Ugrás a tartalomhoz

Tisztelt Ügyfelünk! Jelenleg hiba tapasztalható az MKB NetBANKár működésében. A hiba elhárítása folyamatban van. Megértését és türelmét köszönjük!

Tájékoztatjuk, hogy egyes, az MKB Banknál vezetett 101-es bankazonosítóval kezdődő fizetési és pénzforgalmi számlákról 2023. január 25. 11:42 és 11:52 között indított azonnali fizetési tranzakciók esetében az utalt összeg terhelése a számlán megtörtént, ám az nem íródott jóvá a fogadó fél számláján. A hiba elhárításán dolgozunk, a megoldást követően a tranzakciókat automatikusan jóváírjuk, az érintett ügyfeleknek nincs teendője. Megértését és türelmét köszönjük. További részletekért hívja telefonos ügyfélszolgálatunkat a 06 80 350 350-es számon!

Tisztelt Ügyfelünk! Az MKB Internetbank (korábban BB) felületén a Hitelek menüponton belül a Jelzáloghitel pontban nem látszódik az október kamatkedvezmény jóváírása Egyenlítő konstrukció esetén. A hiba megjelenítés jellegű, így tájékoztatjuk, hogy az októberi jóváírás minden esetben sikeresen megtörtént. A hiba elhárításán dolgozunk, ezt követően tudja megtekinteni a jóváírást. További részletekért hívja telefonos ügyfélszolgálatunkat a 06 80 350 350-es számon!

Technikai okokból a 2022. november 13. vasárnapi POS kereskedői tranzakciós jóváírások POS szolgáltatói hiba miatt nem kerültek jóváírásra az ügyfelek részére. A hiba elhárítása folyamatban van. A 2022. november 13-i vasárnapi kereskedői tranzakciók, valamint a 2022. november 14-i hétfői kereskedői tranzakciók várhatóan kedden kerülnek elszámolásra. Türelmüket és megértésüket köszönjük. További információ a TeleBankon a 06 80 350 350-es telefonszámon.

Tájékoztatjuk, hogy egyes 2023. január 30-án 01:30 és 04:30 között 103-as bankazonosítóval kezdődő fizetési és pénzforgalmi számlákra bejövő azonnali fizetési utalások nem íródtak jóvá. A hiba elhárításán dolgozunk, az ügyfeleknek semmi teendője nincs, a probléma megoldása után az összeg megjelenik a számlákon. Türelmüket és megértésüket köszönjük. További információ a TeleBankon a 06 80 350 350-es telefonszámon.

Tájékoztatjuk, hogy egyes az MKB Banknál vezetett korábbi Budapest Bank 101-es bankazonosítóval kezdődő fizetési és pénzforgalmi számlák esetében a jutalék levonása az elektronikus csatornákon - MKB Internetbank (korábban BB), MKB Mobil App (korábban BB) - a számlatörténetben duplán látszódik. A hiba megjelenítés jellegű, így dupla levonás nem történt. A hiba elhárításán dolgozunk. További részletekért hívja telefonos ügyfélszolgálatunkat a 06 80 350 350-es számon!

Tájékoztatjuk, hogy egyes, az MKB Bank által biztosított POS terminál technikai okokból átmenetileg nem üzemel, a bankkártyás fizetés nem lehetséges ezek esetében. A hiba elhárításán a beszállító bevonásával a Bank dolgozik, kérjük szíves türelmüket és megértésüket. További információ a TeleBankon a 06 80 350 350-es telefonszámon.

Tájékoztatjuk, hogy egyes az MKB Banknál vezetett korábbi Budapest Bank 101-es bankazonosítóval kezdődő fizetési és pénzforgalmi számlák esetében technikai okokból azonnali fizetési és értéknapos fizetési tranzakciók, valamint pénztári kifizetés esetében nem férnek hozzá számlájukon lévő valós összeghez. A hiba a bankkártyás fizetéseket nem érinti. A hiba elhárításán dolgozunk, addig türelmüket és megértésüket kérjük. További információ a TeleBankon a 06 80 350 350-es telefonszámon.

2022.07.15. 20:00 és 2022.07.17. 8:00 közt kiesések lehetnek az Azonnali Fizetési Rendszer működésében. 2022.07.17-én 02:00 és 04:00 közt az internetes fizetések esetén fennakadások fordulhatnak elő, ezért kérjük, internetes fizetéseiket ezen időszakon kívülre időzítsék. 2022.07.20-án 7:00 és 7:30 között rövid kiesések lehetnek az ügyfélhez tartozó azonosítási típus lekérdezésében, a biometrikus azonosítással történő vásárlásban, az internetes vásárlás jóváhagyásához szükséges 3DS SMS kiküldésében, a biometriával történő jóváhagyásban, valamint a statikus jelszó beállításában.

Tájékoztatjuk, hogy az online áruhitel igénylés folyamatában egyes esetekben hiba tapasztalható a dokumentumok feltöltésénél. A hiba elhárításán dolgozunk, addig türelmüket és megértésüket kérjük.További részletekért hívja telefonos ügyfélszolgálatunkat a 06 80 350 350-es számon!

Tájékoztatjuk, hogy technikai okokból az MKB Internetbank (korábban BB) és MKB Mobil App (korábban BB) felületén a számlatörténetben egyes tranzakciók duplán látszódnak. Ez egy megjelenítési hiba, a bankszámlán lévő megfelelő összeghez ügyfeleink továbbra is hozzáférnek. A hiba elhárításán dolgozunk. Megértésüket köszönjük! További információ a TeleBankon a 06 80 350 350-es telefonszámon.

Tájékoztatjuk, hogy egyes hirdetményeknél hiba tapasztalható.Kérjük használja a Hirdetmény keresőt ez idő alatt.A hiba elhárításán dolgozunk, addig türelmüket és megértésüket kérjük.

Tájékoztatjuk, hogy egyes az MKB Banknál vezetett korábbi Budapest Bank 101-es bankazonosítóval kezdődő fizetési és pénzforgalmi számlák esetében technikai okokból azonnali fizetési és értéknapos fizetési tranzakciók, valamint pénztári kifizetés esetében nem férnek hozzá számlájukon lévő valós összeghez. A hiba a bankkártyás fizetéseket nem érinti. A hiba elhárításán dolgozunk. Megértésüket köszönjük! További információ a TeleBankon a 06 80 350 350-es telefonszámon.

Kedves Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy tervezett karbantartásainkról az alábbi linken tájékozódhat.

Tájékoztatjuk, hogy az MKB Bank által biztosított POS terminálokon technikai okokból átmenetileg nincs lehetőség SZÉP Kártyával, egészségpénztári kártyával, valamint American Express bankkártyával történő fizetésre. A hiba elhárításán beszállító bevonásával dolgozunk, addig türelmüket és megértésüket kérjük.

Tájékoztatjuk, hogy egyes esetekben az MKB Internetbankba (korábban BB) történő bejelentkezésnél az ügyfelek hibát tapasztalhattak, vagy előfordulhatott, hogy a belépéshez szükséges SMS kód nem érkezett meg. A hibát bankunk elhárította, a belépés újra lehetséges.

Kedves Ügyfelünk! Karbantartás miatt a NetBANKár, az MKB Mobilalkalmazás, a NetBANKár Business és a PCBANKár 2022.06.24-én 22:00 és 23:00 között nem lesz elérhető, illetve az azonnali fizetési rendszer keretén belül történő jóváírásban és teljesítésben is késedelem várható. Megértését és türelmét köszönjük! Üdvözlettel: MKB Bank Nyrt.

2022.07.20-án 7:00 és 7:30 között rövid kiesések lehetnek az ügyfélhez tartozó azonosítási típus lekérdezésében, a biometrikus azonosítással történő vásárlásban, az internetes vásárlás jóváhagyásához szükséges 3DS SMS kiküldésében, a biometriával történő jóváhagyásban, valamint a statikus jelszó beállításában.

Tájékoztatjuk, hogy egyes, az MKB Bank által biztosított POS terminálokon technikai okokból átmenetileg nincs lehetőség SZÉP Kártyával, American Express bankkártyával, valamint egészségpénztári kártyával történő fizetésre. A hiba elhárításán beszállító bevonásával dolgozunk, addig türelmüket és megértésüket kérjük.

Tájékoztatjuk, hogy technikai probléma miatt az MKB NetBANKár és MKB Mobilalkalmazás átmenetileg nem elérhető. A hiba elhárításán dolgozunk, megértésüket és türelmüket köszönjük!

2022.07.20-án 7:00 és 7:30 között rövid kiesések lehetnek az ügyfélhez tartozó azonosítási típus lekérdezésében, a biometrikus azonosítással történő vásárlásban, az internetes vásárlás jóváhagyásához szükséges 3DS SMS kiküldésében, a biometriával történő jóváhagyásban, valamint a statikus jelszó beállításában.

Kedves Ügyfelünk! Karbantartás miatt a NetBANKár/ MKB Mobilalkalmazás és a PCBankár/ NetBANKár Business működésében leállásokat tapasztalhat 2022.07.12-én 22:00 és 2022.07.13 01:00 között. A karbantartás ideje alatt a kártyás tranzakciók bonyolítása is szünetel. Megértését és türelmét köszönjük! Üdvözlettel: MKB Bank Nyrt.

Tájékoztatjuk, hogy a 101-gyel kezdődő bankszámlaszámmal rendelkező ügyfeleink esetében az azonosítást igénylő online vásárlások sikertelenek lehetnek egyes esetekben. A hiba elhárításán dolgozunk, türelmüket és megértésüket köszönjük.További információ a TeleBankon a 06 80 350 350-es telefonszámon.

Kedves Ügyfelünk! Weboldalunkon a mai napon technikai problémák léptek fel, az oldalon található kereső és a hírek elérésében. Az okozott kellemetlenségért elnézésüket kérjük!

Kedves Ügyfelünk! Karbantartás miatt a PCBankár/ NetBANKár Business működésében kieséseket tapasztalhat 2022.07.19-én 20:00 és 21:00 között. Megértését és türelmét köszönjük!  Üdvözlettel: MKB Bank Nyrt.

Tervezett karbantartásainkról az alábbi linken tájékozódhat.

Az MKB Internetbank (korábban BB) és az MKB Mobil App (korábban BB) felületein technikai okokból egyes felhasználók téves számlaegyenleget látnak. A hiba megjelenítési jellegű, a tranzakciók a valós egyenlegnek megfelelően teljesülnek. A hiba további hatására egyes ügyfeleknél a 2022.11.10. 03:28 és 07:49 közötti egyes tranzakciók nem jelennek meg a számlatörténetben. A hiba elhárításán dolgozunk. Megértésüket és türelmüket köszönjük! További információ a TeleBankon a 06 80 350 350-es telefonszámon.

Tájékoztatjuk, hogy egyes, az MKB Banknál vezetett korábbi Budapest Bank 101-es bankazonosítóval kezdődő fizetési és pénzforgalmi számlával rendelkező ügyfeleink esetében a Babaváró hitelhez kapcsolódóan technikai okokból téves összeg került levonásra adminisztrációs díjként. A hiba kivizsgálása folyamatban van, amennyiben a levonás sikeres volt, a levont összeget természetesen a hiba elhárítását követően várhatóan 2022.09.12. 12:00-ig visszautaljuk az érintett ügyfeleknek. Megértését köszönjük! További információ a TeleBankon a 06 80 350 350-es telefonszámon.

Kedves Ügyfelünk! Karbantartás miatt a PCBankár/ NetBANKár Business működésében kieséseket tapasztalhat 2022.06.30-án 20:00 és 21:00 között. Megértését és türelmét köszönjük!  Üdvözlettel: MKB Bank Nyrt.

Tájékoztatás a MobilBANKár üzenetküldő szolgáltatás működési rendjéről. Részletek

Technikai okokból az online fizetési tranzakciókat jóváhagyó push értesítés ugyan megérkezik az MKB Mobilalkalmazásban, azonban a jóváhagyás után nem zárul le a tranzakció. Az értesítés helyett a tranzakció jóváhagyásához online PIN kódjukat tudják használni. A hiba az MKB Mobil App (korábban BB) felhasználóit nem érinti.

Tájékoztatjuk, hogy az MKB Bank Nyrt. Általános Ületszabályzatának I. számú függeléke a MobilBANKár szolgáltatásra vonatkozóan 2023.04.01-i hatállyal módosításra került. Részletek

Tájékoztatjuk, hogy 2022. november 7.-én karbantartás miatt 10:00 és 10:15 óra között kiesés várható a  bankkártyák digitalizációjában a korábbi Budapest Bank ügyfelek esetében. Kérjük, bankkártyája digitalizációját időzítse ezen időszakon kívülre. Megértésüket és türelmüket köszönjük. További információ a TeleBankon a 06 80 350 350-es telefonszámon.

Tájékoztatjuk, hogy tervezett karbantartás miatt 2022.06.26-án 01:00 és 01:30 óra közt az Azonnali Fizetési Rendszerben indított utalások fogadására, valamint ezek indítására nincs lehetőség. Kérjük, utalását időzítse ezen időszakon kívülre, vagy átutalását értéknap megjelölésével indítsa el. Amennyiben egy partnerétől vár utalást, kérjük, jelezze neki, hogy átutalását a karbantartáson kívüli időpontban vagy értéknap megjelölésével indítsa újra, illetve sikertelenség esetén ismételje meg.

Tájékoztatjuk, hogy az MKB Banknál vezetett 103-as bankazonosítóval kezdődő fizetési és pénzforgalmi számlákhoz tartozó egyes, 2022. január 12-i 19:43 és 19:47 óra közötti bankkártyás fizetési tranzakciók nem teljesültek, az összegek ez esetben pedig technikai okokból nem hozzáférhetők átmenetileg. A hiba elhárításán dolgozunk, addig türelmüket és megértésüket kérjük! További részletekért hívja telefonos ügyfélszolgálatunkat a 06 80 350 350-es számon!

Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy VideóBank szolgáltatásunk ünnepi nyitvatartása értelmében 2022.12.24-én és 2022.12.31-én 8.00-12.00 óra között lesz elérhető. Megértését köszönjük! Üdvözlettel: MKB Bank

Tájékoztatjuk, hogy technikai okokból a BusinessID alkalmazásban nem jelennek meg a jóváhagyási tételek. A hiba elhárításán dolgozunk, megértésüket és türelmüket köszönjük! További információ a TeleBankon a 06 80 350 350-es telefonszámon.

Fióki időpont kérés TeleBank
06 80 350 350
Írjon nekünk! Fiókok és ATM-ek Árfolyamok

Törlesztési moratórium működése a lakossági folyószámlahitelek esetében

A törlesztési moratórium a lakossági folyószámlahitelekre is vonatkozik/vonatkozott, azonban a hitel rulírozó jellege miatt a Bank speciálisan kezeli:

A folyószámlahitelnek nincs lejárata, futamideje, így a törlesztési moratórium lejártával, megszüntetésével nem teljesíthető, hogy a törlesztőrészlet változatlan maradjon, csak a futamidő hosszabbodjon meg, ahogy például egy személyi kölcsönnél elvárja a jogszabály.

A Bank a folyószámlahitelt, mint egy keretet tartja nyilván az ügyfelek mindennapi használatban lévő fizetési számláján, amivel az ügyfél „negatívba” viheti a számláját. Ezt a kihasznált hitelkeretet az ügyfél bármikor visszatöltheti, sőt a hitelkeret meghatározott részének minden hónapban történő feltöltése feltétele a folyószámlahitel fenntartásának (minimális egyösszegű jóváírásra vonatkozó kötelezettség teljesítése elvárt összeg befizetése, vagy átutaltatása /pl. munkáltatóval/ útján).

A törlesztési moratórium ideje alatt mindazon ügyfeleknél, akik igénybe vették/veszik a moratóriumot a Bank:

  • leállította a kamatterhelést, így a felszámított kamatot kiszámította, de nem vonta le az ügyfél számlájáról;
  • és felfüggesztette annak ellenőrzését, hogy az ügyfél teljesíti-e a hitelkeret meghatározott részének feltöltését.

A törlesztési moratórium teljes időszaka alatt az ügyfélnek lehetősége volt kilépni a törlesztési moratóriumból, illetve sokak számára lejárt a törlesztési moratórium 2021. október 31-én, így előbb említettek bekövetkezését követően - az érintett ügyfelek folyószámlahitel szerződése vonatkozásában - a Bank jogosulttá vált a felszámított kamat utólagos terhelésére, melyet az ügyfél fizetési képességének fenntartása érdekében részletekben (12 egyenlő havi összegben) kér megfizetni, valamint újból elkezdte ellenőrizni a hitelkeret feltöltését is.

A 2021. szeptemberében kihirdetett jogszabály1 értelmében a Banknak:

  • ezt a felszámított kamatot csökkentenie kellett annál az ügyfélnél, akinek volt 2020. március 18-án kihasznált hitelkerete, a csökkentést annak mértékéig kellett végrehajtása;
  • és a felszámított folyószámlahitel kamat, valamint a jogszabály által meghatározott 11,99%-os kamat közötti különbözetet vissza kellett adnia az ügyfélnek.
    Példával: Ha ügyfelünk 2020. március 18-án 60 000 Ft folyószámlahitelkerettel rendelkezett, melyből 20 000 Ft volt a kihasznált rész, akkor a moratóriumban töltött időszakra 20 000 Ft-ra a 11,99%-os kamat, a 40 000 Ft-ra pedig az eredeti, szerződésben rögzített kamat kerül alkalmazásra.

A különbözetet az ügyfélnek az alábbi módon írja jóvá a Bank és a moratóriumban felhalmozott kamattartozásáról az alábbi módon értesítette az ügyfelet:

  • ha volt még folyószámlahitel kamattartozása, akkor ezt a kamattartozást csökkentette és számlakivonatban értesítette;
  • ha nem volt már folyószámlahitele vagy moratóriumban felhalmozott tartozása, akkor a fizetési számláján került jóváírásra és szintén számlakivonatban értesítette;
  • ha fizetési számlája sem volt már a Banknál, akkor egy letéti számlát nyitott, ezen írta jóvá az összeget és külön levélben értesítette az ügyfelet, illetve az örökösöket, ha a számla azért szűnt meg, mert az ügyfél elhunyt.

Azon ügyfélnek, aki nem hosszabbította meg a törlesztési moratóriumot 2022. június 30-ig, a kamattartozását a Bank 12 havi egyenlő részletben szedi be 2022. január 2-től kezdődően, minden hónap 2-án, ahogy a folyószámlahitel kamatát is ekkor vonja le a fizetési számlájáról.

A hivatkozott jogszabály értelmében az ügyfélnek lehetősége van egyösszegben is kifizetnie ezt a kamattartozást. Minden ügyfelet a törlesztési moratóriumból történő kilépését követően, a következő hónapban küldött számlakivonatában tájékoztat a Bank a megfizetendő kamattartozásról. Itt hívja fel a figyelmet rá, hogy 30 napon belül jelezheti, ha egyösszegben szeretné megfizetni azt. Az ügyfél ezt a kérését bármely bankfiókban és Telebankon keresztül is jelezheti a 06 80 350 350-es telefonszámon.

Mivel az ügyfél a törlesztési moratórium lejártát, vagy abból történő kilépését követően sem biztos, hogy tudja teljesíteni a folyószámlahitel fenntartásának feltételét, esetleg a kamatfizetés is nehézséget okozhat számára, ezért a Bank az alábbi fizetéskönnyítési lehetőségeket biztosítja:

  • Jóváírás feltétel mértékének csökkentése, mely annak nyújt segítséget, aki csak átmeneti ideig nem tudja a feltételt teljesíteni. Maximálisan 6 hónapig vehető igénybe ez a lehetőség.
  • Átütemezés, mely során a folyószámlahitel tartozását (a hitelkeret kihasznált részét) egy meghatározott futamidejű, fix kamatozású hitelszerződésbe foglaljuk, így az könnyebben tervezhető havi kiadást jelent. Teljes hitelkeret átütemezése esetén ezzel a folyószámlahitel szerződése megszűnik.
  • Hitelkeret csökkentést is válaszhat, ha folyószámlahitelét nem használja ki teljes mértékben és az alacsonyabb hitelkeret fenntartásának a feltételeit teljesíteni tudja.

A fenti fizetéskönnyítési lehetőségekről ügyfeleink a bankfiókokban, illetve a Telebankon keresztül érdeklődhetnek, ahol kollégáink tájékoztatják a szükséges feltételekről és segítenek kiválasztani a legmegfelelőbb fizetéskönnyítési eszközt.

A törlesztési moratórium várhatóan 2022. június 30-ig tart. Ez idő alatt az ügyfél bármikor kiléphet a moratóriumból (de visszalépésre a későbbiekben már nincsen lehetősége), ekkor ugyanezt az eddig leírt folyamatot alkalmazza a Bank és értesíti az ügyfeleket.


1 Lásd a hiteltörlesztési moratóriumhoz kapcsolódó egyes szerződések elszámolási szabályairól szóló 537/2021. (IX. 15.) Korm. rendeletben rögzítetteket.