Ugrás a tartalomhoz

Tisztelt Ügyfelünk! Jelenleg hiba tapasztalható az MKB NetBANKár működésében. A hiba elhárítása folyamatban van. Megértését és türelmét köszönjük!

Tisztelt Ügyfelünk! Az MKB Internetbank (korábban BB) felületén a Hitelek menüponton belül a Jelzáloghitel pontban nem látszódik az október kamatkedvezmény jóváírása Egyenlítő konstrukció esetén. A hiba megjelenítés jellegű, így tájékoztatjuk, hogy az októberi jóváírás minden esetben sikeresen megtörtént. A hiba elhárításán dolgozunk, ezt követően tudja megtekinteni a jóváírást. További részletekért hívja telefonos ügyfélszolgálatunkat a 06 80 350 350-es számon!

Technikai okokból a 2022. november 13. vasárnapi POS kereskedői tranzakciós jóváírások POS szolgáltatói hiba miatt nem kerültek jóváírásra az ügyfelek részére. A hiba elhárítása folyamatban van. A 2022. november 13-i vasárnapi kereskedői tranzakciók, valamint a 2022. november 14-i hétfői kereskedői tranzakciók várhatóan kedden kerülnek elszámolásra. Türelmüket és megértésüket köszönjük. További információ a TeleBankon a 06 80 350 350-es telefonszámon.

Tájékoztatjuk, hogy egyes az MKB Banknál vezetett korábbi Budapest Bank 101-es bankazonosítóval kezdődő fizetési és pénzforgalmi számlák esetében a jutalék levonása az elektronikus csatornákon - MKB Internetbank (korábban BB), MKB Mobil App (korábban BB) - a számlatörténetben duplán látszódik. A hiba megjelenítés jellegű, így dupla levonás nem történt. A hiba elhárításán dolgozunk. További részletekért hívja telefonos ügyfélszolgálatunkat a 06 80 350 350-es számon!

Tájékoztatjuk, hogy egyes az MKB Banknál vezetett korábbi Budapest Bank 101-es bankazonosítóval kezdődő fizetési és pénzforgalmi számlák esetében technikai okokból azonnali fizetési és értéknapos fizetési tranzakciók, valamint pénztári kifizetés esetében nem férnek hozzá számlájukon lévő valós összeghez. A hiba a bankkártyás fizetéseket nem érinti. A hiba elhárításán dolgozunk, addig türelmüket és megértésüket kérjük. További információ a TeleBankon a 06 80 350 350-es telefonszámon.

2022.07.15. 20:00 és 2022.07.17. 8:00 közt kiesések lehetnek az Azonnali Fizetési Rendszer működésében. 2022.07.17-én 02:00 és 04:00 közt az internetes fizetések esetén fennakadások fordulhatnak elő, ezért kérjük, internetes fizetéseiket ezen időszakon kívülre időzítsék. 2022.07.20-án 7:00 és 7:30 között rövid kiesések lehetnek az ügyfélhez tartozó azonosítási típus lekérdezésében, a biometrikus azonosítással történő vásárlásban, az internetes vásárlás jóváhagyásához szükséges 3DS SMS kiküldésében, a biometriával történő jóváhagyásban, valamint a statikus jelszó beállításában.

Tájékoztatjuk, hogy technikai okokból az MKB Internetbank (korábban BB) és MKB Mobil App (korábban BB) felületén a számlatörténetben egyes tranzakciók duplán látszódnak. Ez egy megjelenítési hiba, a bankszámlán lévő megfelelő összeghez ügyfeleink továbbra is hozzáférnek. A hiba elhárításán dolgozunk. Megértésüket köszönjük! További információ a TeleBankon a 06 80 350 350-es telefonszámon.

Tájékoztatjuk, hogy egyes az MKB Banknál vezetett korábbi Budapest Bank 101-es bankazonosítóval kezdődő fizetési és pénzforgalmi számlák esetében technikai okokból azonnali fizetési és értéknapos fizetési tranzakciók, valamint pénztári kifizetés esetében nem férnek hozzá számlájukon lévő valós összeghez. A hiba a bankkártyás fizetéseket nem érinti. A hiba elhárításán dolgozunk. Megértésüket köszönjük! További információ a TeleBankon a 06 80 350 350-es telefonszámon.

Kedves Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy tervezett karbantartásainkról az alábbi linken tájékozódhat.

Tájékoztatjuk, hogy az MKB Bank által biztosított POS terminálokon technikai okokból átmenetileg nincs lehetőség SZÉP Kártyával, egészségpénztári kártyával, valamint American Express bankkártyával történő fizetésre. A hiba elhárításán beszállító bevonásával dolgozunk, addig türelmüket és megértésüket kérjük.

Kedves Ügyfelünk! Karbantartás miatt a NetBANKár, az MKB Mobilalkalmazás, a NetBANKár Business és a PCBANKár 2022.06.24-én 22:00 és 23:00 között nem lesz elérhető, illetve az azonnali fizetési rendszer keretén belül történő jóváírásban és teljesítésben is késedelem várható. Megértését és türelmét köszönjük! Üdvözlettel: MKB Bank Nyrt.

2022.07.20-án 7:00 és 7:30 között rövid kiesések lehetnek az ügyfélhez tartozó azonosítási típus lekérdezésében, a biometrikus azonosítással történő vásárlásban, az internetes vásárlás jóváhagyásához szükséges 3DS SMS kiküldésében, a biometriával történő jóváhagyásban, valamint a statikus jelszó beállításában.

Tájékoztatjuk, hogy egyes, az MKB Bank által biztosított POS terminálokon technikai okokból átmenetileg nincs lehetőség SZÉP Kártyával, American Express bankkártyával, valamint egészségpénztári kártyával történő fizetésre. A hiba elhárításán beszállító bevonásával dolgozunk, addig türelmüket és megértésüket kérjük.

Tájékoztatjuk, hogy technikai probléma miatt az MKB NetBANKár és MKB Mobilalkalmazás átmenetileg nem elérhető. A hiba elhárításán dolgozunk, megértésüket és türelmüket köszönjük!

2022.07.20-án 7:00 és 7:30 között rövid kiesések lehetnek az ügyfélhez tartozó azonosítási típus lekérdezésében, a biometrikus azonosítással történő vásárlásban, az internetes vásárlás jóváhagyásához szükséges 3DS SMS kiküldésében, a biometriával történő jóváhagyásban, valamint a statikus jelszó beállításában.

Kedves Ügyfelünk! Karbantartás miatt a NetBANKár/ MKB Mobilalkalmazás és a PCBankár/ NetBANKár Business működésében leállásokat tapasztalhat 2022.07.12-én 22:00 és 2022.07.13 01:00 között. A karbantartás ideje alatt a kártyás tranzakciók bonyolítása is szünetel. Megértését és türelmét köszönjük! Üdvözlettel: MKB Bank Nyrt.

Kedves Ügyfelünk! Weboldalunkon a mai napon technikai problémák léptek fel, az oldalon található kereső és a hírek elérésében. Az okozott kellemetlenségért elnézésüket kérjük!

Kedves Ügyfelünk! Karbantartás miatt a PCBankár/ NetBANKár Business működésében kieséseket tapasztalhat 2022.07.19-én 20:00 és 21:00 között. Megértését és türelmét köszönjük!  Üdvözlettel: MKB Bank Nyrt.

Tervezett karbantartásainkról az alábbi linken tájékozódhat.

Az MKB Internetbank (korábban BB) és az MKB Mobil App (korábban BB) felületein technikai okokból egyes felhasználók téves számlaegyenleget látnak. A hiba megjelenítési jellegű, a tranzakciók a valós egyenlegnek megfelelően teljesülnek. A hiba további hatására egyes ügyfeleknél a 2022.11.10. 03:28 és 07:49 közötti egyes tranzakciók nem jelennek meg a számlatörténetben. A hiba elhárításán dolgozunk. Megértésüket és türelmüket köszönjük! További információ a TeleBankon a 06 80 350 350-es telefonszámon.

Tájékoztatjuk, hogy egyes, az MKB Banknál vezetett korábbi Budapest Bank 101-es bankazonosítóval kezdődő fizetési és pénzforgalmi számlával rendelkező ügyfeleink esetében a Babaváró hitelhez kapcsolódóan technikai okokból téves összeg került levonásra adminisztrációs díjként. A hiba kivizsgálása folyamatban van, amennyiben a levonás sikeres volt, a levont összeget természetesen a hiba elhárítását követően várhatóan 2022.09.12. 12:00-ig visszautaljuk az érintett ügyfeleknek. Megértését köszönjük! További információ a TeleBankon a 06 80 350 350-es telefonszámon.

Kedves Ügyfelünk! Karbantartás miatt a PCBankár/ NetBANKár Business működésében kieséseket tapasztalhat 2022.06.30-án 20:00 és 21:00 között. Megértését és türelmét köszönjük!  Üdvözlettel: MKB Bank Nyrt.

Technikai okokból az online fizetési tranzakciókat jóváhagyó push értesítés ugyan megérkezik az MKB Mobilalkalmazásban, azonban a jóváhagyás után nem zárul le a tranzakció. Az értesítés helyett a tranzakció jóváhagyásához online PIN kódjukat tudják használni. A hiba az MKB Mobil App (korábban BB) felhasználóit nem érinti.

Tájékoztatjuk, hogy 2022. november 7.-én karbantartás miatt 10:00 és 10:15 óra között kiesés várható a  bankkártyák digitalizációjában a korábbi Budapest Bank ügyfelek esetében. Kérjük, bankkártyája digitalizációját időzítse ezen időszakon kívülre. Megértésüket és türelmüket köszönjük. További információ a TeleBankon a 06 80 350 350-es telefonszámon.

Tájékoztatjuk, hogy tervezett karbantartás miatt 2022.06.26-án 01:00 és 01:30 óra közt az Azonnali Fizetési Rendszerben indított utalások fogadására, valamint ezek indítására nincs lehetőség. Kérjük, utalását időzítse ezen időszakon kívülre, vagy átutalását értéknap megjelölésével indítsa el. Amennyiben egy partnerétől vár utalást, kérjük, jelezze neki, hogy átutalását a karbantartáson kívüli időpontban vagy értéknap megjelölésével indítsa újra, illetve sikertelenség esetén ismételje meg.

Tájékoztatjuk, hogy technikai okokból a BusinessID alkalmazásban nem jelennek meg a jóváhagyási tételek. A hiba elhárításán dolgozunk, megértésüket és türelmüket köszönjük! További információ a TeleBankon a 06 80 350 350-es telefonszámon.

Fióki időpont kérés TeleBank
06 80 350 350
Írjon nekünk! Fiókok és ATM-ek Árfolyamok

Archivált Információk a 2021. november 1. előtti moratóriummal kapcsolatos szabályozásról

2021. szeptember 15-én megjelent a Kormány 536/2021. (IX. 15.) Kormányrendelete a hiteltörlesztési moratórium módosításáról, melyben a hitelmoratórium igénybevételének feltételei módosultak. Magyarország Kormánya pedig a hitelmoratóriumot 2021. október 31-ig változatlan feltételek mellett, 2021. november 1-től 2022. június 30-ig pedig módosított feltételekkel meghosszabbította.

A 2021. november 1-től folytatódó, módosított feltételrendszerű hitelmoratóriumban az alábbiak szerint lehet részt venni:

  • A hosszabbítás minden moratóriummal érintett 2020. március 18. 24:00-kor fennálló szerződés (hitel- és kölcsönszerződés, valamint egyes lízingszerződés) alapján már folyósított kölcsönre vonatkozik, ahol az ügyfél 2021. szeptember hónapban él a hitelmoratóriummal.
  • A lakossági ügyfelek tekintetében a hitelmoratóriumban részt vehetnek a nyugdíjasok, a gyermeket nevelők, a munkanélküliek, a közfoglalkoztatottak, valamint azok, akiknek a háztartásában a jövedelem tartósan csökkent, és 2021. október 1-je és 2021. október 31-e között az erre célra kialakított nyomtatvány online vagy személyes kitöltésével és aláírásával a hitelezőnél kérelmezi a hitelmoratóriumban való további részvételt. A fenti nyilatkozattal együttesen rendelkezik a Budapest Bank és az autófinanszírozás termékeiről.
  • A hitelmoratóriumban részt vehetnek továbbá azok a vállalkozások, amelyek tevékenységéből származó nettó árbevétele a kérelem benyújtását megelőző 18 hónapban legalább 25%-kal csökkent, valamint a vállalkozás 2020. március 18. és a kérelem benyújtásának napja közötti időszakban nem kötött kedvezményes gazdaságélénkítő hitel, illetve kölcsön felvételére vonatkozó új szerződést, továbbá az előzőek fennállása esetén 2021. október 1-je és 2021. október 31-e között az erre célra kialakított nyomtatvány kitöltésével és aláírásával a hitelezőnél kérelmezi a hitelmoratóriumban való további részvételt. A fenti nyilatkozattal együttesen rendelkezik a Budapest Bank és az autófinanszírozás termékeiről.

Mi a teendő, ha nem akar egyik termékével sem a moratóriumban maradni?

Amennyiben Ön nem kíván élni 2021. november 1-jét követően a törlesztési moratóriummal, ez esetben nincs teendője, nem kell nyilatkoznia.

Mi a teendő, ha moratóriumban szeretne maradni 2021. november 1-jét követően?

Amennyiben igénybe kívánja venni a törlesztési moratóriumot, erről nyilatkoznia kell!

  • Lakossági Ügyfeleink részére:
    • Nyilatkozatot az adós vagy az adóstárs kizárólag csak 2021. október 1-je és 2021. október 31-e között tehet a hiteltörlesztési moratórium igénybevételéhez alkalmazandó kérelemről szóló 6/2021. (IX. 15.) MK rendelet által alkalmazni rendelt formanyomtatványon – más dokumentumra nincs szükség. A nyomtatvány elérhető ezen az oldalon .
    • Nyilatkozatot tehet:
  • Vállalkozói Ügyfeleink részére:
    • Nyilatkozatot a cégjegyzésre jogosult személy tehet, kizárólag csak 2021. október 1-je és 2021. október 31-e között a hiteltörlesztési moratórium igénybevételéhez alkalmazandó kérelemről szóló 6/2021. (IX. 15.) MK rendelet által alkalmazni rendelt formanyomtatványon, az alábbi csatornákon:
      • Kisvállalkozói ügyfeleink a Budapest Bank bármely bankfiókjában, ahol a formanyomtatványt biztosítjuk.
      • Vállalati ügyfeleink ügyfélkapcsolati menedzser segítségével.
    • Nyilatkozat letöltése: a rendelet által elvárt formanyomtatvány elérhető ezen az oldalon is.
  • Budapest Lízing ügyfelei részére:
    • Nyilatkozatot a cégjegyzésre jogosult személy tehet, kizárólag csak 2021. október 1-je és 2021. október 31-e között a hiteltörlesztési moratórium igénybevételéhez alkalmazandó kérelemről szóló 6/2021. (IX. 15.) MK rendelet által alkalmazni rendelt formanyomtatványon, az alábbi csatornákon:
      • Személyesen kapcsolattartója segítségével vagy e-mailben a lizinginfo@budapestbank.hu címre megküldött elektronikusan hitelesített aláírással ellátott nyilatkozattal
      • Nyilatkozat letöltése: a rendelet által elvárt formanyomtatvány elérhető ezen az oldalon  is.
  • Autófinanszírozás Ügyfeleink részére:
    • A Nyilatkozat fizetési moratórium igénybevételéről című dokumentumot az ügyfél kitöltve és aláírva kell eljuttassa részünkre: (1.) e-mailen a finanszírozási szerződéséhez elektronikus kapcsolattartásra regisztrált e-mail címről részünkre (ugyfelszolgalat.budapestauto@budapestbank.hu) küldött üzenetben elektronikusan hitelesített aláírással ellátott nyilatkozattal; vagy (2.) Ügyfélkapunk „MORATÓRIUM NYILATKOZAT” menüpontjában a nyilatkozat feltöltésével (szkennelve másolatban); vagy (3.) személyesen a bankfiókban.
    • A Nyilatkozat fizetési moratórium igénybevételéről fogyasztónak minősülő ügyfél (magánszemély) esetén innen tölthető le .
    • A Nyilatkozat fizetési moratórium igénybevételéről fogyasztónak nem minősülő ügyfél (vállalkozások) esetén innen tölthető le .

Törlesztési moratórium 1. és 2.

A 2020. évi LVIII. törvény alapján az adósok fizetési kötelezettségeik teljesítésére fizetési haladékot kaptak 2020.12.31-ig. Ezt nevezzük törlesztési moratórium 1-nek.

A 2020. évi CVII. törvény illetve a 637/2020. (XII. 22.) Kormányrendelet, alapján 2021.01.01-jén új törlesztési moratórium igénybevételére nyílt lehetőség, amely alapján illetve a 317/2021 (VI.9.) Kormányrendelet valamint a 536/2021. (IX. 15.) Kormányrendelet szerint az adósok fizetési kötelezettségeik teljesítésére 2021. október 31-ig kapnak fizetési haladékot. Ez a törlesztési moratórium 2.

Az alábbiakban adunk tájékoztatást a két törlesztési moratórium részleteiről, feltételeiről és összefüggéseiről.

Törlesztési moratórium 2. (2021.01.01.-2021.10.31.)

Általános információk

  • Mit jelent a törlesztési moratórium 2021.01.01-jétől? Új moratórium kezdődik?
    • A veszélyhelyzet megszűnésével összefüggő átmeneti szabályokról és a járványügyi készültségről szóló 2020. évi LVIII. törvényben meghatározott Törlesztési moratórium (továbbiakban: törlesztési moratórium 1) 2020.12.31-én befejeződik. Az egyes kiemelt társadalmi csoportok, valamint pénzügyi nehézséggel küzdő vállalkozások helyzetének stabilizálását szolgáló átmeneti intézkedésekről szóló 2020. évi CVII. törvény (továbbiakban: Törvény) illetve az azt kiegészítő 637/2020. (XII. 22.) Kormányrendelet 2021.01.01-jén lép hatályba.
      A Törvény értelmében 2021.01.01-jén egy új törlesztési moratórium (továbbiakban: törlesztési moratórium 2) kezdődik, amely 2021.10.31-ig vehető igénybe, és amely során az adósok hitel- és kölcsönszerződéséből, illetve pénzügyi lízingszerződéséből (a továbbiakban: szerződés) eredő tőke-, kamat-, illetve díjfizetési kötelezettségeik teljesítésére fizetési haladékot kaptak.
    • A Törvény értelmében a 2020.03.18-án huszonnégy órakor fennálló és folyósított lakossági és vállalkozói kölcsönökre vonatkozik a  törlesztési moratórium 2.
    • Aki 2020.12.31-én élt a törlesztési moratórium 1 lehetőségével, annak külön teendő nélkül a bank biztosítja, hogy részt vegyen a törlesztési moratórium 2-ben is, így külön teendő nélkül folytatódik a törlesztések halasztása.
      Ugyanakkor, aki a 2020. december hónapra esedékes tőke-, kamat- és díjfizetési kötelezettsége teljesítése tekintetében nem élt törlesztési moratórium 1-el, úgy a törlesztési moratórium 2. igénybevételére vonatkozó szándékát be kell jelentenie a Banknak.
      Ön bármikor dönthet úgy, hogy igénybe veszi a törlesztési moratórium 2-t, illetve bármikor dönthet úgy, hogy nem kíván élni a törlesztési moratórium 2-vel.
  • Milyen hitelekre vonatkozik a törlesztési moratórium 2?
    • E törvény rendelkezéseit a 2020. március 18. napján fennálló szerződések alapján már folyósított kölcsönökre kell alkalmazni.
  • Mire vonatkozik (mit jelent) a törlesztési moratórium 2?
    • A törlesztési moratórium 2 ideje alatt (2021.01.01.-2021.10.31. között) sem a lakossági sem a vállalati adósnak nincs tőke-, kamat-, illetve díjfizetési kötelezettsége a moratóriummal érintett szerződések kapcsán!
  • Hogyan változik a hiteltörlesztésem és a tartozásom a törlesztési moratórium 2-ben?
    • Rendszeres esedékességű törlesztéssel rendelkező kölcsönszerződések (jelzáloghitel, személyi kölcsön, áruhitel, babaváró kölcsön, rendszeres törlesztésű eseti hitelek) esetében a törlesztési moratórium 2 ideje alatt nem vagy részben fizető ügyfelek esetében a felhalmozódott kamatot (és díjat, amennyiben a szerződés alapján az ügyfelet díjfizetési kötelezettség is terheli) a hátralévő futamidőben esedékes törlesztőrészletekkel együtt, a törlesztési moratórium 2 lejártát követően a – törlesztési moratórium 2 szabályai szerint meghosszabbított – futamidő alatt, havonta egyenlő részletekben kell megfizetni. A törlesztési moratórium 2 és az arra vonatkozó részletszabályok folytán a kölcsön futamideje meghosszabbításra fog kerülni, azaz később kerül visszafizetésre a kölcsön! A törlesztési moratórium 2 lejártát követően a futamidő úgy hosszabbodik meg, hogy az esedékessé váló törlesztőrészlet és a törlesztési moratórium 2 alatt keletkező, részletekben megfizetendő kamat (és díj) összege együttesen ne haladja meg az eredeti szerződés szerinti törlesztőrészletek összegét.
    • Fontos kiemelni, hogy a törlesztési moratórium 2 nem kötelező érvényű. A törlesztési moratórium 2 nem érinti az adós azon jogát, hogy az eredeti szerződési feltételek szerint teljesítsen. A moratórium csak fizetési halasztást eredményez, így a moratórium időszaka alatt a fennálló kölcsöntartozása tovább kamatozik.

Nyilatkozattétel és kérelembenyújtása

  • Mit kell tennem, ha korábban nem éltem, a törlesztési moratórium lehetőségével, vagy kiléptem belőle, de élni szeretnék a törlesztési moratórium lehetőségével? Hogyan tehetek nyilatkozatot?
Jelzáloghitel
Folyószámlahitel
Személyi kölcsön
Áruhitel
Babaváró kölcsön
Nyilatkoznia kell
  • Telebankon keresztül a 1440-es számon, vagy
  • bankfiókban.
Hitelkártya Nem kell nyilatkoznia, amennyiben nem fizeti meg a havi minimum összeget, úgy automatikusan a törlesztési moratórium 2 szabályai kerülnek alkalmazásra.
Ügyféltájékoztató levél
Kisvállalkozói ügyfelek kölcsönei és hitelei Nyilatkoznia kell
  • Telebankon keresztül a 1440-es számon, vagy
  • bankfiókban.
Ha Ön 2020. decemberében nem élt a törlesztési moratórium 1 általi lehetőséggel, de a moratórium 2 ideje alatt nem kívánja törleszteni a hitelét, akkor a törlesztési moratórium 2. igénybevételére vonatkozó nyilatkozatot csak személyesen a bankfiókban tudja megtenni.
Vállalati ügyfelek kölcsönei és hitelei Kérjük keresse kapcsolattartóját a korábban tett kilépés visszavonás érdekben. Amennyiben nem tudja, kihez kell fordulnia, kérjük, hívja az ügyfélszolgálatunkat a 1440-es számon!
A Budapest Lízing ügyfelei esetében Kérjük, keresse kapcsolattartóját vagy hívja ügyfélszolgálatunkat a +36-80-540-464 számon!
Autófinanszírozás ügyfelek esetében Azon ügyfeleknek, akik a moratórium 1-ből kiléptek, de a 2021. január 1-től érvényes moratóriumban részt kívánnak venni, a kommunikált csatornák valamelyikén erről nyilatkozniuk szükséges. Részletes információ az alábbi oldalon érhető el: https://www.budapestbank.hu/maganszemelyek/autofinanszirozas/moratorium
Jelzáloghitel
Folyószámlahitel
Személyi kölcsön
Áruhitel
Babaváró kölcsön
Hitelkártya
Nyilatkoznia kell
  • Telebankon keresztül a 1440-es számon, vagy
  • bankfiókban.
Nem kell nyilatkoznia, amennyiben nem fizeti meg a havi minimum összeget, úgy automatikusan a törlesztési moratórium 2 szabályai kerülnek alkalmazásra.
Ügyféltájékoztató levél
Jelzáloghitel
Folyószámlahitel
Személyi kölcsön
Áruhitel
Babaváró kölcsön
Kisvállalkozói ügyfelek kölcsönei és hitelei
Nyilatkoznia kell
  • Telebankon keresztül a 1440-es számon, vagy
  • bankfiókban.
Nyilatkoznia kell
  • Telebankon keresztül a 1440-es számon, vagy
  • bankfiókban.
Ha Ön 2020. decemberében nem élt a törlesztési moratórium 1 általi lehetőséggel, de a moratórium 2 ideje alatt nem kívánja törleszteni a hitelét, akkor a törlesztési moratórium 2. igénybevételére vonatkozó nyilatkozatot csak személyesen a bankfiókban tudja megtenni.
Jelzáloghitel
Folyószámlahitel
Személyi kölcsön
Áruhitel
Babaváró kölcsön
Vállalati ügyfelek kölcsönei és hitelei
Nyilatkoznia kell
  • Telebankon keresztül a 1440-es számon, vagy
  • bankfiókban.
Kérjük keresse kapcsolattartóját a korábban tett kilépés visszavonás érdekben. Amennyiben nem tudja, kihez kell fordulnia, kérjük, hívja az ügyfélszolgálatunkat a 1440-es számon!
Jelzáloghitel
Folyószámlahitel
Személyi kölcsön
Áruhitel
Babaváró kölcsön
A Budapest Lízing ügyfelei esetében
Nyilatkoznia kell
  • Telebankon keresztül a 1440-es számon, vagy
  • bankfiókban.
Kérjük, keresse kapcsolattartóját vagy hívja ügyfélszolgálatunkat a +36-80-540-464 számon!
Jelzáloghitel
Folyószámlahitel
Személyi kölcsön
Áruhitel
Babaváró kölcsön
Autófinanszírozás ügyfelek esetében
Nyilatkoznia kell
  • Telebankon keresztül a 1440-es számon, vagy
  • bankfiókban.
Azon ügyfeleknek, akik a moratórium 1-ből kiléptek, de a 2021. január 1-től érvényes moratóriumban részt kívánnak venni, a kommunikált csatornák valamelyikén erről nyilatkozniuk szükséges. Részletes információ az alábbi oldalon érhető el: https://www.budapestbank.hu/maganszemelyek/autofinanszirozas/moratorium
  • Meddig nyilatkozhatok a nem fizetési szándékomról lakossági ügyfélként, és meddig kérelmezhetem a nem fizetést vállalkozóként?
    • 2021.09.30-ig lehet a nyilatkozatot megtenni.
  • Mit kell tennem, ha ki szeretnék lépni a törlesztési moratórium 2-ből?
    • A fent hivatkozott nyilatkozati csatornákon nyilatkozatot kell tenni a törlesztési moratóriumból való kilépésről.

Törlesztési moratórium 2 működése az egyes termékek esetében részletesen

Törlesztési moratórium 2 működése az egyes termékek esetében részletesen

Hitelkártya

Törlesztési moratórium 1. (2020.03.19-2020.12.31.)

Általános információk

  • Mit jelent a törlesztési moratórium 1?
    • A veszélyhelyzet megszűnésével összefüggő átmeneti szabályokról és a járványügyi készültségről szóló 2020. évi LVIII. törvény értelmében az adósok hitel- és kölcsönszerződéséből, illetve pénzügyi lízingszerződéséből (a továbbiakban: szerződés) eredő tőke-, kamat-, illetve díjfizetési kötelezettségeik teljesítésére fizetési haladékot kaptak (a továbbiakban: Törlesztési moratórium 1.), továbbá a fogyasztási hitelek THM-jét – a törlesztési moratórium 1 időtartamával azonos időszakra vonatkozóan – maximalizálták 2020.12.31-ig (a továbbiakban: Árazási korlátozás).
    • Az Árazási korlátozás lejártát követően, tehát 2020.12.31. után ezekre a fogyasztói hitelekre is a szerződéskötéskor érvényben lévő hirdetményben meghatározott teljes hiteldíj mutató, illetve a szerinti kondíciók válnak irányadóvá.
  • Milyen hitelekre vonatkozik a törlesztési moratórium 1?
    • A törlesztési moratórium 1 a 2020. március 18-án huszonnégy órakor fennálló szerződések alapján már folyósított lakossági és vállalati kölcsönökre vonatkozik 2020. december 31-ig.
    • A törlesztési moratórium 1 valamennyi hitel- és kölcsönszerződésre, illetve a pénzügyi lízingszerződésekre vonatkozik.
    • A 2020. március 19. napján vagy azt követően kötött szerződés alapján felvett, zálogjoggal nem biztosított fogyasztói hitelek esetében a teljes hiteldíj mutató – a törlesztési moratórium 1 időszakára eső futamidő alatt – nem haladhatja meg a jegybanki alapkamat öt százalékponttal növelt mértékét. Ugyanakkor a törlesztési moratórium 1 időszakának lejártát követően ezen fogyasztói hitelekre is a bank szerződéskötéskor érvényben lévő hirdetményben meghatározott teljes hiteldíj mutató válik irányadóvá.
  • Milyen összegre vonatkozik a törlesztési moratórium 1?
    • A törlesztési moratórium 1 ideje  alatt sem a lakossági, sem a vállalati ügyfeleknek nincs tőke-, kamat-, illetve díjfizetési kötelezettsége a moratóriummal érintett kölcsönszerződések kapcsán.
  • Hogyan változik a hiteltörlesztésem és a tartozásom a törlesztési moratórium 1 folytán, illetve annak igénybevétele esetén?
    • Bankunk a törlesztési moratórium 1 érvénybe lépését követően leállította a törlesztési moratórium 1 által érintett kölcsönök beszedését ügyfeleitől.
    • Tájékoztatjuk, hogy a törlesztési moratórium 1 értelmében a fizetési kötelezettségek teljesítésének határideje, illetve a kötelezettségvállalás időtartama meghosszabbodik.
    • Rendszeres esedékességű törlesztéssel rendelkező kölcsönszerződések esetében a törlesztési moratórium 1 ideje alatt felhalmozódott kamatot (és díjat, amennyiben a szerződés alapján az ügyfelet díjfizetési kötelezettség is terheli) a hátralévő futamidőben esedékes törlesztőrészletekkel együtt a törlesztési moratórium 1 lejártát követően a futamidő alatt, évente egyenlő részletekben kell megfizetni. A törlesztési moratórium 1 és az arra vonatkozó részletszabályok folytán a kölcsön eredeti futamideje meghosszabbításra fog kerülni, azaz később kerül visszafizetésre a kölcsön! A törlesztési moratórium 1 lejártát követően a futamidő úgy hosszabbodik meg, hogy az esedékessé váló törlesztőrészlet és a törlesztési moratórium 1 alatt keletkező, részletekben megfizetendő kamat (és díj) összege együttesen ne haladja meg az eredeti szerződés szerinti törlesztőrészletek összegét.
    • Fontos kiemelni, hogy a törlesztési moratórium 1 automatikus, azonban nem kötelező érvényű. A törlesztési moratórium 1 nem érinti az adós azon jogát, hogy az eredeti szerződési feltételek szerint teljesítsen. A moratórium csak fizetési halasztást eredményez, így a moratórium időszaka alatt a fennálló kölcsöntartozása tovább kamatozik.

Nyilatkozattétel

  • A törlesztési moratórium 1-re vonatkozóan már nem lehet nyilatkozatot tenni.Meddig nyilatkozhatok fizetési szándékomról a törlesztési moratórium 1 kapcsán?
    • 2020.12.31-ig.
  • Honnan tudom, hogy a bank befogadta a törlesztési moratórium 1-re vonatkozó nyilatkozatomat?
    • A nyilatkozat feldolgozását követően Bankunk visszajelez Önnek a befogadásáról.
  • Ha korábban nyilatkoztam, hogy nem élek a törlesztési moratórium 1 lehetőségével, van rá mód, hogy mégis éljek vele?
    • Amennyiben Ön nyilatkozott, majd később mégis élni kíván a törlesztési moratórium 1 lehetőségével, úgy Önnek ehhez a törlesztési moratórium 1 időtartama alatt bármikor joga van. Kisvállalkozói kölcsönnel rendelkező ügyfeleink esetében a kölcsönök törlesztésének módja miatt (beszedés) ez esetben külön nyilatkozatra van szükség ahhoz, hogy a korábban tett nyilatkozata alapján elindított beszedést a Bank leállítsa.

Törlesztési moratórium 1 működése az egyes termékek esetében részletesen

Késedelmek kezelése a törlesztési moratórium 1 alatt

  • Milyen típusú elmaradt tartozásokat jelent a Bank a Központi Hitelinformációs Rendszerbe (KHR)?

    A Központi Hitelinformációs Rendszer (KHR) felé történő adattovábbítás jogszabályi feltételei,

    • fogyasztók esetében a bank köteles a Központi Hitelinformációs Rendszerről szóló 2011. évi CXXII. törvény (KHR tv.) 11. § (1) bekezdése értelmében az adatszolgáltatással érintett szerződésre vállaltfizetési kötelezettség vonatkozásában folyamatosan fennálló, a - késedelembeesés időpontjában érvényes – minimálbért 90 napon keresztül meghaladó tartozást mulasztásként feladni a KHR felé a 90. nap bekövetkezését követő 5 napon belül
    • a KHR tv. 15. § (3) bekezdése értelmében a KHR-betörténő adattovábbítást megelőzően 30 nappal az intézmény köteles az ügyfelet tájékoztatni az adatátadás tervezett időpontjáról.
  • Milyen következményekkel jár az adatok átadása a KHR-részére?

    A késedelmes tartozás adatátadásának általánosságban vett következményei az ügyfelek vonatkozásában, a KHR nyilvántartásából a teljes tartozásmegfizetésével van lehetőség lekerülni,

    • a teljes tartozás megfizetését követően a törvény által meghatározott ideig – jelenleg 1 év – még fennmarad a lezárt mulasztás,
    • a KHR-be történő adattovábbítás egy esetlegestovábbi hiteligénylés elbírálás kimenetelét negatívan befolyásolhatja, mely azügyfelek vonatkozásában egy általánosságban vett következménye a késedelmestartozás adatátadásának.
  • Hogyan kezeli a Bank a késedelmeket a törlesztési moratórium 1 ideje alatt?

    A törlesztési moratórium 1 kapcsán a késedelmes tartozást a Bank az alábbiak szerint kezeli, és a KHR felé történő adatátadás, a jogszabályi előírások figyelembevételével – a törlesztési moratóriumra tekintettel – az alábbiak szerint módosul. A törlesztési moratórium 1 hatálya alá tartozó ügyfelek esetében nem keletkeznek új késedelmek nem fizetés esetén a törlesztési moratórium 1 ideje alatt (a késedelmes tartozásösszege nem változik)

    • a törlesztési moratórium 1 hatálya alól való kikerülést követően a késedelmes tartozás összegének számítása folytatódik, amennyiben a fentiek szerint számolt késedelmes összeg nem került rendezésre
    • a minimálbért meghaladó késedelmes tartozások napjainak számítását megállítottuk a 2021. januári esedékességig (a jelzett időpontig a késedelmes napok száma nem változik)
    • a késedelmes tartozások a késedelmes összeg törlesztési moratórium 1 ideje alatt történő visszafizetése esetén megszűnnek
    • fentebb rögzítettek új mulasztás (törvényi előírásoknak megfelelő késedelem) nem kerül átadásra a KHR-nek
    • a KHR nyilvántartásban szereplő (már meglévő) mulasztások a teljes fennállókésedelmes tartozás törlesztési moratórium 1 alatt történő rendezését követően megszűnnek

Adatai a szerződésére vonatkozó, az Ön által korábban már elfogadott Adatkezelési tájékoztató szerint kerülnek kezelésre.
Bankunk mindent elkövet annak érdekében, hogy a jogalkotó szándékaival is összhangban segítse ügyfeleit.

Felhívjuk szíves figyelmét, hogy jelen tájékoztatónkat a rendelkezésre álló jogszabályi rendelkezések értelmezése alapján készítettük! Folyamatosak a szakmai egyeztetések a jogalkotóval a vonatkozó szabályozás kapcsán, így az eljárásrend és folyamat, ezen egyeztetések mentén, változhat.

Tájékoztatás

Hitelkártya

Amennyiben Ön élt 2021. szeptember 30-án élt a törlesztési moratórium 2 által biztosított fizetési haladékkal, és 2021.október 31-ig jelezte a hosszabbítás iránti igényét, úgy Önnek a törlesztési moratórium 2 által biztosított fizetési haladék 2021. november 01-től folytatólagosan beállításra került.

Jelzáloghitel

  • Amennyiben Ön igénybe vette a törlesztési moratórium 2 által nyújtott fizetési haladékot, akkor a törlesztési moratórium 2 alatt a 2020. évi LVIII. törvény 13. §-ban és a Kormány 536/2021. (IX. 15.) Kormányrendeletében rögzítettek szerint, a törlesztési moratórium 1 és törlesztési moratórium 2 2021. október 31-i lejáratát követően megállapított fizetési kötelezettségeit nem kell teljesítenie, ha a törlesztési moratórium 2 hosszabbítása által nyújtott fizetési haladékot is igénybe veszi. 2021. november 1. napjától tett kilépési nyilatkozat esetén ismételt belépésre viszont már nincs lehetősége.