Ugrás a tartalomhoz

Tisztelt Ügyfelünk! Jelenleg hiba tapasztalható az MKB NetBANKár működésében. A hiba elhárítása folyamatban van. Megértését és türelmét köszönjük!

Tisztelt Ügyfelünk! Az MKB Internetbank (korábban BB) felületén a Hitelek menüponton belül a Jelzáloghitel pontban nem látszódik az október kamatkedvezmény jóváírása Egyenlítő konstrukció esetén. A hiba megjelenítés jellegű, így tájékoztatjuk, hogy az októberi jóváírás minden esetben sikeresen megtörtént. A hiba elhárításán dolgozunk, ezt követően tudja megtekinteni a jóváírást. További részletekért hívja telefonos ügyfélszolgálatunkat a 06 80 350 350-es számon!

Technikai okokból a 2022. november 13. vasárnapi POS kereskedői tranzakciós jóváírások POS szolgáltatói hiba miatt nem kerültek jóváírásra az ügyfelek részére. A hiba elhárítása folyamatban van. A 2022. november 13-i vasárnapi kereskedői tranzakciók, valamint a 2022. november 14-i hétfői kereskedői tranzakciók várhatóan kedden kerülnek elszámolásra. Türelmüket és megértésüket köszönjük. További információ a TeleBankon a 06 80 350 350-es telefonszámon.

Tájékoztatjuk, hogy egyes az MKB Banknál vezetett korábbi Budapest Bank 101-es bankazonosítóval kezdődő fizetési és pénzforgalmi számlák esetében a jutalék levonása az elektronikus csatornákon - MKB Internetbank (korábban BB), MKB Mobil App (korábban BB) - a számlatörténetben duplán látszódik. A hiba megjelenítés jellegű, így dupla levonás nem történt. A hiba elhárításán dolgozunk. További részletekért hívja telefonos ügyfélszolgálatunkat a 06 80 350 350-es számon!

Tájékoztatjuk, hogy egyes az MKB Banknál vezetett korábbi Budapest Bank 101-es bankazonosítóval kezdődő fizetési és pénzforgalmi számlák esetében technikai okokból azonnali fizetési és értéknapos fizetési tranzakciók, valamint pénztári kifizetés esetében nem férnek hozzá számlájukon lévő valós összeghez. A hiba a bankkártyás fizetéseket nem érinti. A hiba elhárításán dolgozunk, addig türelmüket és megértésüket kérjük. További információ a TeleBankon a 06 80 350 350-es telefonszámon.

2022.07.15. 20:00 és 2022.07.17. 8:00 közt kiesések lehetnek az Azonnali Fizetési Rendszer működésében. 2022.07.17-én 02:00 és 04:00 közt az internetes fizetések esetén fennakadások fordulhatnak elő, ezért kérjük, internetes fizetéseiket ezen időszakon kívülre időzítsék. 2022.07.20-án 7:00 és 7:30 között rövid kiesések lehetnek az ügyfélhez tartozó azonosítási típus lekérdezésében, a biometrikus azonosítással történő vásárlásban, az internetes vásárlás jóváhagyásához szükséges 3DS SMS kiküldésében, a biometriával történő jóváhagyásban, valamint a statikus jelszó beállításában.

Tájékoztatjuk, hogy technikai okokból az MKB Internetbank (korábban BB) és MKB Mobil App (korábban BB) felületén a számlatörténetben egyes tranzakciók duplán látszódnak. Ez egy megjelenítési hiba, a bankszámlán lévő megfelelő összeghez ügyfeleink továbbra is hozzáférnek. A hiba elhárításán dolgozunk. Megértésüket köszönjük! További információ a TeleBankon a 06 80 350 350-es telefonszámon.

Tájékoztatjuk, hogy egyes az MKB Banknál vezetett korábbi Budapest Bank 101-es bankazonosítóval kezdődő fizetési és pénzforgalmi számlák esetében technikai okokból azonnali fizetési és értéknapos fizetési tranzakciók, valamint pénztári kifizetés esetében nem férnek hozzá számlájukon lévő valós összeghez. A hiba a bankkártyás fizetéseket nem érinti. A hiba elhárításán dolgozunk. Megértésüket köszönjük! További információ a TeleBankon a 06 80 350 350-es telefonszámon.

Kedves Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy tervezett karbantartásainkról az alábbi linken tájékozódhat.

Tájékoztatjuk, hogy az MKB Bank által biztosított POS terminálokon technikai okokból átmenetileg nincs lehetőség SZÉP Kártyával, egészségpénztári kártyával, valamint American Express bankkártyával történő fizetésre. A hiba elhárításán beszállító bevonásával dolgozunk, addig türelmüket és megértésüket kérjük.

Kedves Ügyfelünk! Karbantartás miatt a NetBANKár, az MKB Mobilalkalmazás, a NetBANKár Business és a PCBANKár 2022.06.24-én 22:00 és 23:00 között nem lesz elérhető, illetve az azonnali fizetési rendszer keretén belül történő jóváírásban és teljesítésben is késedelem várható. Megértését és türelmét köszönjük! Üdvözlettel: MKB Bank Nyrt.

2022.07.20-án 7:00 és 7:30 között rövid kiesések lehetnek az ügyfélhez tartozó azonosítási típus lekérdezésében, a biometrikus azonosítással történő vásárlásban, az internetes vásárlás jóváhagyásához szükséges 3DS SMS kiküldésében, a biometriával történő jóváhagyásban, valamint a statikus jelszó beállításában.

Tájékoztatjuk, hogy egyes, az MKB Bank által biztosított POS terminálokon technikai okokból átmenetileg nincs lehetőség SZÉP Kártyával, American Express bankkártyával, valamint egészségpénztári kártyával történő fizetésre. A hiba elhárításán beszállító bevonásával dolgozunk, addig türelmüket és megértésüket kérjük.

Tájékoztatjuk, hogy technikai probléma miatt az MKB NetBANKár és MKB Mobilalkalmazás átmenetileg nem elérhető. A hiba elhárításán dolgozunk, megértésüket és türelmüket köszönjük!

2022.07.20-án 7:00 és 7:30 között rövid kiesések lehetnek az ügyfélhez tartozó azonosítási típus lekérdezésében, a biometrikus azonosítással történő vásárlásban, az internetes vásárlás jóváhagyásához szükséges 3DS SMS kiküldésében, a biometriával történő jóváhagyásban, valamint a statikus jelszó beállításában.

Kedves Ügyfelünk! Karbantartás miatt a NetBANKár/ MKB Mobilalkalmazás és a PCBankár/ NetBANKár Business működésében leállásokat tapasztalhat 2022.07.12-én 22:00 és 2022.07.13 01:00 között. A karbantartás ideje alatt a kártyás tranzakciók bonyolítása is szünetel. Megértését és türelmét köszönjük! Üdvözlettel: MKB Bank Nyrt.

Kedves Ügyfelünk! Weboldalunkon a mai napon technikai problémák léptek fel, az oldalon található kereső és a hírek elérésében. Az okozott kellemetlenségért elnézésüket kérjük!

Kedves Ügyfelünk! Karbantartás miatt a PCBankár/ NetBANKár Business működésében kieséseket tapasztalhat 2022.07.19-én 20:00 és 21:00 között. Megértését és türelmét köszönjük!  Üdvözlettel: MKB Bank Nyrt.

Tervezett karbantartásainkról az alábbi linken tájékozódhat.

Az MKB Internetbank (korábban BB) és az MKB Mobil App (korábban BB) felületein technikai okokból egyes felhasználók téves számlaegyenleget látnak. A hiba megjelenítési jellegű, a tranzakciók a valós egyenlegnek megfelelően teljesülnek. A hiba további hatására egyes ügyfeleknél a 2022.11.10. 03:28 és 07:49 közötti egyes tranzakciók nem jelennek meg a számlatörténetben. A hiba elhárításán dolgozunk. Megértésüket és türelmüket köszönjük! További információ a TeleBankon a 06 80 350 350-es telefonszámon.

Tájékoztatjuk, hogy egyes, az MKB Banknál vezetett korábbi Budapest Bank 101-es bankazonosítóval kezdődő fizetési és pénzforgalmi számlával rendelkező ügyfeleink esetében a Babaváró hitelhez kapcsolódóan technikai okokból téves összeg került levonásra adminisztrációs díjként. A hiba kivizsgálása folyamatban van, amennyiben a levonás sikeres volt, a levont összeget természetesen a hiba elhárítását követően várhatóan 2022.09.12. 12:00-ig visszautaljuk az érintett ügyfeleknek. Megértését köszönjük! További információ a TeleBankon a 06 80 350 350-es telefonszámon.

Kedves Ügyfelünk! Karbantartás miatt a PCBankár/ NetBANKár Business működésében kieséseket tapasztalhat 2022.06.30-án 20:00 és 21:00 között. Megértését és türelmét köszönjük!  Üdvözlettel: MKB Bank Nyrt.

Technikai okokból az online fizetési tranzakciókat jóváhagyó push értesítés ugyan megérkezik az MKB Mobilalkalmazásban, azonban a jóváhagyás után nem zárul le a tranzakció. Az értesítés helyett a tranzakció jóváhagyásához online PIN kódjukat tudják használni. A hiba az MKB Mobil App (korábban BB) felhasználóit nem érinti.

Tájékoztatjuk, hogy 2022. november 7.-én karbantartás miatt 10:00 és 10:15 óra között kiesés várható a  bankkártyák digitalizációjában a korábbi Budapest Bank ügyfelek esetében. Kérjük, bankkártyája digitalizációját időzítse ezen időszakon kívülre. Megértésüket és türelmüket köszönjük. További információ a TeleBankon a 06 80 350 350-es telefonszámon.

Tájékoztatjuk, hogy tervezett karbantartás miatt 2022.06.26-án 01:00 és 01:30 óra közt az Azonnali Fizetési Rendszerben indított utalások fogadására, valamint ezek indítására nincs lehetőség. Kérjük, utalását időzítse ezen időszakon kívülre, vagy átutalását értéknap megjelölésével indítsa el. Amennyiben egy partnerétől vár utalást, kérjük, jelezze neki, hogy átutalását a karbantartáson kívüli időpontban vagy értéknap megjelölésével indítsa újra, illetve sikertelenség esetén ismételje meg.

Tájékoztatjuk, hogy technikai okokból a BusinessID alkalmazásban nem jelennek meg a jóváhagyási tételek. A hiba elhárításán dolgozunk, megértésüket és türelmüket köszönjük! További információ a TeleBankon a 06 80 350 350-es telefonszámon.

Fióki időpont kérés TeleBank
06 80 850 850
Írjon nekünk! Fiókok és ATM-ek Árfolyamok

A TÖRLESZTÉSI MORATÓRIUMMAL KAPCSOLATOS TÁJÉKOZTATÁS

TÁJÉKOZTATÁS A TÖRLESZTÉSI MORATÓRIUM 2022. JÚLIUS 31-IG ILLETVE 2022. DECEMBER 31-IG TÖRTÉNŐ MEGHOSSZABBÍTÁSÁRÓL

Magyarország Kormánya a 216/2022. (VI.17.) Kormányrendelettel meghosszabbította a törlesztési moratóriumot:

  • a törlesztési moratórium lejárata 2022. július 31-re módosul azon szerződések esetén, amelyekre az ügyfél 2022. június 17-én a moratóriumot igénybe vette. Az ügyfélnek ezzel kapcsolatban nincs teendője.
  • a törlesztési moratórium lejárata 2022. december 31-re módosul azon szerződések esetén, amelyekre az ügyfél 2022. június 17-én a moratóriumot igénybe vette, és 2022. július 31-ig írásban nyilatkozott arról, hogy a moratóriummal a továbbiakban is (2022. augusztus 1-től) élni kíván.

TÁJÉKOZTATÁS AZ AGRÁR TÖRLESZTÉSI MORATÓRIUMRÓL

Magyarország Kormánya a 292/2022. (VIII.8.) Kormányrendelettel elrendelte az agrár törlesztési moratóriumot:

  • az agrár törlesztési moratórium 2022. szeptember 1-től 2023. december 31-ig tart.
  • az agrár törlesztési moratórium igénybevételére azon vállalkozás jogosult,
    • amelynek növénytermesztés, állattenyésztés, vadgazdálkodás és kapcsolódó szolgáltatások, erdőgazdálkodás, halászat, halgazdálkodás szakágazatból származó 2021. évi – az eladott áruk beszerzési értéke nélkül számított – nettó árbevétele eléri a 2021. évi nettó árbevételének 50%-át, vagy a finanszírozás célja megfelel az e pontban felsorolt valamely szakágazatnak;
    • 2022. szeptember 15-ig a Nyilatkozat agrár törlesztési moratórium igénybevételéről című dokumentumot kitöltve és aláírva kell eljuttatnia részünkre: (1.) e-mailen a finanszírozási szerződéséhez elektronikus kapcsolattartásra regisztrált e-mail címről részünkre (ugyfelszolgalat.budapestauto@mkb.hu) küldött üzenetben elektronikusan hitelesített aláírással ellátott nyilatkozattal; vagy (2.) Ügyfélkapunk „MORATÓRIUM NYILATKOZAT” menüpontjában a nyilatkozat feltöltésével (szkennelve másolatban); vagy (3.) személyesen a bankfiókban.
    • A Nyilatkozat agrár törlesztési moratórium igénybevételéről innen tölthető le.
    • A jogszabály értelmében, amennyiben az ügyfél több agrár törlesztési moratórium hatálya alá tartozó MKB Bankkal kötött szerződéssel rendelkezik, nyilatkozata valamennyi MKB Bankkal kötött szerződésére vonatkozik kivéve, ha a nyilatkozatban pontosan megjelöli, hogy mely szerződésekre kívánja igénybe venni a moratóriumot.
    • Felhívjuk szíves figyelmét, hogy a Budapest Autóhoz benyújtott nyilatkozata kizárólag a Budapest Autóval megkötött szerződéseire vonatkozik. Amennyiben a fúzióban érintett Euroleasing, Takaréklízing vagy Budapest Lízing társaságoknál fennálló szerződéseire is igénybe venné a moratóriumot, akkor minden finanszírozónál külön-külön kell nyilatkoznia.

A törlesztési moratórium a gyakorlatban azt jelenti:

  • az ügyfélnek a törlesztési moratórium alatt nincs fizetési kötelezettsége,
  • a moratórium alatt az Ön tőketartozása nem csökken, viszont be nem szedett kamat keletkezik, amit a moratórium utáni törlesztésekben kell megfizetni, továbbá a szerződés futamideje nem csak a moratórium időtartamával hosszabbodik meg azért, hogy új törlesztőrészletei ne legyenek magasabbak a moratóriumot megelőző havi díjaknál,
  • változó kamatozású szerződésnél a felhalmozódott, be nem szedett kamat összege az egyes időszakonként érvényes kamat figyelembevételével kerül kiszámításra. A moratórium utáni hátralévő futamidő megállapítása a moratórium kezdeténél érvényes kamatlábbal történik. A moratórium utáni törlesztőrészletek összegének meghatározása a moratórium alatt felhalmozott kamat és az érvényesített kamatváltozás figyelembevételével történik.
  • idővel folyamatosan nő az elhasználódásból adódó szervíz többletköltségek veszélye is. Ez gépjárműve értékét jelentősen csökkenti, de meg is nehezíti autója esetleges eladását, így növelve annak kockázatát, hogy az autó eladása miatti szerződés lezárás gazdaságtalanná váljon,
  • mindez magában hordozza a kockázatot, hogy autójának forgalmi értéke már a futamidő vége előtt kisebb lesz fennálló tartozásánál. Ennek következtében, ha Ön később autóját lecserélné vagy esetleges totálkár vagy lopáskár történik, a szerződését csak úgy szüntetheti meg, ha Ön külön önerőből is befizet, mivel a gépjármű értéke, illetve a biztosító kártérítése várhatóan nem fogja fedezni a teljes fennálló tartozását,
  • ügyfeleinket e-mailen, ill. postai levélben tájékoztatjuk a módosult futamidőről és szerződés lejáratról, a tájékoztató része a teljes futamidőre szóló törlesztőterv, amely a felhalmozódott kamatot tartalmazza. A törlesztési moratórium alatt nem küldünk fizetési értesítőt..

A hiteltörlesztési moratóriumról szóló 637/2020. (XII. 22.) Korm. rendelet alapján az MKB Bank tájékoztatja ügyfeleit, hogy azon ügyfeleknek, akik a jelenleg érvényben lévő moratóriumból ki szeretnének lépni, a kommunikált csatornák valamelyikén erről nyilatkozniuk szükséges

E döntését ügyfelünk az alábbi módon közölheti velünk:

  • az Ügyfélkapunk „Postaláda” menüpontjából egy új üzenetet küldve részünkre, kiválasztva a „nem kérem a moratóriumot” kategóriát,
  • e-mailen  a finanszírozási szerződéséhez elektronikus kapcsolattartásra regisztrált e-mail címről részünkre (ugyfelszolgalat.budapestauto@mkb.hu) küldött üzenetben,
  • telefonos ügyfélszolgálatunkon - 06-1-450-8000 / 1-es menüpont (tájékoztatjuk, hogy a megszokott várakozási idő növekedhet, javasoljuk, hogy fenti online csatornáinkat vegye igénybe).

Az eredeti szerződés szerinti törlesztőterv visszaállításáról írásban tájékoztatjuk ügyfeleinket.

Mindezeket figyelembe véve minden ügyfelünknek azt javasoljuk, hogy az anyagi lehetőségeit mérlegelve döntse el, továbbra is tudja-e fizetni autófinanszírozásának törlesztőrészleteit.

Ügyfeleinket a törlesztőrészlet pontos összegéről a fizetési értesítőben tájékoztatjuk.

Amennyiben több moratórium hatálya alatt álló szerződéssel is rendelkezik, a moratórium igénybevételéről szóló nyilatkozata valamennyi szerződésére vonatkozni fog. Amennyiben egyes szerződéseire nem kívánja igénybe venni a moratórium meghosszabbítását, kilépési szándékáról egyenként kell nyilatkoznia. Fontos tudni, hogy amennyiben a moratórium meghosszabbításából kilép, ugyanazzal a szerződésével többé nem veheti igénybe a moratóriumot.

Az ügyfél a törlesztési moratóriumra vonatkozó nyilatkozatát bármikor módosíthatja, - e nyilatkozatát alábbi elérhetőségeink valamelyikén kell megtegye - ezt érvényesítjük és emiatt nem esik késedelembe.

Amennyiben ügyfelünk már megkapta a törlesztési moratórium időbeli hatálya alá eső, de még az eredeti törlesztőterv szerinti fizetési értesítőt, és úgy dönt, hogy él a törlesztési moratóriummal, a módosított – nulla forint fizetendő összeget tartalmazó – fizetési értesítőt ügyfélszolgálatunktól kérheti.

A törlesztési moratóriumot igénybe vevő ügyfélnek 2022. december 31-ig, agrár törlesztési moratórium esetén 2023. december 31-ig módosítási díj fizetési kötelezettség nélkül lehetősége van a következő szerződés módosításokat kezdeményezni:

  • a törlesztési moratórium során felhalmozódott kamat - és díjtartozás vagy annak egy részének egyösszegben történő megfizetése,
  • a törlesztési moratórium miatt meghosszabbított futamidő rövidítése, amellyel az ügyfél a törlesztési moratóriumot követő időszakra megállapított törlesztőrészlet összegénél magasabb összegű havi törlesztőrészlet megfizetését vállalja (fogyasztónak minősülő ügyfél esetében a jövedelemarányos törlesztési mutatóra vonatkozó szabályok betartásával).

Bankunk mindent elkövet annak érdekében, hogy a jogalkotó szándékaival összhangban segítsük Ügyfeleinket.

Kérdés esetén ügyfélszolgálatunk készséggel áll Ügyfeleink rendelkezésére

Beépített Casco Biztosítás - Ha az Ügyfél él a törlesztési moratóriummal, van-e a törlesztési moratórium alatt Beépített Casco biztosítási díjfizetés?

Mivel az Ügyfél a Beépített Casco biztosítás díját a havi törlesztőrészletekbe építve fizeti, így a Casco biztosítás törlesztési moratórium időszakára eső díját is csak a törlesztési moratóriumot követően kell majd megfizetni, egyenlő részletekben. A Casco biztosítási védelem viszont a törlesztési moratórium alatt is érvényes.

Hitelfedezeti Biztosítás – Ha az Ügyfél él a törlesztési moratóriummal, kell-e a törlesztési moratórium alatt a hitelfedezeti biztosítás díját fizetni?

Nem. Bár a törlesztési moratórium nem vonatkozik a hitelfedezeti biztosítási díjak fizetésére, az MKB Bank úgy döntött, hogy a hitelfedezeti biztosítás törlesztési moratórium időszakára eső díját nem kell a törlesztési moratórium alatt külön megfizetni, hanem majd a törlesztési moratóriumot követően egyenlő részletekben, a törlesztőrészletekkel együtt. A biztosítási védelem viszont a törlesztési moratórium alatt is érvényes.

Adatai a szerződésére vonatkozó, az Ön által korábban már elfogadott Adatkezelési tájékoztató szerint kerülnek kezelésre.

Felhívjuk figyelmüket, hogy a tájékoztatónkat a rendelkezésre álló jogszabályi rendelkezések értelmezése alapján készítettük. Folyamatosak a szakmai egyeztetések a jogalkotóval a vonatkozó szabályozás kapcsán, így az eljárásrend és folyamat, ezen egyeztetések mentén, változhat.