Ugrás a tartalomhoz

Tisztelt Ügyfelünk! Jelenleg hiba tapasztalható az MKB NetBANKár működésében. A hiba elhárítása folyamatban van. Megértését és türelmét köszönjük!

Tisztelt Ügyfelünk! Az MKB Internetbank (korábban BB) felületén a Hitelek menüponton belül a Jelzáloghitel pontban nem látszódik az október kamatkedvezmény jóváírása Egyenlítő konstrukció esetén. A hiba megjelenítés jellegű, így tájékoztatjuk, hogy az októberi jóváírás minden esetben sikeresen megtörtént. A hiba elhárításán dolgozunk, ezt követően tudja megtekinteni a jóváírást. További részletekért hívja telefonos ügyfélszolgálatunkat a 06 80 350 350-es számon!

Technikai okokból a 2022. november 13. vasárnapi POS kereskedői tranzakciós jóváírások POS szolgáltatói hiba miatt nem kerültek jóváírásra az ügyfelek részére. A hiba elhárítása folyamatban van. A 2022. november 13-i vasárnapi kereskedői tranzakciók, valamint a 2022. november 14-i hétfői kereskedői tranzakciók várhatóan kedden kerülnek elszámolásra. Türelmüket és megértésüket köszönjük. További információ a TeleBankon a 06 80 350 350-es telefonszámon.

Tájékoztatjuk, hogy egyes az MKB Banknál vezetett korábbi Budapest Bank 101-es bankazonosítóval kezdődő fizetési és pénzforgalmi számlák esetében a jutalék levonása az elektronikus csatornákon - MKB Internetbank (korábban BB), MKB Mobil App (korábban BB) - a számlatörténetben duplán látszódik. A hiba megjelenítés jellegű, így dupla levonás nem történt. A hiba elhárításán dolgozunk. További részletekért hívja telefonos ügyfélszolgálatunkat a 06 80 350 350-es számon!

Tájékoztatjuk, hogy egyes az MKB Banknál vezetett korábbi Budapest Bank 101-es bankazonosítóval kezdődő fizetési és pénzforgalmi számlák esetében technikai okokból azonnali fizetési és értéknapos fizetési tranzakciók, valamint pénztári kifizetés esetében nem férnek hozzá számlájukon lévő valós összeghez. A hiba a bankkártyás fizetéseket nem érinti. A hiba elhárításán dolgozunk, addig türelmüket és megértésüket kérjük. További információ a TeleBankon a 06 80 350 350-es telefonszámon.

2022.07.15. 20:00 és 2022.07.17. 8:00 közt kiesések lehetnek az Azonnali Fizetési Rendszer működésében. 2022.07.17-én 02:00 és 04:00 közt az internetes fizetések esetén fennakadások fordulhatnak elő, ezért kérjük, internetes fizetéseiket ezen időszakon kívülre időzítsék. 2022.07.20-án 7:00 és 7:30 között rövid kiesések lehetnek az ügyfélhez tartozó azonosítási típus lekérdezésében, a biometrikus azonosítással történő vásárlásban, az internetes vásárlás jóváhagyásához szükséges 3DS SMS kiküldésében, a biometriával történő jóváhagyásban, valamint a statikus jelszó beállításában.

Tájékoztatjuk, hogy technikai okokból az MKB Internetbank (korábban BB) és MKB Mobil App (korábban BB) felületén a számlatörténetben egyes tranzakciók duplán látszódnak. Ez egy megjelenítési hiba, a bankszámlán lévő megfelelő összeghez ügyfeleink továbbra is hozzáférnek. A hiba elhárításán dolgozunk. Megértésüket köszönjük! További információ a TeleBankon a 06 80 350 350-es telefonszámon.

Tájékoztatjuk, hogy egyes az MKB Banknál vezetett korábbi Budapest Bank 101-es bankazonosítóval kezdődő fizetési és pénzforgalmi számlák esetében technikai okokból azonnali fizetési és értéknapos fizetési tranzakciók, valamint pénztári kifizetés esetében nem férnek hozzá számlájukon lévő valós összeghez. A hiba a bankkártyás fizetéseket nem érinti. A hiba elhárításán dolgozunk. Megértésüket köszönjük! További információ a TeleBankon a 06 80 350 350-es telefonszámon.

Kedves Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy tervezett karbantartásainkról az alábbi linken tájékozódhat.

Tájékoztatjuk, hogy az MKB Bank által biztosított POS terminálokon technikai okokból átmenetileg nincs lehetőség SZÉP Kártyával, egészségpénztári kártyával, valamint American Express bankkártyával történő fizetésre. A hiba elhárításán beszállító bevonásával dolgozunk, addig türelmüket és megértésüket kérjük.

Kedves Ügyfelünk! Karbantartás miatt a NetBANKár, az MKB Mobilalkalmazás, a NetBANKár Business és a PCBANKár 2022.06.24-én 22:00 és 23:00 között nem lesz elérhető, illetve az azonnali fizetési rendszer keretén belül történő jóváírásban és teljesítésben is késedelem várható. Megértését és türelmét köszönjük! Üdvözlettel: MKB Bank Nyrt.

2022.07.20-án 7:00 és 7:30 között rövid kiesések lehetnek az ügyfélhez tartozó azonosítási típus lekérdezésében, a biometrikus azonosítással történő vásárlásban, az internetes vásárlás jóváhagyásához szükséges 3DS SMS kiküldésében, a biometriával történő jóváhagyásban, valamint a statikus jelszó beállításában.

Tájékoztatjuk, hogy egyes, az MKB Bank által biztosított POS terminálokon technikai okokból átmenetileg nincs lehetőség SZÉP Kártyával, American Express bankkártyával, valamint egészségpénztári kártyával történő fizetésre. A hiba elhárításán beszállító bevonásával dolgozunk, addig türelmüket és megértésüket kérjük.

Tájékoztatjuk, hogy technikai probléma miatt az MKB NetBANKár és MKB Mobilalkalmazás átmenetileg nem elérhető. A hiba elhárításán dolgozunk, megértésüket és türelmüket köszönjük!

2022.07.20-án 7:00 és 7:30 között rövid kiesések lehetnek az ügyfélhez tartozó azonosítási típus lekérdezésében, a biometrikus azonosítással történő vásárlásban, az internetes vásárlás jóváhagyásához szükséges 3DS SMS kiküldésében, a biometriával történő jóváhagyásban, valamint a statikus jelszó beállításában.

Kedves Ügyfelünk! Karbantartás miatt a NetBANKár/ MKB Mobilalkalmazás és a PCBankár/ NetBANKár Business működésében leállásokat tapasztalhat 2022.07.12-én 22:00 és 2022.07.13 01:00 között. A karbantartás ideje alatt a kártyás tranzakciók bonyolítása is szünetel. Megértését és türelmét köszönjük! Üdvözlettel: MKB Bank Nyrt.

Kedves Ügyfelünk! Weboldalunkon a mai napon technikai problémák léptek fel, az oldalon található kereső és a hírek elérésében. Az okozott kellemetlenségért elnézésüket kérjük!

Kedves Ügyfelünk! Karbantartás miatt a PCBankár/ NetBANKár Business működésében kieséseket tapasztalhat 2022.07.19-én 20:00 és 21:00 között. Megértését és türelmét köszönjük!  Üdvözlettel: MKB Bank Nyrt.

Tervezett karbantartásainkról az alábbi linken tájékozódhat.

Az MKB Internetbank (korábban BB) és az MKB Mobil App (korábban BB) felületein technikai okokból egyes felhasználók téves számlaegyenleget látnak. A hiba megjelenítési jellegű, a tranzakciók a valós egyenlegnek megfelelően teljesülnek. A hiba további hatására egyes ügyfeleknél a 2022.11.10. 03:28 és 07:49 közötti egyes tranzakciók nem jelennek meg a számlatörténetben. A hiba elhárításán dolgozunk. Megértésüket és türelmüket köszönjük! További információ a TeleBankon a 06 80 350 350-es telefonszámon.

Tájékoztatjuk, hogy egyes, az MKB Banknál vezetett korábbi Budapest Bank 101-es bankazonosítóval kezdődő fizetési és pénzforgalmi számlával rendelkező ügyfeleink esetében a Babaváró hitelhez kapcsolódóan technikai okokból téves összeg került levonásra adminisztrációs díjként. A hiba kivizsgálása folyamatban van, amennyiben a levonás sikeres volt, a levont összeget természetesen a hiba elhárítását követően várhatóan 2022.09.12. 12:00-ig visszautaljuk az érintett ügyfeleknek. Megértését köszönjük! További információ a TeleBankon a 06 80 350 350-es telefonszámon.

Kedves Ügyfelünk! Karbantartás miatt a PCBankár/ NetBANKár Business működésében kieséseket tapasztalhat 2022.06.30-án 20:00 és 21:00 között. Megértését és türelmét köszönjük!  Üdvözlettel: MKB Bank Nyrt.

Technikai okokból az online fizetési tranzakciókat jóváhagyó push értesítés ugyan megérkezik az MKB Mobilalkalmazásban, azonban a jóváhagyás után nem zárul le a tranzakció. Az értesítés helyett a tranzakció jóváhagyásához online PIN kódjukat tudják használni. A hiba az MKB Mobil App (korábban BB) felhasználóit nem érinti.

Tájékoztatjuk, hogy 2022. november 7.-én karbantartás miatt 10:00 és 10:15 óra között kiesés várható a  bankkártyák digitalizációjában a korábbi Budapest Bank ügyfelek esetében. Kérjük, bankkártyája digitalizációját időzítse ezen időszakon kívülre. Megértésüket és türelmüket köszönjük. További információ a TeleBankon a 06 80 350 350-es telefonszámon.

Tájékoztatjuk, hogy tervezett karbantartás miatt 2022.06.26-án 01:00 és 01:30 óra közt az Azonnali Fizetési Rendszerben indított utalások fogadására, valamint ezek indítására nincs lehetőség. Kérjük, utalását időzítse ezen időszakon kívülre, vagy átutalását értéknap megjelölésével indítsa el. Amennyiben egy partnerétől vár utalást, kérjük, jelezze neki, hogy átutalását a karbantartáson kívüli időpontban vagy értéknap megjelölésével indítsa újra, illetve sikertelenség esetén ismételje meg.

Tájékoztatjuk, hogy technikai okokból a BusinessID alkalmazásban nem jelennek meg a jóváhagyási tételek. A hiba elhárításán dolgozunk, megértésüket és türelmüket köszönjük! További információ a TeleBankon a 06 80 350 350-es telefonszámon.

Fióki időpont kérés TeleBank
06 80 350 350
Írjon nekünk! Fiókok és ATM-ek Árfolyamok

Bankkártya tudnivalók

Hasznos tudnivalók Budapest Bankos bankkártyájához

Az internetes bankkártyás vásárlások jóváhagyásának folyamata

Az Európai Unió második pénzforgalmi irányelve (PSD2: Payment Services Directive 2) minden kártyakibocsátónak és elfogadónak előírja az erős ügyfél-hitelesítés (SCA: Strong Customer Authentication) megváltozott szabályok szerinti alkalmazását az Európai Gazdasági Térség (az Európai Unió tagállama, valamint Izland, Liechtenstein és Norvégia) határain belüli internetes bankkártyás vásárlások még biztonságosabbá tétele érdekében.

Mit jelent az erős ügyfél-hitelesítés a gyakorlatban?

Internetes bankkártyás vásárlásait az erős ügyfél-hitelesítésre vonatkozó szabályok szerint, az alábbi módok valamelyikével hagyhatja jóvá:

Budapest Bank Mobil App push értesítéssel

A Mobil Appban a megfelelő beállítást követően a mobiltelefonjára érkező push értesítésre kattintva hagyhatja jóvá internetes bankkártyás vásárlásait, ha olyan kereskedőnél vásárol, aki alkalmazza az erős ügyfél-hitelesítést.

Mindezt könnyedén és egyszerűen, a lehető legnagyobb biztonsággal!

SMS-ben érkező 3D Secure kód és jelszó megadásával

Az  jelenlegi, SMS-ben kapott 3D Secure kód mellett kötelező lesz egy újonnan bevezetett, szabadon választható, 4 számjegyű internetes vásárlási jelszó megadása is az internetes bankkártyás vásárlásainak jóváhagyásához, ha olyan kereskedőnél vásárol, aki alkalmazza az erős ügyfél-hitelesítést.

2021. október 7-től az Európai Gazdasági Térség határain belül működő online elfogadóhelyek esetén egy intelligens, folyamatosan tanuló rendszer, ügyfélszinten figyeli az online tranzakciókat, és az így azonosított, megbízhatónak ítélt kereskedőknél már nem lesz szükség az erős ügyfél-hitelesítésre. Ezek a tranzakciók továbbra is biztonságosak maradnak, ezért a bank vállalja a felelősséget, megteremtve ezzel az eddigi leggördülékenyebb internetes vásárlási élményt.


Töltse le a Mobil Appot és állítsa be az Internetes vásárlás jóváhagyását a Beállítások/Értesítések/Értesítések fogadása kapcsoló segítségével.

Internetes bankkártyás vásárlás során, bizonyos esetekben kötelező az erős ügyfél-hitelesítés megváltozott szabályok szerinti alkalmazása, amit legegyszerűbben és legkényelmesebben a Budapest Bank Mobil App használatával teljesíthet.

Bankkártya átvétele

Lakossági és üzleti betéti bankkártya

Igényléskor a kártyabirtokos dönthet a bankkártya átvételi módjáról:

  • Díjmentes postai kiküldés a kártyabirtokos banknál megadott levelezési címére.
  • Díjköteles bankfióki átvétel a kártyabirtokos által kiválasztott Budapest Bank bankfiókban.

    A pontos díjakról tájékozódjon a hirdetményekben.

Lakossági hitelkártya

Igényléskor a kártyabirtokosnak az alábbi átvételi módra van lehetősége:

  • Díjmentes postai kiküldés a kártyabirtokos banknál megadott levelezési címére.



A kártyaigényléskor megadott átvételi mód az adott bankkártya lejáratkori megújítása és újragyártása (pótlása) esetén is érvényes, módosítására Budapest Telebankon vagy személyesen bankfiókban van lehetősége.
A kártyabirtokos által birtokolt bankkártyák darabszámától függetlenül a bank felé mindig csak egy levelezési cím adható meg. A kártyabirtokos minden küldeménye ezen értesítési címre kerül kiküldésre.

Bankkártya aktiválása és PIN kód megadás

Lakossági betéti és hitelkártya

Újonnan kibocsátott bankkártya

Új lakossági betéti és hitelkártya aktiválására és PIN kód megadásra Telebankon keresztül van lehetősége:

  1. készítse elő bankkártyáját,
  2. hívja a 1440-es telefonszámot és válassza a 9-es menüpontot.

Bankkártyája aktiválhatja Budapest Mobil Appon és Budapest Internetbankon keresztül is.

Amennyiben akadályoztatása miatt nem tudja igénybe venni a Telebankot, és emiatt papír alapon igényel PIN kódot, akkor azt biztonsági okokból – a bankkártyával megegyező átvételi mód szerint – néhány nappal később postázzuk, mint a bankkártyáját. Ha a PIN kód a bankkártyáját követő néhány nap elteltével nem érkezne meg, kérjük, hívja a Budapest Telebankot.

Megújított bankkártya

A korábbi bankkártyához megadott PIN kód a megújított bankkártya esetén is érvényes, nincs szükség új PIN kód megadására.

Megújított lakossági bankkártyáját legegyszerűbben egy PIN kód megadásával végzett sikeres ATM vagy vásárlási tranzakcióval aktiválhatja, továbbá Budapest Mobil Appon, Budapest Internetbankon vagy Budapest Telebankon.

Meglévő PIN kódját Budapest Telebankon vagy Budapest Bank ATM-en módosíthatja.

A díjakról tájékozódjon a hirdetményekben.



Üzleti bankkártya

Újonnan kibocsátott bankkártya

Budapest Telebankon történő aktiválás: Ehhez szüksége lesz a bankszámlájához tartozó Tele-kódjára.Ha még nincs Tele-kódja, a beállításához kérje munkatársaink segítségét.

  1. Készítse elő új bankkártyáját és 24 jegyű bankszámlaszámát.
  2. Hívja a Budapest Telebankot a +36-80-180-777-es telefonszámon, és az utasításokat követve aktiválja kártyáját.

Ha Ön már Budapest Internetbank felhasználó és rendelkezik megfelelő kártyakezelési jogosultsággal, bankkártyáját Budapest Internetbankon és Budapest Mobil Appon keresztül is aktiválhatja.

A PIN kódot biztonsági okokból – a bankkártyával megegyező átvételi mód szerint – néhány nappal később postázzuk, mint a bankkártyáját. Ha a PIN kód a bankkártyáját követő néhány nap elteltével nem érkezne meg, kérjük, hívja a Budapest Telebankot.

Megújított bankkártya

A korábbi bankkártyához megadott PIN kód a megújított bankkártya esetén is érvényes, nincs szükség új PIN kód megadására.

Megújított üzleti bankkártyáját legegyszerűbben egy PIN kód megadásával végzett sikeres ATM vagy vásárlási tranzakcióval aktiválhatja, továbbá Budapest Telebankon, Budapest Internetbankon vagy Budapest Mobil Appon.

Meglévő PIN kódját Budapest Bank ATM-en módosíthatja.

A díjakról tájékozódjon a hirdetményekben.

Bankkártya napi limitek

Lakossági és üzleti betéti bankkártya alapbeállítások

  • Kártyás vásárlási limit: naponta 10 db, maximum 100.000 Ft összértékben.
  • Internetes vásárlási limit: naponta 10 db, maximum 100.000 Ft összértékben.1
  • Készpénzfelvételi limit lakossági bankkártya esetén: naponta 5 db, maximum 150.000 Ft összértékben.
  • Készpénzfelvételi limit üzleti bankkártya esetén: naponta 10 db, maximum 150.000 Ft összértékben.

Lakossági hitelkártya alapbeállítások

  • Kártyás vásárlási limit: naponta 10 db, maximum 200.000 Ft összértékben.
  • Internetes vásárlási limit: naponta 10 db, maximum 200.000 Ft összértékben.1
  • Készpénzfelvételi limit: naponta 10 db, maximum 200.000 Ft összértékben.




A bankkártyás limitek darabszámát és összegét a számlatulajdonos, vagy az arra jogosult kártyabirtokos, vagy az arra jogosult Budapest Internetbank felhasználó módosíthatja Budapest Internetbankon, Budapest Bank Mobil Appon, Budapest Mobilbankon, bankfiókban (üzleti bankkártyák esetén a cégjegyzékre jogosult), illetve kizárólag lakossági ügyfelek a Budapest Telebankon. A módosított darabszám és összeg azonnali hatállyal érvénybe lép. Megadható minimum darabszám: 1 db, megadható minimum összeg: 1 Ft. A módosított limitek az adott bankkártya megújítása, vagy újragyártása (pótlása) esetén is érvényesek maradnak.

TIPP:

Kerülje el a kellemetlen helyzeteket egy nagyobb összegű vásárlás során, töltse le a Budapest Bank Mobil Appot, így akár a pénztárnál, sorban állás közben is ellenőrizheti, módosíthatja bankkártyás napi limitjeit!



Amennyiben teljes mértékben korlátozni kívánja a bankkártyával történő egyes tranzakciókat, akkor a kártyához tartozó limit darabszámának 1 darabra, összegének 1 forintra történő átállítását javasoljuk.

Érintéses fizetés

Minden ilyen jellel ellátott Budapest Bank által kibocsátott bankkártya alkalmas érintéses fizetésre és azonosításra (pl. ATM készülékeken). Újonnan kibocsátott és megújított bankkártya esetén is a funkció aktiválásához egy hagyományos, chip leolvasásával történő sikeres ATM vagy vásárlási tranzakció szükséges.

Érintéses fizetés esetén jelenleg 15 ezer forint alatti vásárlás alkalmával nem kell PIN kódot megadni.

Ha a fizetési vagy azonosítási eszköz nem rendelkezik érintéses fizetésre alkalmas eszközzel, a bankkártya hagyományos módon használható.

Budapest Bank Mobil App

Fizessen és Intézze pénzügyeit Budapest Bank Mobil Appon2 keresztül: számlakivonat megtekintése és letöltése, eseti átutalás, QR-kódos csekkbefizetés3, bankkártyakezelés – mindezt a mobiljáról.

További részletek a Mobil App oldalon.

Tipp: Töltse le most!

Budapest Bank Mobilfizetés

Állítsa be díjmentesen kedvenc Mastercard típusú bankkártyáját mobilfizetésre a Budapest Bank Mobil App-ban, és vásároljon mostantól Androidos okostelefonjával!

Budapest Bank ATM használat

Azonosítás

Az arra alkalmas Budapest Bank ATM-eken a bankkártya terminálba helyezésén túl az érintéses kártyaelfogadás szimbólumához való érintéssel is azonosíthatja magát. Ezzel az azonosítási móddal az ATM valamennyi funkciója használható, kivéve a PIN kód változtatás. A PIN kód megadása érintéses azonosítás esetén is kötelező.

Szolgáltatások

Készpénzfelvétel, készpénzbefizetés,számlaegyenleg lekérdezés, PIN kód változtatás, valamint mobiltelefonegyenleg-feltöltés a három legnagyobb hazai mobilszolgáltató esetén.

Készpénzfelvételi limitek

Budapest Bank ATM-ből egy tranzakcióval 40 db bankjegy, maximum 800.000 Ft vehető fel.
Budapest Bank által kibocsátott bankkártyák esetén a napi készpénzfelvételi limit erejéig (maximum napi 2.000.000 Ft-ig) vehető fel készpénz Budapest Bank ATM-ből.

Készpénzbefizetési limitek

Budapest Bank által kibocsátott bankkártyával befizetésenként maximum 200 db bankjegy, naponta maximum 2.000.000 Ft fizethető be az arra alkalmas Budapest Bank ATM-be.

Bővebben az ATM-es készpénzbefizetésről és befizetésre alkalmas ATM-ek listája >

Külföldi bankkártya használat

Külföldre utazás előtt jelentse be bankunknál a tervezett külföldi kártyahasználatot,

ugyanis – a kártyabirtokos védelme érdekében – gyanús, külföldi kártyatranzakció esetén a bankunk zárolhatja a bankkártyát. Ilyenkor a bankunk keresheti az ügyfelet, ezért célszerű a banknál bejelentett mobiltelefonszámát az utazás előtt ellenőrizni. A külföldi kártyahasználatot bejelentheti a Budapest Internetbankon, Budapest Telebankon keresztül, vagy bármelyik bankfiókunkban.

A bankkártya használata előtt külföldön is mindig ellenőrizze, hogy a kártyán található védjegy/logó fel van-e tüntetve az ATM berendezésen, illetve ki van-e ragasztva az elfogadóhely bejáratán vagy a pénztárban.

Különösen külföldi utazások során előfordulhat, hogy pl. autóbérléshez, vagy szállásfoglaláshoz kapcsolódó bankkártyával történő fizetés esetén zárolnak bizonyos összeget a bankszámlán/hitelkártyaszámlán. A zárolás eredeti célja a szolgáltató (pl. autókölcsönző, szálloda) védelme a fizetés elmulasztása ellen, illetve az esetlegesen okozott károk megtérítése érdekében. Ennek kapcsán probléma adódhat abból, ha annak ellenére, hogy az igénybe vett szolgáltatásért a kártyával rendben megtörtént a fizetés, a letét zárolásának feloldására – a szolgáltató mulasztása következtében – mégsem kerül sor. Ennek következményeként a számlán lévő, egyébként jogosan rendelkezésre álló pénzhez nem tud hozzáférni.

Amennyiben a számlán lévő pénz bizonyos hányadának indokolatlan zárolása tapasztalható, haladéktalanul vegye fel a kapcsolatot bankunkkal az ügy mielőbbi kivizsgálása, és a zárolás mielőbbi feloldása érdekében.

Utasbiztosítás

A beépített és opcionális utasbiztosítások részleteiről az Utasbiztosítás oldalon tájékozódhat

Lakossági prémium bankkártyák

Prémium bankkártyájához – az éves kártyadíj ellenében – kapcsolódó kedvezményekről, prémium szolgáltatásokról tájékozódjon az alábbi oldalakon:

Bankkártya érvényessége

A bankkártya érvényességi ideje hónap és év megjelöléssel (HH/ÉÉ) a bankkártya előlapon olvasható. A bankkártya az érvényességének utolsó hónapja utolsó napjának 24. órájáig használható. A bank a bankkártyát automatikusan megújítja és a korábban rögzített kártyaküldési módnak megfelelően eljuttatja a kártyabirtokoshoz abban az esetben, ha az érvényességi idő lejárata előtt legalább 60 nappal eltérő utasítást nem kap. Az érvényességi idő bankkártya típusonként eltérő lehet.

Biztonsági tudnivalók

PIN kódját jegyezze meg és tartsa titokban, a PIN borítékot felnyitás után semmisítse meg! Bankkártyáját csak vásárlásra és készpénzfelvételre használja, kártyája adatait (név, kártyaszám, lejárat, CVV/CVC kód) minden esetben kezelje körültekintően, hogy illetéktelen személyek ne férjenek hozzá! Vásárlás során soha ne tévessze szem elől bankkártyáját! Óvja kártyáját erős mágneses tértől és hőhatástól! Gondoskodjon a már lejárt vagy megszüntetett kártyája megsemmisítéséről, melyet a kártyaszám olvashatatlanná tételével és a mágnescsík/chip átvágásával tud elérni.

TIPP:

Kövesse nyomon a számláját, bankkártyáját érintő pénzmozgásokat Budapest Mobilbank (SMS szolgáltatás) vagy Budapest Bank Mobil App szolgáltatásunk segítségével!

Teendő visszaélés gyanúja, lopás vagy elvesztés esetén

Tiltás

Egy végleges státusz, a letiltott bankkártya a jövőben már nem használható, újragyártási igényét jelezze a bankkártya letiltásakor!

Visszaélés gyanúja, lopás vagy elvesztés esetén haladéktalanul hívja a Budapest Telebankot a 1440-es telefonszámon a bankkártya letiltásához.

Felfüggesztés:

Egy átmeneti státusz, a felfüggesztett bankkártya az újraaktiválást követően ismét használható.

Kártyáját felfüggesztheti Budapest Bank Mobil Appon, Budapest Internetbankon, vagy Budapest Mobilbankon keresztül is.

TIPP:

Egy sürgős helyzetben leggyorsabban és legegyszerűbben a Budapest Bank Mobil Appon tudja felfüggeszteni bankkártyáját!

Fizetési és hitelkártya számlakivonatok

A 2018.10.29-től kibocsátott betéti bankkártyák beazonosítása már nem a kártyaszám első 8-9 karaktere, hanem a termékazonosító alapján történik. A számlavezetési hirdetményekben történő könnyebb eligazodás érdekében a havi számlakivonatok alján feltüntetésre kerülnek a számlához kapcsolódó bankkártyák nevei, a kártyaszámok, a termékazonosítók valamint a bankkártyák első kibocsátásának dátuma.

Példa:

A számlájához kapcsolódó bankkártyái Kártyaszám Termékazonosító A bankkártya első kibocsátásának dátuma

Mastercard Dombornyomott

510019xxxxxxx768

MASTERDMRDSP

2017.07.19.
Visa Prémium 409360xxxxxxx306 VISAPRDVRDSP 2018.05.25.
A számlájához kapcsolódó bankkártyái

Mastercard Dombornyomott

Kártyaszám

510019xxxxxxx768

Termékazonosító

MASTERDMRDSP

A bankkártya első kibocsátásának dátuma
2017.07.19.
A számlájához kapcsolódó bankkártyái
Visa Prémium
Kártyaszám
409360xxxxxxx306
Termékazonosító
VISAPRDVRDSP
A bankkártya első kibocsátásának dátuma
2018.05.25.

Abban az esetben, ha egy számlához nem kapcsolódik bankkártya, akkor az alábbi üzenet kerül megjelenítésre a lakossági számlakivonatokon:

„A számlához a kivonat előállításának dátumakor nem kapcsolódott bankkártya.”

Hitelkártya számlakivonat részletes tájékoztató >

MNB tájékoztató: Bankkártyák

1 A napi internetes vásárlási limit a napi kártyás vásárlási limit részét képezi, ezért a napi internetes vásárlási limit nem haladhatja meg a napi kártyás vásárlási limit összegét. Amennyiben a jelenlegi napi kártyás vásárlási limiténél magasabb napi internetes vásárlási limitet szeretne, először a kártyás vásárlási limitet szükséges megemelni, ezt követően lehetséges csak a napi internetes vásárlási limit megemelése. A kártyás vásárlási limitnél alacsonyabb napi internetes vásárlási limit összeg bármikor beállítható. Internetes vásárlás esetén a kártyás vásárlási és az internetes vásárlási limit is csökken a vásárlás összegével.

A Budapest Bank Mobil App feltétele a Budapest Internetbank megléte.

3 A QR-kódos csekkbefizetés szolgáltatást a Magyar Posta Zrt. végzi, ezért a bank a szolgáltatásért nem vállal felelősséget.