Ugrás a tartalomhoz

Tisztelt Ügyfelünk! Jelenleg hiba tapasztalható az MKB NetBANKár működésében. A hiba elhárítása folyamatban van. Megértését és türelmét köszönjük!

Tájékoztatjuk, hogy az MKB Bank által biztosított POS terminálokon technikai okokból átmenetileg nincs lehetőség SZÉP Kártyával, egészségpénztári kártyával, valamint American Express bankkártyával történő fizetésre. A hiba elhárításán beszállító bevonásával dolgozunk, addig türelmüket és megértésüket kérjük.

Kedves Ügyfelünk! Karbantartás miatt a NetBANKár, az MKB Mobilalkalmazás, a NetBANKár Business és a PCBANKár 2022.06.24-én 22:00 és 23:00 között nem lesz elérhető, illetve az azonnali fizetési rendszer keretén belül történő jóváírásban és teljesítésben is késedelem várható. Megértését és türelmét köszönjük! Üdvözlettel: MKB Bank Nyrt.

Kedves Ügyfelünk! Weboldalunkon a mai napon technikai problémák léptek fel, az oldalon található kereső és a hírek elérésében. Az okozott kellemetlenségért elnézésüket kérjük!

Kedves Ügyfelünk! Karbantartás miatt a PCBankár/ NetBANKár Business működésében kieséseket tapasztalhat 2022.06.30-án 20:00 és 21:00 között. Megértését és türelmét köszönjük!  Üdvözlettel: MKB Bank Nyrt.

Technikai okokból az online fizetési tranzakciókat jóváhagyó push értesítés ugyan megérkezik az MKB Mobilalkalmazásban, azonban a jóváhagyás után nem zárul le a tranzakció. Az értesítés helyett a tranzakció jóváhagyásához online PIN kódjukat tudják használni. A hiba az MKB Mobil App (korábban BB) felhasználóit nem érinti.

Tájékoztatjuk, hogy tervezett karbantartás miatt 2022.06.26-án 01:00 és 01:30 óra közt az Azonnali Fizetési Rendszerben indított utalások fogadására, valamint ezek indítására nincs lehetőség. Kérjük, utalását időzítse ezen időszakon kívülre, vagy átutalását értéknap megjelölésével indítsa el. Amennyiben egy partnerétől vár utalást, kérjük, jelezze neki, hogy átutalását a karbantartáson kívüli időpontban vagy értéknap megjelölésével indítsa újra, illetve sikertelenség esetén ismételje meg.

Fióki időpont kérés TeleBank
06 80 850 850
Írjon nekünk! Fiókok és ATM-ek Árfolyamok

A TÖRLESZTÉSI MORATÓRIUMMAL KAPCSOLATOS TÁJÉKOZTATÁS

TÁJÉKOZTATÁS A TÖRLESZTÉSI MORATÓRIUM 2022. JÚLIUS 31-IG ILLETVE 2022. DECEMBER 31-IG TÖRTÉNŐ MEGHOSSZABBÍTÁSÁRÓL

Magyarország Kormánya a 216/2022. (VI.17.) Kormányrendelettel meghosszabbította a törlesztési moratóriumot:

  • a törlesztési moratórium lejárata 2022. július 31-re módosul azon szerződések esetén, amelyekre az ügyfél 2022. június 17-én a moratóriumot igénybe vette. Az ügyfélnek ezzel kapcsolatban nincs teendője.
  • a törlesztési moratórium lejárata 2022. december 31-re módosul azon szerződések esetén, amelyekre az ügyfél 2022. június 17-én a moratóriumot igénybe vette, és 2022. július 31-ig írásban nyilatkozik arról, hogy a moratóriummal a továbbiakban is (2022. augusztus 1-től) élni kíván.
    • A Nyilatkozat fizetési moratórium igénybevételéről című dokumentumot az ügyfél kitöltve és aláírva kell eljuttassa részünkre: (1.) e-mailen a finanszírozási szerződéséhez elektronikus kapcsolattartásra regisztrált e-mail címről részünkre (ugyfelszolgalat.budapestauto@mkb.hu) küldött üzenetben elektronikusan hitelesített aláírással ellátott nyilatkozattal; vagy (2.) Ügyfélkapunk „MORATÓRIUM NYILATKOZAT” menüpontjában a nyilatkozat feltöltésével (szkennelve másolatban); vagy (3.) személyesen a bankfiókban.
    • A Nyilatkozat fizetési moratórium igénybevételéről innen tölthető le.
    • A jogszabály értelmében több MKB Bankkal kötött szerződés esetén nem szükséges termékenként, szerződésenként külön nyilatkozni, az ügyfél nyilatkozata valamennyi MKB Bankkal kötött szerződésére vonatkozik.

A hiteltörlesztési moratóriumról szóló 637/2020. (XII. 22.) Korm. rendelet alapján az MKB Bank tájékoztatja ügyfeleit, hogy azon ügyfeleknek, akik a jelenleg érvényben lévő moratóriumból ki szeretnének lépni, a kommunikált csatornák valamelyikén erről nyilatkozniuk szükséges. Azon ügyfeleinknek, akik jelenleg is igénybe veszik a moratóriumot és ezen nem kívánnak módosítani, nincs további teendőjük.

A törlesztési moratórium a gyakorlatban azt jelenti:

  • az ügyfélnek a törlesztési moratórium alatt nincs fizetési kötelezettsége,
  • a moratórium alatt az Ön tőketartozása nem csökken, viszont be nem szedett kamat keletkezik, amit a moratórium utáni törlesztésekben kell megfizetni, továbbá a szerződés futamideje nem csak a moratórium időtartamával hosszabbodik meg azért, hogy új törlesztőrészletei ne legyenek magasabbak a moratóriumot megelőző havi díjaknál,
  • idővel folyamatosan nő az elhasználódásból adódó szervíz többletköltségek veszélye is. Ez gépjárműve értékét jelentősen csökkenti, de meg is nehezíti autója esetleges eladását, így növelve annak kockázatát, hogy az autó eladása miatti szerződés lezárás gazdaságtalanná váljon,
  • mindez magában hordozza a kockázatot, hogy autójának forgalmi értéke már a futamidő vége előtt kisebb lesz fennálló tartozásánál. Ennek következtében, ha Ön később autóját lecserélné vagy esetleges totálkár vagy lopáskár történik, a szerződését csak úgy szüntetheti meg, ha Ön külön önerőből is befizet, mivel a gépjármű értéke, illetve a biztosító kártérítése várhatóan nem fogja fedezni a teljes fennálló tartozását,
  • ügyfeleinket e-mailen, ill. postai levélben tájékoztatjuk a módosult futamidőről és szerződés lejáratról, a tájékoztató része a teljes futamidőre szóló törlesztőterv, amely a felhalmozódott kamatot tartalmazza. Változó kamatozású szerződés esetén az összeg a kamatváltozás függvényében változhat. A törlesztési moratórium alatt nem küldünk fizetési értesítőt.

A törvény szerint az ügyfélnek lehetősége van úgy dönteni, hogy a havi törlesztőrészleteket a törlesztési moratórium időszakában továbbra is fizeti, az eredeti szerződésnek megfelelően. E döntését ügyfelünk az alábbi módon közölheti velünk:

  • az Ügyfélkapunk „Postaláda” menüpontjából egy új üzenetet küldve részünkre, kiválasztva a „nem kérem a moratóriumot” kategóriát,
  • e-mailen  a finanszírozási szerződéséhez elektronikus kapcsolattartásra regisztrált e-mail címről részünkre (ugyfelszolgalat.budapestauto@mkb.hu) küldött üzenetben,
  • telefonos ügyfélszolgálatunkon - 06-1-450-8000 / 1-es menüpont (tájékoztatjuk, hogy a megszokott várakozási idő növekedhet, javasoljuk, hogy fenti online csatornáinkat vegye igénybe).

Az eredeti szerződés szerinti törlesztőterv visszaállításáról írásban tájékoztatjuk ügyfeleinket.

Mindezeket figyelembe véve minden ügyfelünknek azt javasoljuk, hogy az anyagi lehetőségeit mérlegelve döntse el, továbbra is tudja-e fizetni autófinanszírozásának törlesztőrészleteit.

Ügyfeleinket a törlesztőrészlet pontos összegéről a fizetési értesítőben tájékoztatjuk.

Amennyiben több moratórium hatálya alatt álló szerződéssel is rendelkezik, a moratórium igénybevételéről szóló nyilatkozata valamennyi szerződésére vonatkozni fog. Amennyiben egyes szerződéseire nem kívánja igénybe venni a moratórium meghosszabbítását, kilépési szándékáról egyenként kell nyilatkoznia. Fontos tudni, hogy amennyiben a moratórium meghosszabbításából kilép, ugyanazzal a szerződésével többé nem veheti igénybe a moratóriumot.

Az ügyfél a törlesztési moratóriumra vonatkozó nyilatkozatát bármikor módosíthatja, - e nyilatkozatát alábbi elérhetőségeink valamelyikén kell megtegye - ezt érvényesítjük és emiatt nem esik késedelembe.

Amennyiben ügyfelünk már megkapta a törlesztési moratórium időbeli hatálya alá eső, de még az eredeti törlesztőterv szerinti fizetési értesítőt, és úgy dönt, hogy él a törlesztési moratóriummal, a módosított – nulla forint fizetendő összeget tartalmazó – fizetési értesítőt ügyfélszolgálatunktól kérheti.

A törlesztési moratóriumot igénybe vevő ügyfélnek 2022. december 31-ig módosítási díj fizetési kötelezettség nélkül lehetősége van a következő szerződés módosításokat kezdeményezni:

  • a törlesztési moratórium során felhalmozódott kamat - és díjtartozás vagy annak egy részének egyösszegben történő megfizetése,
  • a törlesztési moratórium miatt meghosszabbított futamidő rövidítése, amellyel az ügyfél a törlesztési moratóriumot követő időszakra megállapított törlesztőrészlet összegénél magasabb összegű havi törlesztőrészlet megfizetését vállalja (fogyasztónak minősülő ügyfél esetében a jövedelemarányos törlesztési mutatóra vonatkozó szabályok betartásával).

Bankunk mindent elkövet annak érdekében, hogy a jogalkotó szándékaival összhangban segítsük Ügyfeleinket.

Kérdés esetén ügyfélszolgálatunk készséggel áll Ügyfeleink rendelkezésére

Beépített Casco Biztosítás - Ha az Ügyfél él a törlesztési moratóriummal, van-e a törlesztési moratórium alatt Beépített Casco biztosítási díjfizetés?

Mivel az Ügyfél a Beépített Casco biztosítás díját a havi törlesztőrészletekbe építve fizeti, így a Casco biztosítás törlesztési moratórium időszakára eső díját is csak a törlesztési moratóriumot követően kell majd megfizetni, egyenlő részletekben. A Casco biztosítási védelem viszont a törlesztési moratórium alatt is érvényes.

Hitelfedezeti Biztosítás – Ha az Ügyfél él a törlesztési moratóriummal, kell-e a törlesztési moratórium alatt a hitelfedezeti biztosítás díját fizetni?

Nem. Bár a törlesztési moratórium nem vonatkozik a hitelfedezeti biztosítási díjak fizetésére, az MKB Bank úgy döntött, hogy a hitelfedezeti biztosítás törlesztési moratórium időszakára eső díját nem kell a törlesztési moratórium alatt külön megfizetni, hanem majd a törlesztési moratóriumot követően egyenlő részletekben, a törlesztőrészletekkel együtt. A biztosítási védelem viszont a törlesztési moratórium alatt is érvényes.

Adatai a szerződésére vonatkozó, az Ön által korábban már elfogadott Adatkezelési tájékoztató szerint kerülnek kezelésre.

Felhívjuk figyelmüket, hogy a tájékoztatónkat a rendelkezésre álló jogszabályi rendelkezések értelmezése alapján készítettük. Folyamatosak a szakmai egyeztetések a jogalkotóval a vonatkozó szabályozás kapcsán, így az eljárásrend és folyamat, ezen egyeztetések mentén, változhat.

Hasznos dokumentumok