Ugrás a tartalomhoz

Tisztelt Ügyfelünk! Jelenleg hiba tapasztalható az MKB NetBANKár működésében. A hiba elhárítása folyamatban van. Megértését és türelmét köszönjük!

2022.07.15. 20:00 és 2022.07.17. 8:00 közt kiesések lehetnek az Azonnali Fizetési Rendszer működésében. 2022.07.17-én 02:00 és 04:00 közt az internetes fizetések esetén fennakadások fordulhatnak elő, ezért kérjük, internetes fizetéseiket ezen időszakon kívülre időzítsék. 2022.07.20-án 7:00 és 7:30 között rövid kiesések lehetnek az ügyfélhez tartozó azonosítási típus lekérdezésében, a biometrikus azonosítással történő vásárlásban, az internetes vásárlás jóváhagyásához szükséges 3DS SMS kiküldésében, a biometriával történő jóváhagyásban, valamint a statikus jelszó beállításában.

Kedves Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy tervezett karbantartásainkról az alábbi linken tájékozódhat.

Tájékoztatjuk, hogy az MKB Bank által biztosított POS terminálokon technikai okokból átmenetileg nincs lehetőség SZÉP Kártyával, egészségpénztári kártyával, valamint American Express bankkártyával történő fizetésre. A hiba elhárításán beszállító bevonásával dolgozunk, addig türelmüket és megértésüket kérjük.

Kedves Ügyfelünk! Karbantartás miatt a NetBANKár, az MKB Mobilalkalmazás, a NetBANKár Business és a PCBANKár 2022.06.24-én 22:00 és 23:00 között nem lesz elérhető, illetve az azonnali fizetési rendszer keretén belül történő jóváírásban és teljesítésben is késedelem várható. Megértését és türelmét köszönjük! Üdvözlettel: MKB Bank Nyrt.

2022.07.20-án 7:00 és 7:30 között rövid kiesések lehetnek az ügyfélhez tartozó azonosítási típus lekérdezésében, a biometrikus azonosítással történő vásárlásban, az internetes vásárlás jóváhagyásához szükséges 3DS SMS kiküldésében, a biometriával történő jóváhagyásban, valamint a statikus jelszó beállításában.

Tájékoztatjuk, hogy technikai probléma miatt az MKB NetBANKár és MKB Mobilalkalmazás átmenetileg nem elérhető. A hiba elhárításán dolgozunk, megértésüket és türelmüket köszönjük!

2022.07.20-án 7:00 és 7:30 között rövid kiesések lehetnek az ügyfélhez tartozó azonosítási típus lekérdezésében, a biometrikus azonosítással történő vásárlásban, az internetes vásárlás jóváhagyásához szükséges 3DS SMS kiküldésében, a biometriával történő jóváhagyásban, valamint a statikus jelszó beállításában.

Kedves Ügyfelünk! Karbantartás miatt a NetBANKár/ MKB Mobilalkalmazás és a PCBankár/ NetBANKár Business működésében leállásokat tapasztalhat 2022.07.12-én 22:00 és 2022.07.13 01:00 között. A karbantartás ideje alatt a kártyás tranzakciók bonyolítása is szünetel. Megértését és türelmét köszönjük! Üdvözlettel: MKB Bank Nyrt.

Kedves Ügyfelünk! Weboldalunkon a mai napon technikai problémák léptek fel, az oldalon található kereső és a hírek elérésében. Az okozott kellemetlenségért elnézésüket kérjük!

Kedves Ügyfelünk! Karbantartás miatt a PCBankár/ NetBANKár Business működésében kieséseket tapasztalhat 2022.07.19-én 20:00 és 21:00 között. Megértését és türelmét köszönjük!  Üdvözlettel: MKB Bank Nyrt.

Kedves Ügyfelünk! Karbantartás miatt a PCBankár/ NetBANKár Business működésében kieséseket tapasztalhat 2022.06.30-án 20:00 és 21:00 között. Megértését és türelmét köszönjük!  Üdvözlettel: MKB Bank Nyrt.

Technikai okokból az online fizetési tranzakciókat jóváhagyó push értesítés ugyan megérkezik az MKB Mobilalkalmazásban, azonban a jóváhagyás után nem zárul le a tranzakció. Az értesítés helyett a tranzakció jóváhagyásához online PIN kódjukat tudják használni. A hiba az MKB Mobil App (korábban BB) felhasználóit nem érinti.

Tájékoztatjuk, hogy tervezett karbantartás miatt 2022.06.26-án 01:00 és 01:30 óra közt az Azonnali Fizetési Rendszerben indított utalások fogadására, valamint ezek indítására nincs lehetőség. Kérjük, utalását időzítse ezen időszakon kívülre, vagy átutalását értéknap megjelölésével indítsa el. Amennyiben egy partnerétől vár utalást, kérjük, jelezze neki, hogy átutalását a karbantartáson kívüli időpontban vagy értéknap megjelölésével indítsa újra, illetve sikertelenség esetén ismételje meg.

Fióki időpont kérés TeleBank
06 80 350 350
Írjon nekünk! Fiókok és ATM-ek Árfolyamok

Fizetési nehézségek
kezelése

Hiteltörlesztési problémákra kidolgozott
megoldások lakossági ügyfeleink részére.


Ezen az oldalon általános információkat talál a fizetési késedelemről, annak következményeiről és kezeléséről. A hiteltörlesztési moratóriummal kapcsolatos tudnivalókért látogassa meg a moratóriumról szóló oldalunkat!

Tovább a moratóriumhoz

Felelősen eljáró hitelezőként minden rendelkezésünkre álló eszközzel segítjük fizetési nehézségekkel küzdő, a probléma rendezésében együttműködő ügyfeleinket.

Ha úgy érzi, hogy egyre nagyobb terhet jelent Önnek a törlesztőrészletek fizetése, nézze át fizetéskönnyítési megoldásainkat, és forduljon hozzánk bizalommal, hogy közösen megtalálhassuk a megfelelő megoldást!

Hogyan kérhet fizetéskönnyítést?

Mielőtt felvenné velünk a kapcsolatot, kérjük, hogy gondolja át, milyen hitelei vannak bankunknál vagy más bankoknál, és mi okozza a fizetési nehézséget.

Fizetési nehézség jelzése

Ha e-mailt vagy levelet küld, feltétlenül tüntesse fel benne a következőket: főadós neve, szerződésszám, születési hely és idő, telefonszám.

Megoldás kialakítása

Személyes ügyfélmenedzsere telefonon felveszi Önnel a kapcsolatot. Ügyfélmenedzserével és szükség esetén az ügylet többi szereplőjével közösen felmérheti- a fizetési nehézségek lehetséges okait,

  • a háztartás teherviselési képességét, valamint
  • jelenlegi és várható jövedelmi helyzetét.

Az információk alapján kollégánk igyekszik Önnek vagy Önöknek megfelelő megoldást javasolni, és tájékoztatja a fizetéskönnyítési kérelem benyújtásával kapcsolatos tudnivalókról is.

Fizetéskönnyítési kérelem benyújtása

A kérelem dokumentációját bármelyik bankfiókunkban vagy az MKB Bank Nyrt. LRO Fizetéskönnyítés, 5601 Békéscsaba Pf.: 521 címre küldött levélben benyújthatja. Fontos, hogy a dokumentációnak minden hitelszereplő adatait, dokumentumait tartalmaznia kell!

Kérjük, hogy ne csatoljon egészségügyi dokumentációt a kérelméhez, mert ez nem befolyásolja a fizetéskönnyítési kérelemről hozott döntésünket! Az adatvédelmi jogszabályok alapján bankunk nem jogosult különleges adatnak minősülő egészségügyi adatokat kezelni a fizetéskönnyítési kérelem elbírálásához, ezért azokat visszaküldjük vagy töröljük.

Ha a dokumentumokat hiánytalanul benyújtotta, elbíráljuk a kérelmét, majd telefonon és írásban is értesítjük az eredményről. Ha a bírálat eredménye pozitív, időpontot egyeztetünk a szerződésmódosításhoz.

Szerződésmódosítás

A szerződésmódosítás aláírásánál, valamint ha a szerződésmódosítás alapján közokirat is készül, akkor a közokiratba foglalásánál minden hitelszerződésben szereplő kötelezettnek személyesen jelen kell lennie bankfiókunkban és a közjegyzőnél.

A szerződésmódosításért nem számítunk fel díjat, a közokiratba foglalás díja azonban Önt terheli.

Fizetéskönnyítési megoldások jelzálogfedezetű hitel esetén

Ha Nehéz anyagi helyzetbe kerül, és átmenetileg problémát okoz Önnek a törlesztőrészletek fizetése, akkor személyes ügyfélmenedzsere segítségével az alábbi fizetéskönnyítési lehetőségekkel élhet.

Ha részletesebben is megismerné a fizetéskönnyítési lehetőségeket, olvassa el a fizetési nehézséggel küzdő, illetve átmenetileg vagy tartósan nem teljesítő ügyfeleknek szóló ügyféltájékoztatónkat .

Fizetéskönnyítési megoldások személyi kölcsön vagy más fedezetlen hitel esetén

Ha részletesebben is megismerné a fizetéskönnyítési lehetőségeket, olvassa el a fizetési nehézséggel küzdő, illetve átmenetileg vagy tartósan nem teljesítő ügyfeleknek szóló ügyféltájékoztatónkat .

A fizetési kötelezettség elmulasztásának következményei

Az esedékessé vált, de meg nem fizetett tartozás után bankunk késedelmi kamatot számít fel, illetve további díjak felszámítására is jogosult (pl. hátralékkezelési díj, illetve személyes ügyfélmegkeresési díj).

A fizetési kötelezettség elmulasztása - amennyiben a tartozás összege és a késedelmes napok száma a jogszabályban meghatározott értéket eléri, illetve meghaladja - magával vonja a Központi Hitelinformációs Rendszerbe (KHR, korábban BAR lista) történő nyilvántartásba vételt, ami a későbbi hitelfelvételeket megnehezíti, esetleg meg is hiúsítja.

A szerződésben meghatározott fizetési késedelem esetén bankunk végeredményben jogosulttá válik azonnali hatállyal felmondani a szerződést. A nem teljesítés további lehetséges következményeiről a Fizetési nehézségek elmulasztásáról szóló tájékoztatónkban nyújtunk részletes felvilágosítást.

Gyakran ismételt kérdések