Tisztelt Ügyfelünk! Jelenleg hiba tapasztalható az MKB NetBANKár működésében. A hiba elhárítása folyamatban van. Megértését és türelmét köszönjük!
Tájékoztatjuk, hogy egyes, az MKB Banknál vezetett 101-es bankazonosítóval kezdődő fizetési és pénzforgalmi számlákról 2023. január 25. 11:42 és 11:52 között indított azonnali fizetési tranzakciók esetében az utalt összeg terhelése a számlán megtörtént, ám az nem íródott jóvá a fogadó fél számláján. A hiba elhárításán dolgozunk, a megoldást követően a tranzakciókat automatikusan jóváírjuk, az érintett ügyfeleknek nincs teendője. Megértését és türelmét köszönjük. További részletekért hívja telefonos ügyfélszolgálatunkat a 06 80 350 350-es számon!
Tisztelt Ügyfelünk! Az MKB Internetbank (korábban BB) felületén a Hitelek menüponton belül a Jelzáloghitel pontban nem látszódik az október kamatkedvezmény jóváírása Egyenlítő konstrukció esetén. A hiba megjelenítés jellegű, így tájékoztatjuk, hogy az októberi jóváírás minden esetben sikeresen megtörtént. A hiba elhárításán dolgozunk, ezt követően tudja megtekinteni a jóváírást. További részletekért hívja telefonos ügyfélszolgálatunkat a 06 80 350 350-es számon!
Technikai okokból a 2022. november 13. vasárnapi POS kereskedői tranzakciós jóváírások POS szolgáltatói hiba miatt nem kerültek jóváírásra az ügyfelek részére. A hiba elhárítása folyamatban van. A 2022. november 13-i vasárnapi kereskedői tranzakciók, valamint a 2022. november 14-i hétfői kereskedői tranzakciók várhatóan kedden kerülnek elszámolásra. Türelmüket és megértésüket köszönjük. További információ a TeleBankon a 06 80 350 350-es telefonszámon.
Tájékoztatjuk, hogy egyes az MKB Banknál vezetett korábbi Budapest Bank 101-es bankazonosítóval kezdődő fizetési és pénzforgalmi számlák esetében a jutalék levonása az elektronikus csatornákon - MKB Internetbank (korábban BB), MKB Mobil App (korábban BB) - a számlatörténetben duplán látszódik. A hiba megjelenítés jellegű, így dupla levonás nem történt. A hiba elhárításán dolgozunk. További részletekért hívja telefonos ügyfélszolgálatunkat a 06 80 350 350-es számon!
Tájékoztatjuk, hogy egyes az MKB Banknál vezetett korábbi Budapest Bank 101-es bankazonosítóval kezdődő fizetési és pénzforgalmi számlák esetében technikai okokból azonnali fizetési és értéknapos fizetési tranzakciók, valamint pénztári kifizetés esetében nem férnek hozzá számlájukon lévő valós összeghez. A hiba a bankkártyás fizetéseket nem érinti. A hiba elhárításán dolgozunk, addig türelmüket és megértésüket kérjük. További információ a TeleBankon a 06 80 350 350-es telefonszámon.
2022.07.15. 20:00 és 2022.07.17. 8:00 közt kiesések lehetnek az Azonnali Fizetési Rendszer működésében. 2022.07.17-én 02:00 és 04:00 közt az internetes fizetések esetén fennakadások fordulhatnak elő, ezért kérjük, internetes fizetéseiket ezen időszakon kívülre időzítsék. 2022.07.20-án 7:00 és 7:30 között rövid kiesések lehetnek az ügyfélhez tartozó azonosítási típus lekérdezésében, a biometrikus azonosítással történő vásárlásban, az internetes vásárlás jóváhagyásához szükséges 3DS SMS kiküldésében, a biometriával történő jóváhagyásban, valamint a statikus jelszó beállításában.
Tájékoztatjuk, hogy az online áruhitel igénylés folyamatában egyes esetekben hiba tapasztalható a dokumentumok feltöltésénél. A hiba elhárításán dolgozunk, addig türelmüket és megértésüket kérjük.További részletekért hívja telefonos ügyfélszolgálatunkat a 06 80 350 350-es számon!
Tájékoztatjuk, hogy technikai okokból az MKB Internetbank (korábban BB) és MKB Mobil App (korábban BB) felületén a számlatörténetben egyes tranzakciók duplán látszódnak. Ez egy megjelenítési hiba, a bankszámlán lévő megfelelő összeghez ügyfeleink továbbra is hozzáférnek. A hiba elhárításán dolgozunk. Megértésüket köszönjük! További információ a TeleBankon a 06 80 350 350-es telefonszámon.
Tájékoztatjuk, hogy egyes hirdetményeknél hiba tapasztalható.Kérjük használja a Hirdetmény keresőt ez idő alatt.A hiba elhárításán dolgozunk, addig türelmüket és megértésüket kérjük.
Tájékoztatjuk, hogy egyes az MKB Banknál vezetett korábbi Budapest Bank 101-es bankazonosítóval kezdődő fizetési és pénzforgalmi számlák esetében technikai okokból azonnali fizetési és értéknapos fizetési tranzakciók, valamint pénztári kifizetés esetében nem férnek hozzá számlájukon lévő valós összeghez. A hiba a bankkártyás fizetéseket nem érinti. A hiba elhárításán dolgozunk. Megértésüket köszönjük! További információ a TeleBankon a 06 80 350 350-es telefonszámon.
Kedves Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy tervezett karbantartásainkról az alábbi linken tájékozódhat.
Tájékoztatjuk, hogy az MKB Bank által biztosított POS terminálokon technikai okokból átmenetileg nincs lehetőség SZÉP Kártyával, egészségpénztári kártyával, valamint American Express bankkártyával történő fizetésre. A hiba elhárításán beszállító bevonásával dolgozunk, addig türelmüket és megértésüket kérjük.
Tájékoztatjuk, hogy egyes esetekben az MKB Internetbankba (korábban BB) történő bejelentkezésnél az ügyfelek hibát tapasztalhattak, vagy előfordulhatott, hogy a belépéshez szükséges SMS kód nem érkezett meg. A hibát bankunk elhárította, a belépés újra lehetséges.
Kedves Ügyfelünk! Karbantartás miatt a NetBANKár, az MKB Mobilalkalmazás, a NetBANKár Business és a PCBANKár 2022.06.24-én 22:00 és 23:00 között nem lesz elérhető, illetve az azonnali fizetési rendszer keretén belül történő jóváírásban és teljesítésben is késedelem várható. Megértését és türelmét köszönjük! Üdvözlettel: MKB Bank Nyrt.
2022.07.20-án 7:00 és 7:30 között rövid kiesések lehetnek az ügyfélhez tartozó azonosítási típus lekérdezésében, a biometrikus azonosítással történő vásárlásban, az internetes vásárlás jóváhagyásához szükséges 3DS SMS kiküldésében, a biometriával történő jóváhagyásban, valamint a statikus jelszó beállításában.
Tájékoztatjuk, hogy egyes, az MKB Bank által biztosított POS terminálokon technikai okokból átmenetileg nincs lehetőség SZÉP Kártyával, American Express bankkártyával, valamint egészségpénztári kártyával történő fizetésre. A hiba elhárításán beszállító bevonásával dolgozunk, addig türelmüket és megértésüket kérjük.
Tájékoztatjuk, hogy technikai probléma miatt az MKB NetBANKár és MKB Mobilalkalmazás átmenetileg nem elérhető. A hiba elhárításán dolgozunk, megértésüket és türelmüket köszönjük!
2022.07.20-án 7:00 és 7:30 között rövid kiesések lehetnek az ügyfélhez tartozó azonosítási típus lekérdezésében, a biometrikus azonosítással történő vásárlásban, az internetes vásárlás jóváhagyásához szükséges 3DS SMS kiküldésében, a biometriával történő jóváhagyásban, valamint a statikus jelszó beállításában.
Kedves Ügyfelünk! Karbantartás miatt a NetBANKár/ MKB Mobilalkalmazás és a PCBankár/ NetBANKár Business működésében leállásokat tapasztalhat 2022.07.12-én 22:00 és 2022.07.13 01:00 között. A karbantartás ideje alatt a kártyás tranzakciók bonyolítása is szünetel. Megértését és türelmét köszönjük! Üdvözlettel: MKB Bank Nyrt.
Kedves Ügyfelünk! Weboldalunkon a mai napon technikai problémák léptek fel, az oldalon található kereső és a hírek elérésében. Az okozott kellemetlenségért elnézésüket kérjük!
Kedves Ügyfelünk! Karbantartás miatt a PCBankár/ NetBANKár Business működésében kieséseket tapasztalhat 2022.07.19-én 20:00 és 21:00 között. Megértését és türelmét köszönjük! Üdvözlettel: MKB Bank Nyrt.
Tervezett karbantartásainkról az alábbi linken tájékozódhat.
Az MKB Internetbank (korábban BB) és az MKB Mobil App (korábban BB) felületein technikai okokból egyes felhasználók téves számlaegyenleget látnak. A hiba megjelenítési jellegű, a tranzakciók a valós egyenlegnek megfelelően teljesülnek. A hiba további hatására egyes ügyfeleknél a 2022.11.10. 03:28 és 07:49 közötti egyes tranzakciók nem jelennek meg a számlatörténetben. A hiba elhárításán dolgozunk. Megértésüket és türelmüket köszönjük! További információ a TeleBankon a 06 80 350 350-es telefonszámon.
Tájékoztatjuk, hogy egyes, az MKB Banknál vezetett korábbi Budapest Bank 101-es bankazonosítóval kezdődő fizetési és pénzforgalmi számlával rendelkező ügyfeleink esetében a Babaváró hitelhez kapcsolódóan technikai okokból téves összeg került levonásra adminisztrációs díjként. A hiba kivizsgálása folyamatban van, amennyiben a levonás sikeres volt, a levont összeget természetesen a hiba elhárítását követően várhatóan 2022.09.12. 12:00-ig visszautaljuk az érintett ügyfeleknek. Megértését köszönjük! További információ a TeleBankon a 06 80 350 350-es telefonszámon.
Kedves Ügyfelünk! Karbantartás miatt a PCBankár/ NetBANKár Business működésében kieséseket tapasztalhat 2022.06.30-án 20:00 és 21:00 között. Megértését és türelmét köszönjük! Üdvözlettel: MKB Bank Nyrt.
Tájékoztatás a MobilBANKár üzenetküldő szolgáltatás működési rendjéről. Részletek
Technikai okokból az online fizetési tranzakciókat jóváhagyó push értesítés ugyan megérkezik az MKB Mobilalkalmazásban, azonban a jóváhagyás után nem zárul le a tranzakció. Az értesítés helyett a tranzakció jóváhagyásához online PIN kódjukat tudják használni. A hiba az MKB Mobil App (korábban BB) felhasználóit nem érinti.
Tájékoztatjuk, hogy 2022. november 7.-én karbantartás miatt 10:00 és 10:15 óra között kiesés várható a bankkártyák digitalizációjában a korábbi Budapest Bank ügyfelek esetében. Kérjük, bankkártyája digitalizációját időzítse ezen időszakon kívülre. Megértésüket és türelmüket köszönjük. További információ a TeleBankon a 06 80 350 350-es telefonszámon.
Tájékoztatjuk, hogy tervezett karbantartás miatt 2022.06.26-án 01:00 és 01:30 óra közt az Azonnali Fizetési Rendszerben indított utalások fogadására, valamint ezek indítására nincs lehetőség. Kérjük, utalását időzítse ezen időszakon kívülre, vagy átutalását értéknap megjelölésével indítsa el. Amennyiben egy partnerétől vár utalást, kérjük, jelezze neki, hogy átutalását a karbantartáson kívüli időpontban vagy értéknap megjelölésével indítsa újra, illetve sikertelenség esetén ismételje meg.
Tájékoztatjuk, hogy az MKB Banknál vezetett 103-as bankazonosítóval kezdődő fizetési és pénzforgalmi számlákhoz tartozó egyes, 2022. január 12-i 19:43 és 19:47 óra közötti bankkártyás fizetési tranzakciók nem teljesültek, az összegek ez esetben pedig technikai okokból nem hozzáférhetők átmenetileg. A hiba elhárításán dolgozunk, addig türelmüket és megértésüket kérjük! További részletekért hívja telefonos ügyfélszolgálatunkat a 06 80 350 350-es számon!
Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy VideóBank szolgáltatásunk ünnepi nyitvatartása értelmében 2022.12.24-én és 2022.12.31-én 8.00-12.00 óra között lesz elérhető. Megértését köszönjük! Üdvözlettel: MKB Bank
Tájékoztatjuk, hogy technikai okokból a BusinessID alkalmazásban nem jelennek meg a jóváhagyási tételek. A hiba elhárításán dolgozunk, megértésüket és türelmüket köszönjük! További információ a TeleBankon a 06 80 350 350-es telefonszámon.
Mint mások, mi is használunk sütiket az oldal helyes működéséhez és a szolgáltatásaink fejlesztéséhez. A továbblépéshez kérjük állítsa be, hogy a kötelező sütiken felül melyeket engedélyezi.
Ha szeretne többet megtudni a sütik használatáról, olvassa el a tájékoztatónkat!

Bankkártya tudnivalók
Hasznos tudnivalók MKB Bankos bankkártyájához
Bankkártya tudnivalók
2022.április 1-jétől az MKB Bank ügyfelei esetén a Bank 101 és 103 kezdetű bankazonosítóval rendelkező számlaszámokat használ, amely azonosítók a GIRO számlaszám első 3 számjegyét jelentik így a banki azonosítót ügyfeleink a számlaszám első három száma alapján tudják beazonosítani. 101 és 103-as banki azonosítóval rendelkező ügyfelekre, egyes szolgáltatások és szabályok esetén eltérő rendelkezések vonatkoznak.
Az Apple Payjel gyorsan, biztonságosan és egyszerűen fizethet az érintéses fizetést elfogadó üzletekben, az alkalmazásokban és akár online is. Bármely üzletben, szolgáltatónál és automatánál használhatja, ahol eddig érintéssel fizetett a bankkártyájával.
- Ha Face ID-val szeretne fizetni, nyomja meg kétszer az iPhone oldalán található gombot, nézzen a kijelzőre, majd tartsa a készülékét a terminál közelébe.
- Ha
Touch ID-val szeretne fizetni, helyezze az ujját az ujjlenyomat-olvasóra, majd
tartsa a készülékét a terminál közelébe.
Számos alkalmazásban és weboldalon is könnyedén fizethet. Fizetéskor válassza ki az Apple Pay-t, és hagyja jóvá a vásárlást a készülékének megfelelően
Hogyan adhatja hozzá a bankkártyáját az Apple Payhez?
- MKB Mobilalkalmazással - Nyissa meg az MKB Mobilalkalmazást, lépjen be a Bankkártyák menüpontba, és válassza ki a digitalizálni kívánt bankkártyát. Érintse meg a Hozzáadás Apple Wallet gombot, majd kövesse a képernyőn megjelenő utasításokat.
- Wallet alkalmazással - Nyissa meg a Wallet alkalmazást az iPhone-ján, vagy válassza ki a Wallet & Apple Pay opciót iPad, Apple Watch vagy Mac eszközén. Ezután olvassa be a készüléke kamerájával vagy adja meg kézzel a bankkártyája adatait, és kövesse az utasításokat
Milyen eszközökön működik az Apple Pay?
- Touch ID vagy Face ID funkcióval rendelkező iPhone készülékek (kivéve iPhone 5s)
- Touch ID vagy Face ID funkcióval rendelkező iPad Pro, iPad Air, iPad és iPad mini készülékek
- Apple Watch Series 1 típusú vagy újabb modellek
- Touch ID funkcióval rendelkező Mac készülékek
Mire van szüksége a Mobilfizetési funkció használatához?
- MKB Mastercard főkártyára, mely lehet betéti kártya, vagy hitelkártya, ami magánszemélyek részére szól,
- NFC képes Android készülékre, mely legalább 6.0 vagy annál újabb verzióval rendelkezik,
- MKB Mobilalkalmazásra, melynek feltétele az aktív MKB NetBANKár szolgáltatás.
Hogyan használhatja a Mobilfizetési funkciót?
- 1. Digitalizálja MKB Mastercard betéti- vagy hitelkártyáját: Indítsa el a folyamatot az MKB Mobilalkalmazás Főoldalán a „Bankkártyák” panelről vagy a „Bankkártyák”/”Kártya részletek” menüpontjából. Válassza ki a digitalizálni kívánt kártyát és nyomjon a „Hozzáadás a Mobiflizetéshez” gombra. Várja meg a visszajelzést a sikeres digitalizálásról.
- 2. Állítsa be az MKB Mobilalkalmazást alapértelmezett fizető alkalmazásnak.
- 3. A fizetések előtt mindig győződjön meg róla, hogy készülékén be van kapcsolva az NFC-funkció (A készülék beállításait a Beállítások/Kapcsolatok/NFC és fizetés, illetve Érintéses fizetés menüpontokban ellenőrizheti.), valamint, hogy be van állítva képernyőzár!
További hasznos információk a mobilfizetéshez:
- Az alkalmazásban több kártyát is digitalizálhat, de fizetésre mindig csak a mobilfizetésre kijelölt kártyát használhatja.
- A mobilfizetésre kijelölt kártyát bármikor módosíthatja másikra a „Kijelölöm Mobilfizetésre” gomb segítségével.
- Digitalizált kártyáit bármikor törölheti az adott készülékről („Mobilfizetésből eltávolítás”).
- Vásárláskor mindig legyen bekapcsolva készülékén az NFC, valamint legyen beállítva képernyőzár!
- Állítsa be alapértelmezett fizető alkalmazásnak az MKB Mobilalkalmazást.
- Aktív internetkapcsolat nélkül 10 alkalommal fizethet mobilkészülékével. Az applikáció felugró üzenetben jelzi, ha már csak 2 fizetési lehetősége maradt, illetve ha már mind elfogyott. Ha készülékével csatlakozik az internethez, a 10 alkalom újra feltöltődik.
- Ugyanazt a bankkártyát legfeljebb 10 másik Andorid készüléken digitalizálhatja
- A digitalizált kártyák limitjei megegyeznek a fizikai kártyák limitjeivel.
Online
- MKB NetBANKárban
Lépjen be a fel MKB NetBANKár felületre, válassza ki a Bankkártyák és hitelkártyák menüpontot, kattintson az Inaktív kártya részleteire, és aktiválja a kártyát. - MKB
Mobilalkalmazással
Android készüléken - Nyissa meg az alkalmazást, és válassza ki a Bankkártyák menüpontban az aktiválandó kártyát. A kártya részleteinél érintse meg a + gombot, válassza ki a Kártyaaktiválás funkciót, és aktiválja a kártyát.
Apple készüléken - Nyissa meg az alkalmazást, válassza ki a Bankkártyák menüpontban az aktiválandó kártyát, és aktiválja a kártyát. - MKB NetBANKár
Businessben
Lépjen be a fel MKB NetBANKár Business felületre. Kattintson az Információkérés / Kártyainformációk menüpontra, és válassza ki az aktiválandó bankkártyához tartozó számlát. Kattintson a Tovább gombra, majd az aktiválandó kártya mellett lévő Részletek gombra, és aktiválja a kártyát. - MKB ATM-nél
Helyezze be a bankkártyát egy „Ön egy korábban is MKB Bank által üzemeltetett ATM előtt áll.” matricával megjelölt MKB ATM-nél, válassza ki a díjmentes Kártyaaktiválás funkciót vagy más szolgáltatást, és adja meg a PIN kódját. A kártyát ekkor automatikusan aktiváljuk.
Ügyfélszolgálatunkon
- TeleBankon: Hívja a 0-24 elérhető telefonos ügyfélszolgálatunkat a 06 80 350 350-as telefonszámon és ügyintézőnk segít a kártya aktiválásában. A kártyaaktiválás során meg kell adnia TeleBank azonosítóját és a hozzá tartozó PIN kódot.
- VideóBANKban: Indítson videohívást munkanapokon 9 és 17 óra között, és ügyintézőnk videochaten segít a kártya aktiválásában.
Kisebb összegű vásárlásait gyorsan és kényelmesen kifizetheti anélkül, hogy a kártyát kiengedné a kezéből
Érintéses fizetés aktiválása:
Az új bankkártyájával először végre kell hajtania egy hagyományos, PIN kóddal hitelesített tranzakciót. Ezt két módon teheti meg.
- Keressen egy MKB ATM-et, válassza ki a díjmentes Kártyaaktiválás funkciót vagy válasszon egy másik szolgáltatást, majd adja meg a PIN kódját.
- Vásárlásnál helyezze be a kártyáját a POS terminálba, és erősítse meg a fizetést a PIN kódjával.
Ha a PIN kódos hitelesítés sikerült, a következő alkalommal már érintéssel is fizethet.
Kerülje el a sorban állást pénztárainknál! „Ön egy korábban is MKB Bank által üzemeltetett ATM előtt áll.” matricával megjelölt ATM ATM-eink segítségével bármikor, akár a bankfiókok nyitvatartási idején túl, hétvégén és ünnepnapokon is fizethet be készpénzt a bankszámlájára.
- Helyezze be vagy érintse a leolvasóhoz a bankkártyáját! Kövesse az ATM utasításait, adja meg a PIN kódját, majd válassza ki a Befizetés menüpontot.
- Készítse elő a befizetni kívánt összeget! Hajtsa szét és simítsa ki a bankjegyeket, és ellenőrizze, hogy sérülésmentesek-e.
- Helyezze a bankjegyeket az ATM-be! Az ATM pár másodpers alatt ellenőrzo és megszámolja a pénzt. A bármilyen okból nem megfelelő (pl. külföldi, összehajtott, sérült vagy ragasztott) bankjegyeket az automata visszaadja.
- Hagyja jóvá a befizetést! A képernyőn megjelenik a befizetett összeg. Ekkor jóváhagyhatja a befizetést, vagy hozzáadhat további bankjegyeket. Jóváhagyás után az ATM kinyomtatja a bizonylatot, és a befizetés azonnal megjelenik a bankszámláján.
Mire figyeljen a befizetésnél?
- Csak forint bankjegyet rakjon az ATM-be. Pénzérméket és külföldi papírpénzt nem fogadnak el az automaták.
- Távolítsa el a nem ATM-be való tárgyakat. Kérjük, hogy vegye ki a bankjegyeket a borítékból, távolítsa el a csipeszeket, gemkapcsokat, gumi- vagy pénzszalagokat, mert ezek az automata sérülését okozhatják
- Egy tranzakcióban legfeljebb 150 darab bankjegyet tud befizetni
- Ügyeljen arra, hogy a bankjegyek sérülésmentesek legyenek. A gyűrött, ragasztott vagy hiányos bankjegyeket az automata visszadja. Naponta legfeljebb 9 000 000 Ft-ot fizethet be. Ennél nagyobb összeggel kérjük, hogy keresse fel bármelyik bankfiókunk pénztárát!
Hitelesítés internetes biztonsági kóddal
Az internetes biztonsági kóddal történő jóváhagyás esetén először egy egyszer használatos, SMS-ben érkező számkódot, majd egy egyéni Online PIN-kódot kell megadnia a tranzakciók hitelesítéséhez.
Egyszer használatos jelszó: Az egyszer használatos kódot bankunk küldi ki minden vásárlás során egy díjmentes SMS-ben. A kód 3 percig érvényes, minden fizetés alkalmával egyedi, és 6 számjegyből áll. A helyes kód megadására legfeljebb 3 lehetőség van egy vásárlás során, utána sikertelen lesz a tranzakció.
Online PIN-kód: Lekérdezésére és módosítására 2020. december 14-től lesz lehetősége az Online PIN-kód karbantartása oldalon, MKB NetBANKár felületén és az MKB Mobilalkalmazásban is. Csak a kártyabirtokos ismerheti, 4 számjegyből áll és megegyezik a kártyabirtokos összes kártyáján. A helyes kód megadására legfeljebb 3 lehetőség van egy vásárlás során, utána a kódot 60 percre blokkoljuk. Ezalatt a kódot nem lehet hitelesítésre használni. Ha egymás után 9-szer eltéveszti a kódot, azt tartósan blokkoljuk. A blokkolás feloldását csak a kártyabirtokos kezdeményezheti a MKB NetBANKár, az MKB Mobilalkalmazás vagy az Online PIN karbantartó segítségével, illetve azonosítást követően a TeleBank 06 80 350 350--as számán, valamint személyesen bármelyik bankfiókunkba
Hitelesítés MKB Mobilalkalmazással
Ügyfeleink 2020. október 29. óta már az MKB Mobilalkalmazással is jóváhagyhatják internetes vásárlásaikat, ha letöltik az alkalmazást, és regisztrálnak. Ebben az esetben nem szükséges az SMS-ben kapott egyszer használatos kód és az Online PIN-kód megadása.
Hagyja jóvá internetes vásárlásait egyszerűen és kényelmesen az MKB Mobilalkalmazáson keresztül, akár az ujjlenyomatával vagy arcfelismeréssel!
Tranzakció elutasítása
Fontos, hogy amennyiben az internetes bankkártya elfogadást biztosító szolgáltató székhelye az Európai Gazdasági Térség (EGT) tagállamai valamelyikében található, és az általa üzemeltetett internetes oldalon kezdeményezett bankkártyás fizetés során a hitelesítés nem történik meg Internetes biztonsági kóddal vagy MKB Mobilalkalmazással, úgy a Bank jogszabályi előírás alapján – az ügyfelek bankkártyás vásárlásainak biztonsága érdekében- el kell utasítsa az adott tranzakciót.
Azokban az esetekben, amikor a tranzakció vizsgálata során valamely kivétel1 alkalmazását a PSD2–es szabályozás nem teszi lehetővé, a tranzakció erős ügyfél-hitelesítés nélkül elutasításra fog kerülni!
1Az alkalmazható kivételek részletes leírását az (EU) 2015/2366 európai parlamenti és tanácsi irányelvnek az erős ügyfél-hitelesítésre, valamint a közös és biztonságos nyílt kommunikációs standardokra vonatkozó szabályozástechnikai standardok tekintetében történő kiegészítéséről szóló az Európai Bizottság 2018/389 felhatalmazáson alapuló rendelete tartalmazza.
DEVIZANEM
A DCC (Dinamic Currency Conversation) szolgáltatással rendelkező kártyaelfogadó (POS) terminálok, illetve a készpénzkiadó automaták (ATM) felismerik, melyik országban bocsájtották ki az adott bankkártyát, és képesek a kibocsájtó ország saját devizájában, például forintban megjeleníteni a fizetendő összeget. Ilyenkor a DCC szolgáltatás keretein belüli átváltási árfolyamot a terminál üzemeltetője határozza meg. A tranzakció jóváhagyásával az Ön bankja pontosan a terminálon megjelenő összeggel terheli meg a bankszámláját. Ha nem szeretné a terminál, illetve ATM üzemeltetője által meghatározott árfolyam alkalmazását, úgy választhatja az adottország devizájában meghatározott összeget is. Ennek előnye lehet egy kedvezőbb, a bankkártyát kibocsájtó bank által meghatározott árfolyam, hátránya azonban, hogy a pontos, forintban elszámolt összeget csak a könyveléskor ismeri majd meg. Szeretnénk felhívni a figyelmét arra, hogy az SMS üzenetek ilyenkor csak tájékoztató jellegűek: a tranzakcióra felhasználni kívánt összeg előzetes zárolása nem a kibocsájtó bank által megállapított árfolyamon történik, hanem a kártyatársaságok (Visa, Mastercard) által alkalmazotton. Európán belüli költések esetére euró alapú, a kontinensen kívülre pedig amerikai dollár alapú bankkártya igénylését javasoljuk kedves ügyfeleinknek, elkerülendő a kettős valutaátváltást és ezzel az árfolyamkockázatokat.
KÖLTÉSI HATÁR (LIMIT)
A bankkártya napi költési limitjét célszerű már előre olyan eretösszegre beállítani, amelyet naponta maximum szeretnénk kimeríteni a külföldi tartózkodás alatt. Ha mégis módosításra volna szükség,MKB NetBANKár szolgáltatásunk akár wifire csatlakozva is lérhető: ezen keresztül bármikor módosítható az aktuális limit. Készpénzt felvenni nem költséghatékony megoldás külföldön, így biztonsági okokból akár nullára is állíthatja a bankkártyán a készpénzfelvételi limitet. Amennyiben mégis szükség van rá, kezdeményezzen ideiglenes limitemelést, majd ezt követően forgalmas, jól kivilágított, lehetőleg bankfiók előterében lévő ATM-nél vegyen fel készpénzt, ügyelve arra a PIN kód megadásánál, hogy a PIN kód beviteli felületet, a billentyűzetet eltakarja.
SMS és Push értesítések a költésekről
Külföldi tartózkodás idejére kimondottan hasznos a MobilBANKár szolgáltatás igénylése: a szolgáltatás figyeli a bankkártyás költéseket és készpénzfelvételeket, és SMS üzenetek formájában értesíti Önt a sikeres, valamint sikertelen tranzakciókról. Így Ön haladéktalanul értesül arról, ha bankkártyáját illetéktelenül használják, és azonnal intézkedhet a letiltásról a nap 24 órájában elérhető TeleBank ügyfélszolgálaton (+36-1-373-33-99). MKB Mobilalkalmazás segítségével költéseiről díjmentes push értesítések formájában is tájékozódhat.
TELEFONOS SEGÍTSÉG
Indulás előtt érdemes TeleBank szolgáltatást igényelni. Mentse el telefonkészülékébe a 24 órán át elérhető ügyfélszolgálat külföldről is hívható +36-1-373-33-99-as telefonszámát. Kollégáink többek között a bankkártyájával kapcsolatos kérdésekben és ügyintézésben is örömmel állnak rendelkezésére.
EGYEBEK
- Külföldi utazás előtt érdemes jeleznie a kártyát kibocsájtó banknak, mikortól meddig tartózkodik kint, és melyik országból várhatóak ez idő alatt költések a bankkártyájával.
- A kártya használatakor mindig legyen elővigyázatos: egyik kezével takarja a billentyűzetet a PIN kód beütésekor, fizetéskor pedig ne engedje ki látóköréből a bankkártyát.
- Őrizze meg sikertelen és sikeres tranzakciók bizonylatait, a visszaigazoló e-maileket, a kereskedővel történő levelezéseket, hogy szükség esetén – például reklamáció benyújtásakor – továbbítani tudja őket a banknak.
- Ellenőrizze gondosan a tranzakcióról kapott SMS értesítés tartalmát.
- Jegyezze meg PIN kódját! Soha ne tárolja a bankkártyájával azonos helyen, és semmiképpen ne írja rá a kártyára.
- Lehetőleg ne csak egy bankkártyát vigyen magával külföldre: egy külföldi utazásra érdemes minimum két bankkártyával, illetve némi készpénzzel is felkészülni.
UTAZÁS, SZÁLLODAI FOGLALÁS, AUTÓBÉRLÉS
Amennyiben utazásai során szállodai vagy autóbérlési
számláját bankkártyájával kívánja rendezni, ügyeljen arra, hogy a legtöbb
helyen csak a magasabb szolgáltatás tartalmú, dombornyomott bankkártyákat
(Mastercard Standard és Mastercard Gold, Mastercard Silver), illetve gyakorta
csak hitelkártyát fogadnak el fizetőeszközként. Mindig győződjék meg előre
arról, hogy az Ön bankkártyáját elfogadják-e. A helyszínen erre a kihelyezett
kártyatársasági logók adnak iránymutatást. A szállodák, autókölcsönzők
általában magasabb összeget zároltatnak a megrendeléskor vagy a bejelentkezéskor.
Tisztázza velük, hogy mekkora pontosan ez az összeg,
és mikor számolnak el véglegesen, azaz mikor oldják fel a zárolást. Vannak
olyan kereskedők (jellemzően szálloda, autókölcsönző), ahol az általános
szerződési feltételek között szerepel, hogy a leadott kártya adatait a
kereskedő utólagos terhelésre is felhasználhatja. Ilyen például a minibárból
történő fogyasztás ellentételezése, esetleg egy közlekedési kihágás miatt
később beérkező büntetés stb. Fontos tudni, hogy az adott összeget ilyenkor
külön tájékoztatás és ismételt kártyahasználat nélkül, utólagosan is leemelhetik
a számlájáról, ám ennek részletes feltételeit a kereskedőkkel kötött szerződés
tartalmazza. Szíveskedjék mindig figyelmesen elolvasni ezeket a részeket is a
megállapodásból
A bank csak a bankkártya-használattal szorosan összefüggő problémák megoldásában tud segíteni. Ha Ön nem elégedett a megvásárolt áruval, igénybe vett szolgáltatással, vagy nem kapta meg az árut, azt közvetlenül a kereskedővel lehet és kell rendeznie. A bank nem járhat el az Ön nevében az áruval/szolgáltatással kapcsolatos kifogásai érvényesítése érdekében.
- Ha a bankkártyás fizetéssel vagy a bankkártyás készpénzfelvétellel keletkezik problémája, szíveskedjék haladéktalanul bejelenteni a banknak.
- Más módon fizetett: tegye el a sikeres rendezés bizonylatát, különös tekintettel a készpénzes fizetésekre.
- Internetes visszaélés esetén ajánljuk, hogy mielőbb vegye fel a kapcsolatot a kereskedővel és írásban jelezze, hogy visszaéltek a kártyaadataival, és kéri a csalárd tranzakció törlését. Ha bármely okból egy adott kereskedővel felveszi a kapcsolatot, minden esetben őrizze meg a levelezést.
- Ha elvesztette a bankkártyáját, vagy ellopták azt, illetve olyan tranzakcióról kap értesítést, amelyet nem Ön hajtott végre, haladéktalanul jelentse be a banknak. Javasoljuk, hogy egyidejűleg tegyen feljelentést a rendőrségen is.
További kérdéseivel kapcsolatban hívja a nap 24 órájában a rendelkezésére álló TeleBank ügyfélszolgálatot.
Információ, bankkártya aktiválás és letiltás: +36-1-373-33-99, 06 80 350 350
Kártyahasználatból adódó reklamáció bejelentése nyomtatvány:
https://www.mkb.hu/sw/static/file/Kartyahasznalatbol_adodo_reklamacio_bejelentese_20140602tr2.pdf
Mit kell tennie, ha bankkártyája megrongálódik, elveszíti, vagy ellopják? Kérjük, hogy bankkártyája elvesztését, illetve ellopását haladéktalanul jelezze az TeleBank ügyfélszolgálatunkon, vagy bankfiókjainkban.
A bejelentéshez szükséges adatok:
- A bankkártya száma
- A bankkártya lejárata
- A kártyahasználat fedezetéül szolgáló bankszámla száma.
Amennyiben a kártyabirtokos ezeket az adatokat nem tudja, akkor telefonos ügyfélszolgálatunkon, az TeleBank-on, munkatársaink a kártyabirtokos egyéb azonosító adatai segítségével intézkednek a bankkártya letiltásáról.
További hasznos információk a bankkártya letiltással kapcsolatban:
- Az TeleBank telefonszámait (06 80 350 350; külföldről hívható: +36-1-373-33-99) mentse el telefonjába, hogy szükség esetén azonnal elérhessen minket.
- Jegyezze fel bankkártyája azonosító adatait (kártyaszám, lejárat), és azokat a bankkártyájától elkülönítve tartsa. Így meggyorsíthatja a bankkártya letiltását.
- A bankkártya letiltásáról az Ön nevében bárki intézkedhet (pl. talált kártya esetén)
- Az ellopott/elveszett bankkártya helyett kérésére új bankkártyát bocsátunk rendelkezésére. Az elveszett vagy ellopott bankkártyát, miután letiltásra került, megtalálás esetén sem lehet újra aktiválni, használni.
Az esetleges visszaélésekből származó veszteség korlátozására szolgál a napi költési limit meghatározása, külön vásárlásra és készpénzfelvételi tranzakcióra is. Ezek a limitek a kártyahasználat gyakoriságára és összegére vonatkoznak, amely felett automatikusan visszautasításra kerül minden tranzakció, amelyre az elfogadóhely felhatalmazást kér, függetlenül a számlán rendelkezésre álló fedezettől.
Amennyiben Ön nem határoz meg limitet, úgy automatikusan a Bank Kondíciós Listájában meghatározott standard költési limitek lesznek érvényben. Ha ettől eltérő költési limiteket szeretne (pl. külföldi utazásra készül, ahol várhatóan többször és nagyobb összeghatárig szeretné bankkártyáját használni), a limiteket tetszőlegesen megváltoztathatja akár állandó, akár átmeneti időszakra TeleBank telefonos ügyfélszolgálatunkon, MKB NetBANKár-on, MobilBANKárban valamint bármelyik bankfiókunkban ügyintéző kollégáinknál.
Az TeleBank elérhetősége:
Telefon: 06 80 350 350
Külföldről hívható szám: +36 1 373 33 99
- Bankkártyája érték, kérjük, saját érdekében vigyázzon rá!
- Fizetéskor ne adja ki a kezéből! Amennyiben mégis át kell adnia a kereskedőnek, elfogadónak, legyen figyelmes és ne hagyja, hogy kikerüljön a látóköréből. Így megakadályozhatja a bankkártya adatainak lemásolását.
- Fizetéskor útlevelét vagy személyi igazolványát is elkérhetik. Ez az Ön biztonságát szolgálja, mivel az elfogadóhely így ellenőrzi, hogy a kártyát a jogos birtokosa használja-e.
- Bankkártyáját átvételkor ellenőrizze, hogy az Ön nevére szól-e, és kérjük, azonnal írja alá, hiszen egy esetleges illetéktelen használat bizonyítási eljárása során az aláírásnak fontos szerepe lehet.Kártyáját soha ne adja kölcsön senkinek!
- A kártyával történő készpénzfelvétel esetén és kártyájával történő vásárláskor szüksége lehet egy négyjegyű, titkos azonosító számra, a PIN-kódra. A titkos kód egyedi, nem áll módunkban újra előállítani.
- Az Ön PIN-kódját - kártyája átadását megelőzően – normál küldeményként postázzuk. Ha a PIN kód kézhezvételétől számított 14 napon belül nem kapja meg bankkártyáját, kérjük jelezze ezt TeleBank-on és kérje a kártya pótlását.
- A bankkártyájához tartozó PIN-kódot Ön bármikor megváltoztathatja az MKB ATM-eken, a „PIN-kód csere” menüpont alatt. Kérjük olyan 4 jegyű kódra változtassa meg a kiküldött PIN-kódot, ami az Ön számára könnyen megjegyezhető, de egy esetleges visszaélés alkalmával nehezen hozható Önnel összefüggésbe. (Kerülje a születési dátumot, a 4 ugyanolyan szám megadását!)
- A PIN-kódot kizárólag Ön ismeri, és ügyeljen arra, hogy más ne ismerje meg!
- Kérjük, hogy saját érdekében a PIN-kódot ne írja a bankkártyára, és ne tárolja azzal egy helyen!
- Amennyiben Önnek több bankkártyája is van, kérjük, vegye figyelembe, hogy minden egyes bankkártyájához különböző PIN-kód tartozik.
- Bankjegykiadó automatából történő készpénzfelvételkor, az automata által kiadott készpénzt időben vegye el, és vigyázzon, hogy kártyáját ne felejtse a berendezésben.
- Ha valamilyen oknál fogva nem sikerül a kártyájával fizetni, ne hagyja azt a kereskedőnél a "fizetés záloga"-ként.
- A bankkártyák hátoldalán található, fontos információkat hordozó mágnescsík érzékeny az erős elektromos-, mágneses- és hőhatásokra. Kártyáját tartsa távol televíziótól, rádiótól, hangfalaktól, mágneskulcstól, mágneszáras táskától és pénztári pultoktól, valamint óvja az erős hőhatástól és a napsütéstől.
- Számlakivonatát mindig ellenőrizze, és azonnal jelezze, ha olyan költéssel terheltük, amelyet nem Ön vagy a társkártya birtokosa hajtott végre.
- https://www.mnb.hu/fogyasztovedelem/bankkartyak
- A Mastercard nemzetközi kártyaszervezet az általa alkalmazott árfolyamokat az alábbi internetes oldalon teszi közzé: https://www.mastercard.com/global/currencyconversion/index.html