy ezt minden banknál/pénzintézetnél meg kell tennem?

A tényleges tulajdonosi állapotról/státuszról az ügyfélnek minden számlavezető bankjánál nyilatkoznia kell.