A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt biztosíthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatóak a böngésző beállításaiban. Tovább információ

MKB Mobilbank alkalmazás

Ingyenes, próbálja ki!

Bezárás

A kereskedőnek sikeres engedélykérést követően mennyi ideje van a terhelés benyújtására?

Legfeljebb 5 év.

Az átvételt követően azonnal tudom használni a kártyát?

A kártyákat a biztonságos használat érdekében inaktív állapotban készítjük el. Így mielőtt vásárlásra használná, aktiválni szükséges. A bankkártya aktiválására lehetősége van a bankfiókban a kártya átvételekor, TeleBANKár szolgálatunk igénybevételével, egyenleg-lekérdezéssel MKB ATM-eken (kivéve Business kártya), vagy készpénzfelvételi tranzakcióval bármely ATM-en, NetBANKár szolgáltatásunk, valamint a MobilBANK banki alkalmazás segítségével.

Bankkártyát kérhetek-e nem MKB Bankos Postafiók címre?

Nem.

Ha elutazunk, külön utazási biztosítást kell kötnöm?

Kártyatípustól függően a bankkártyához díjmentesen, automatikusan kapcsolódik, vagy opcionálisan díj ellenében vehető igénybe a külföldi utazásokhoz - kiutazásonként maximum 30 napos időtartamra érvényes - utazási (baleset-, betegség- és poggyász-) biztosítás. Az adott kártyatípusokhoz kapcsolódó utazási biztosításokról, valamint azok feltételeiről kérjük, tájékozódjon bővebben a Bank mindenkor hatályos Kondíciós Listájában.

Ha Európába szeretnék utazni, melyik bankkártyát igényeljem?

Európán belüli költéseit Mastercard kártyával EUR-ban számoljuk el, így Ön mentesül a konverzió kockázatától, ha EUR alapú számlához igényel bankkártyát. Európán kívüli tranzakcióknál USD az elszámoló devizanem.

Ha sürgősen szeretnék bankkártyát igényelni, mennyi idő alatt készíti el a Bank számomra?

Ebben az esetben 5 banki munkanap alatt készül el a bankkártya. A szolgáltatás igénybevétele esetén a számlacsomagjára vonatkozó Kondíciós Lista szerinti sürgősségi díjat számítunk fel, és mind a PIN-kód, mind a bankkártya az Ön által választott bankfiókban vehető át személyesen.

Hány évig érvényesek a bankkártyák? Automatikusan kapok új kártyát, ha lejárt a régi?

Az MKB betéti bankkártyái 3 évig érvényesek. Ha a lejáratot megelőző 35 napon belül nem jelzi a Bank felé, hogy nem kéri a kártya megújítását, a Bank automatikusan megújítja.

A kártya lejárata a kártya elején található, hh/éé formátumban. Vagyis amennyiben az Ön kártyáján 06/27 dátum található, ez esetben Ön a kártyáját 2027. június 30.-án 24 óráig használhatja.

Megújult kártyáját a régi lejáratát megelőzően készítjük el és az Ön által választott bankfiókban veheti át. A kártya elkészültéről értesítő levelet küldünk a Banknál bejelentett értesítési címére. A megújított kártyához új PIN-kód nem kapcsolódik, a régi marad érvényben.

Hol tudok információhoz jutni a bankkártyáimmal kapcsolatban?

A bankkártyákkal kapcsolatban személyesen bankfiókjainkban, telefonon 24 órás TeleBANKár szolgáltatásunk igénybevételével, valamint internetes NetBANKár rendszerünkön keresztül tud információhoz jutni a felhasználható aktuális egyenlegéről, a bankkártya költési limitekről, a bankkártyás tranzakciókról.

Lehet-e az MKB bankkártyáival interneten keresztül fizetni?

Az MKB által kibocsátott valamennyi bankkártya alkalmas az interneten történő fizetésre. Internetes vásárlások esetén a kártya hátoldalán található 3 jegyű CVC kódot kell megadnia.

Mely országokban használhatóak az MKB-s bankkártyák?

Bármely országban, ahol van bankkártya elfogadásra alkalmas eszköz (terminál). Illetve, ahol a Mastercard logója szerepel.

Mennyi idő alatt készül el az igényelt bankkártyám, és hova kerül kiküldésre?

A bankkártyákat az igényléstől számított 15 napon belül veheti át a Bankkártya igénylőlapon megjelölt módon. Alapesetben az MKB Bank a bankkártyákat az Ügyfél értesítési címére postázza normál küldeményként, azonban lehetőség van bankfiókban történő átvételre is, a mindenkor hatályos kondíciós listában szereplő díj felszámítása mellett. A kártya elkészültéről értesítő levelet küldünk az Ön bankban bejelentett értesítési címére, melyhez a PIN-kódot is mellékeljük. A PIN-kódot papírkártya formájában készítjük el, melyen a PIN-kód az ezüst színű fólia óvatos lekaparása után válik hozzáférhetővé. A kártya megújításakor nem küldünk új PIN-kódot.

Mi a különbség az Unembossed, a Standard, a Gold, a Platinum és a World Elite kártyák között?

A különbség a kártyákkal igénybe vehető szolgáltatásokban jelentkezik.

Unembossed kártyákkal csak elektronikus elfogadóhelyen: vásárláskor bankkártya lehúzó elektronikus (POS) terminál segítségével vagy bankjegykiadó automatában van lehetőség tranzakciót kezdeményezni, míg dombornyomott bankkártyákkal minden bankkártyát elfogadó kereskedőnél, azaz papíralapú elfogadóhelyen (kézi kártya lehúzó berendezés) is van lehetőség a fizetésre, és természetesen ezeket a bankkártyákat is lehet bankjegykiadó automatában használni. Unembossed kártyánkat elsősorban belföldi használatra ajánljuk, a kártya nem minden esetben alkalmas autóbérlés és szálloda számla kiegyenlítésére. Külföldi utazásokhoz Standard, Gold, Platinum vagy World Elite bankkártyáink közül javasoljuk választani.

A Gold, Platinum és World Elite típusú bankkártyák a Standard típusú bankkártyákhoz hasonlóan teljes körű kártya használatot, fizetést tesznek lehetővé, ugyanakkor további kiemelt szolgáltatások is kapcsolódnak a termékekhez.

Miért nem tudom használni a bankkártyámat, ha megadott 150 000 forintos limit alatt költöttem (vásároltam).

A bankkártyához nem csak összeg, hanem darabszám limit is tartozik, amit ha kimerít, a tranzakció ugyanúgy el lesz utasítva. Ellenőrizni szükséges a bankkártyához tartozó összeg limit mellett a darabszám limitet is. A bankkártya limitet bármikor díjmentesen módosíthatja TeleBANKáron, NetBANKáron vagy MobilBANKon keresztül is.

Milyen szolgáltatások kapcsolódnak az MKB által kibocsátott betéti bankkártyákhoz?

Valamennyi bankkártyánk mind belföldön, mind külföldön használható készpénzfelvételre és vásárlásra. Az MKB ATM-eken lehetősége van díjmentes egyenleg-lekérdezésre és díjmentes PIN-kód cserére is.

Mit tehetek bankkártyám biztonságos használata, az esetleges visszaélések megelőzése érdekében?

Ajánljuk, hogy vegye igénybe MobilBANKár szolgáltatásunkat, mely keretében kedvező havi díj mellett a bankkártyával végzett tranzakciókról díjmentesen küldünk SMS üzenetet. Az üzenetben kérhet egyenleg információt is, így nemcsak a bankkártyával kezdeményezett tranzakciókat követheti nyomon, de felhasználható egyenlegéről is pontos információt kap. Igény esetén az MKB MobilBANKot használó ügyfelek kérhetnek az SMS helyett díjmentes mobilértesítést. Jogtalan kártyahasználat esetén a tranzakcióról érkező SMS figyelmezteti erre. Ekkor a 24 órán át hívható, TeleBANKár (06 (80) 333-660) szolgáltatásunk segítségével azonnal letilthatja bankkártyáját, megelőzve a további visszaéléseket.

Rendelkezem Mobilbankár szolgáltatással, mégis egy ideje nem kapom az sms értesítéseket.

Ellenőrizni szükséges, hogy volt-e kártyacsere (kártyaszám módosítással) vagy esetleg bankkártya tiltás. Amennyiben igen, ilyen esetben hozzá kell rendelni a szolgáltatáshoz az új kártyát.

További kérdéseimmel hova fordulhatok?

MKB TeleBANKár ügyfélszolgálatunk a nap 24 órájában áll rendelkezésére. Információ, bankkártya aktiválás és letiltás: 06 1 373 3333, 06 (80) 333-660

Írjon nekünk a következő címre: telebankar@mkb.hu

Tudok bankkártyámmal külföldön autóbérlést, szállodai számlát fizetni?

Autóbérlésre, szállodai számla kiegyenlítésére Mastercard Unembossed típusú kártyákkal sokszor nincs mód. Erre a célra mindenképpen dombornyomott bankkártyát ajánlunk: Mastercard Standard bankkártyát, Platinum, vagy World Elite bankkártya termékeinket. Néhány helyen a kereskedők csak hitelkártyát fogadnak el, ezért külföldi utazásaihoz érdemes hitelkártyát is magával vinnie.

Van lehetőség a PIN-kód megváltoztatására?

Az MKB által üzemeltetett valamennyi ATM-en van lehetőség a PIN-kód díjmentes megváltoztatására, az Ön által szabadon választott négyjegyű PIN-kódra. Kérjük, az új PIN-kód megadásakor ügyeljen arra, hogy ne adjon meg könnyen kikövetkeztethető számkombinációt pl. 1234 vagy születési dátumot.

Van lehetőség új PIN-kód igénylésére, amennyiben elfelejtettem/elveszítettem azt?

Sajnos nincsen lehetőség új PIN-kód igénylésére, ebben az esetben le kell adnia bankfiókban a jelenlegi bankkártyáját és egy újat igényelnie.

Vásároltam a kártyámmal, SMS-t is kaptam róla, de a kivonatomban nem látom a tételt. Mi történhetett?

A bankkártya használat időpontjában a tranzakció összege csupán zárolás alá kerül. A tranzakció tényleges könyvelésére abban az esetben kerül sor, amennyiben a kereskedő bankja benyújtja terhelési igényét a sikeres tranzakcióra. Amíg az említett tétel nem érkezik meg a bankkártyához tartozó számlára, addig zárolásra kerül a vásárlás értéke, ezzel csökkentve a bankszámlán elérhető egyenleget. Amennyiben a kereskedő nem nyújtja be a terhelést Bankunkhoz, a foglalás a 10. nap után automatikusan felhasználhatóvá válik a bankszámlán.

A Mastercard nemzetközi kártyaszervezet az általa alkalmazott árfolyamokat az alábbi internetes oldalon teszi közzé:

https://www.mastercard.com/global/currencyconversion/index.html