Ugrás a tartalomhoz

Tisztelt Ügyfelünk! Jelenleg hiba tapasztalható az MKB NetBANKár működésében. A hiba elhárítása folyamatban van. Megértését és türelmét köszönjük!

2022.07.15. 20:00 és 2022.07.17. 8:00 közt kiesések lehetnek az Azonnali Fizetési Rendszer működésében. 2022.07.17-én 02:00 és 04:00 közt az internetes fizetések esetén fennakadások fordulhatnak elő, ezért kérjük, internetes fizetéseiket ezen időszakon kívülre időzítsék. 2022.07.20-án 7:00 és 7:30 között rövid kiesések lehetnek az ügyfélhez tartozó azonosítási típus lekérdezésében, a biometrikus azonosítással történő vásárlásban, az internetes vásárlás jóváhagyásához szükséges 3DS SMS kiküldésében, a biometriával történő jóváhagyásban, valamint a statikus jelszó beállításában.

Kedves Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy tervezett karbantartásainkról az alábbi linken tájékozódhat.

Tájékoztatjuk, hogy az MKB Bank által biztosított POS terminálokon technikai okokból átmenetileg nincs lehetőség SZÉP Kártyával, egészségpénztári kártyával, valamint American Express bankkártyával történő fizetésre. A hiba elhárításán beszállító bevonásával dolgozunk, addig türelmüket és megértésüket kérjük.

Kedves Ügyfelünk! Karbantartás miatt a NetBANKár, az MKB Mobilalkalmazás, a NetBANKár Business és a PCBANKár 2022.06.24-én 22:00 és 23:00 között nem lesz elérhető, illetve az azonnali fizetési rendszer keretén belül történő jóváírásban és teljesítésben is késedelem várható. Megértését és türelmét köszönjük! Üdvözlettel: MKB Bank Nyrt.

2022.07.20-án 7:00 és 7:30 között rövid kiesések lehetnek az ügyfélhez tartozó azonosítási típus lekérdezésében, a biometrikus azonosítással történő vásárlásban, az internetes vásárlás jóváhagyásához szükséges 3DS SMS kiküldésében, a biometriával történő jóváhagyásban, valamint a statikus jelszó beállításában.

Tájékoztatjuk, hogy technikai probléma miatt az MKB NetBANKár és MKB Mobilalkalmazás átmenetileg nem elérhető. A hiba elhárításán dolgozunk, megértésüket és türelmüket köszönjük!

2022.07.20-án 7:00 és 7:30 között rövid kiesések lehetnek az ügyfélhez tartozó azonosítási típus lekérdezésében, a biometrikus azonosítással történő vásárlásban, az internetes vásárlás jóváhagyásához szükséges 3DS SMS kiküldésében, a biometriával történő jóváhagyásban, valamint a statikus jelszó beállításában.

Kedves Ügyfelünk! Karbantartás miatt a NetBANKár/ MKB Mobilalkalmazás és a PCBankár/ NetBANKár Business működésében leállásokat tapasztalhat 2022.07.12-én 22:00 és 2022.07.13 01:00 között. A karbantartás ideje alatt a kártyás tranzakciók bonyolítása is szünetel. Megértését és türelmét köszönjük! Üdvözlettel: MKB Bank Nyrt.

Kedves Ügyfelünk! Weboldalunkon a mai napon technikai problémák léptek fel, az oldalon található kereső és a hírek elérésében. Az okozott kellemetlenségért elnézésüket kérjük!

Kedves Ügyfelünk! Karbantartás miatt a PCBankár/ NetBANKár Business működésében kieséseket tapasztalhat 2022.07.19-én 20:00 és 21:00 között. Megértését és türelmét köszönjük!  Üdvözlettel: MKB Bank Nyrt.

Kedves Ügyfelünk! Karbantartás miatt a PCBankár/ NetBANKár Business működésében kieséseket tapasztalhat 2022.06.30-án 20:00 és 21:00 között. Megértését és türelmét köszönjük!  Üdvözlettel: MKB Bank Nyrt.

Technikai okokból az online fizetési tranzakciókat jóváhagyó push értesítés ugyan megérkezik az MKB Mobilalkalmazásban, azonban a jóváhagyás után nem zárul le a tranzakció. Az értesítés helyett a tranzakció jóváhagyásához online PIN kódjukat tudják használni. A hiba az MKB Mobil App (korábban BB) felhasználóit nem érinti.

Tájékoztatjuk, hogy tervezett karbantartás miatt 2022.06.26-án 01:00 és 01:30 óra közt az Azonnali Fizetési Rendszerben indított utalások fogadására, valamint ezek indítására nincs lehetőség. Kérjük, utalását időzítse ezen időszakon kívülre, vagy átutalását értéknap megjelölésével indítsa el. Amennyiben egy partnerétől vár utalást, kérjük, jelezze neki, hogy átutalását a karbantartáson kívüli időpontban vagy értéknap megjelölésével indítsa újra, illetve sikertelenség esetén ismételje meg.

Fióki időpont kérés TeleBank
06 80 350 350
Írjon nekünk! Fiókok és ATM-ek Árfolyamok

Törlesztési moratórium működése a lakossági folyószámlahitelek esetében

A törlesztési moratórium a lakossági folyószámlahitelekre is vonatkozik/vonatkozott, azonban a hitel rulírozó jellege miatt a Bank speciálisan kezeli:

A folyószámlahitelnek nincs lejárata, futamideje, így a törlesztési moratórium lejártával, megszüntetésével nem teljesíthető, hogy a törlesztőrészlet változatlan maradjon, csak a futamidő hosszabbodjon meg, ahogy például egy személyi kölcsönnél elvárja a jogszabály.

A Bank a folyószámlahitelt, mint egy keretet tartja nyilván az ügyfelek mindennapi használatban lévő fizetési számláján, amivel az ügyfél „negatívba” viheti a számláját. Ezt a kihasznált hitelkeretet az ügyfél bármikor visszatöltheti, sőt a hitelkeret meghatározott részének minden hónapban történő feltöltése feltétele a folyószámlahitel fenntartásának (minimális egyösszegű jóváírásra vonatkozó kötelezettség teljesítése elvárt összeg befizetése, vagy átutaltatása /pl. munkáltatóval/ útján).

A törlesztési moratórium ideje alatt mindazon ügyfeleknél, akik igénybe vették/veszik a moratóriumot a Bank:

  • leállította a kamatterhelést, így a felszámított kamatot kiszámította, de nem vonta le az ügyfél számlájáról;
  • és felfüggesztette annak ellenőrzését, hogy az ügyfél teljesíti-e a hitelkeret meghatározott részének feltöltését.

A törlesztési moratórium teljes időszaka alatt az ügyfélnek lehetősége volt kilépni a törlesztési moratóriumból, illetve sokak számára lejárt a törlesztési moratórium 2021. október 31-én, így előbb említettek bekövetkezését követően - az érintett ügyfelek folyószámlahitel szerződése vonatkozásában - a Bank jogosulttá vált a felszámított kamat utólagos terhelésére, melyet az ügyfél fizetési képességének fenntartása érdekében részletekben (12 egyenlő havi összegben) kér megfizetni, valamint újból elkezdte ellenőrizni a hitelkeret feltöltését is.

A 2021. szeptemberében kihirdetett jogszabály1 értelmében a Banknak:

  • ezt a felszámított kamatot csökkentenie kellett annál az ügyfélnél, akinek volt 2020. március 18-án kihasznált hitelkerete, a csökkentést annak mértékéig kellett végrehajtása;
  • és a felszámított folyószámlahitel kamat, valamint a jogszabály által meghatározott 11,99%-os kamat közötti különbözetet vissza kellett adnia az ügyfélnek.
    Példával: Ha ügyfelünk 2020. március 18-án 60 000 Ft folyószámlahitelkerettel rendelkezett, melyből 20 000 Ft volt a kihasznált rész, akkor a moratóriumban töltött időszakra 20 000 Ft-ra a 11,99%-os kamat, a 40 000 Ft-ra pedig az eredeti, szerződésben rögzített kamat kerül alkalmazásra.

A különbözetet az ügyfélnek az alábbi módon írja jóvá a Bank és a moratóriumban felhalmozott kamattartozásáról az alábbi módon értesítette az ügyfelet:

  • ha volt még folyószámlahitel kamattartozása, akkor ezt a kamattartozást csökkentette és számlakivonatban értesítette;
  • ha nem volt már folyószámlahitele vagy moratóriumban felhalmozott tartozása, akkor a fizetési számláján került jóváírásra és szintén számlakivonatban értesítette;
  • ha fizetési számlája sem volt már a Banknál, akkor egy letéti számlát nyitott, ezen írta jóvá az összeget és külön levélben értesítette az ügyfelet, illetve az örökösöket, ha a számla azért szűnt meg, mert az ügyfél elhunyt.

Azon ügyfélnek, aki nem hosszabbította meg a törlesztési moratóriumot 2022. június 30-ig, a kamattartozását a Bank 12 havi egyenlő részletben szedi be 2022. január 2-től kezdődően, minden hónap 2-án, ahogy a folyószámlahitel kamatát is ekkor vonja le a fizetési számlájáról.

A hivatkozott jogszabály értelmében az ügyfélnek lehetősége van egyösszegben is kifizetnie ezt a kamattartozást. Minden ügyfelet a törlesztési moratóriumból történő kilépését követően, a következő hónapban küldött számlakivonatában tájékoztat a Bank a megfizetendő kamattartozásról. Itt hívja fel a figyelmet rá, hogy 30 napon belül jelezheti, ha egyösszegben szeretné megfizetni azt. Az ügyfél ezt a kérését bármely bankfiókban és Telebankon keresztül is jelezheti a 06 80 350 350-es telefonszámon.

Mivel az ügyfél a törlesztési moratórium lejártát, vagy abból történő kilépését követően sem biztos, hogy tudja teljesíteni a folyószámlahitel fenntartásának feltételét, esetleg a kamatfizetés is nehézséget okozhat számára, ezért a Bank az alábbi fizetéskönnyítési lehetőségeket biztosítja:

  • Jóváírás feltétel mértékének csökkentése, mely annak nyújt segítséget, aki csak átmeneti ideig nem tudja a feltételt teljesíteni. Maximálisan 6 hónapig vehető igénybe ez a lehetőség.
  • Átütemezés, mely során a folyószámlahitel tartozását (a hitelkeret kihasznált részét) egy meghatározott futamidejű, fix kamatozású hitelszerződésbe foglaljuk, így az könnyebben tervezhető havi kiadást jelent. Teljes hitelkeret átütemezése esetén ezzel a folyószámlahitel szerződése megszűnik.
  • Hitelkeret csökkentést is válaszhat, ha folyószámlahitelét nem használja ki teljes mértékben és az alacsonyabb hitelkeret fenntartásának a feltételeit teljesíteni tudja.

A fenti fizetéskönnyítési lehetőségekről ügyfeleink a bankfiókokban, illetve a Telebankon keresztül érdeklődhetnek, ahol kollégáink tájékoztatják a szükséges feltételekről és segítenek kiválasztani a legmegfelelőbb fizetéskönnyítési eszközt.

A törlesztési moratórium várhatóan 2022. június 30-ig tart. Ez idő alatt az ügyfél bármikor kiléphet a moratóriumból (de visszalépésre a későbbiekben már nincsen lehetősége), ekkor ugyanezt az eddig leírt folyamatot alkalmazza a Bank és értesíti az ügyfeleket.


1 Lásd a hiteltörlesztési moratóriumhoz kapcsolódó egyes szerződések elszámolási szabályairól szóló 537/2021. (IX. 15.) Korm. rendeletben rögzítetteket.