A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt biztosíthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatóak a böngésző beállításaiban. Tovább információ

MKB Mobilbank alkalmazás

Ingyenes, próbálja ki!

Bezárás

Gyakori kérdések és válaszok - Közszereplői státusszal kapcsolatos nyilatkozattételhez

1. Miért szükséges nyilatkoznom közszereplői státuszomról?

Jogszabályváltozás miatt most már nem csak a külföldi, hanem a belföldi magánszemélyeknek is szükséges nyilatkozniuk közszereplői státuszukról.

2. Nem tudom, hogy én közszereplőnek minősülök-e. Hol találok erre vonatkozó információkat?

Honlap link a részletes központi kommunikációhoz.

3. Mindenkinek kötelező közszereplői státuszáról nyilatkoznia?

Igen. Minden természetes személynek nyilatkozni kell arról, hogy politikai közszereplő-e, politikai közszereplő közeli hozzátartozója-e, vagy közeli kapcsolatban áll-e kiemelt közszereplővel.

4. Közszereplői státuszomról csak személyesen tudok nyilatkozni valamelyik bankfiókban?

Nem. Közszereplői nyilatkozatát postai úton is elküldheti, a következő címre: 1056 Budapest, Váci utca 38., vagy Postafiók H-1821 Budapest. A nyilatkozat letölthető innen. Az MKB Bank a nyilatkozatot csak a bankhoz bejelentett aláírással megegyező kézjeggyel/szignóval, továbbá két tanú aláírásával ellátva tudja elfogadni. Az érvényes postai nyilatkoztatáshoz elengedhetetlen, hogy a szükséges okmányok másolatait (személyazonosságot igazoló fényképes igazolvány + lakcímkártya kizárólag lakcímet igazoló oldala) megküldje részünkre.

5. Milyen időpontig kell közszereplői státuszomról nyilatkoznom?

Közszereplői státuszáról legkésőbb 2019. június 26.-ig kell nyilatkozni. Ezért a határidő a postai nyilatkozattételre is vonatkozik.

6. Akkor is szükséges nyilatkoznom közszereplői státuszról, ha az adataim a számlanyitás óta nem változtak?

Igen. Amennyiben az ügyfél eddig még nem nyilatkozott közszereplői státuszról, úgy szükséges nyilatkozatot tennie.

7. Van lehetőség telefonos vagy online ügyintézésre?

Nincs. Közszereplői státuszáról csak személyesen, vagy postai úton tud nyilatkozni.

8. Van lehetőségem meghatalmazott útján nyilatkozni közszereplői státuszomról?

Nincs. Közszereplői státuszáról minden esetben a bankunkkal szerződéses kapcsolatban álló természetes személynek kell nyilatkoznia.

9. Milyen iratokra, dokumentumokra van szükség a közszereplői státusszal kapcsolatos ügyintézéshez?

Közszereplői státuszáról egy banki formanyomtatványon tud nyilatkozni. A nyilatkozat letölthető innen. Nyilatkozatának befogadásához személyazonosságának ellenőrzése is szükséges.

Személyazonosságának igazolásához a következő dokumentumokra van szükség:

  • magyar állampolgár esetében a személyazonosság igazolására alkalmas hatósági igazolványra és lakcímet igazoló hatósági igazolványra (postai úton történő adategyeztetés esetén kizárólag a lakcímkártya lakcímet igazoló oldalának másolatát szükséges megküldeni a személyazonosság igazolására alkalmas hatósági igazolvány másolata mellett,
  • külföldi állampolgár esetén úti okmányra vagy személyazonosító igazolványra, feltéve hogy az magyarországi tartózkodásra jogosít, tartózkodási jogot igazoló okmányra vagy tartózkodásra jogosító okmányra

10. Mi a következménye annak, ha a megadott határidőig nem nyilatkozom közszereplői státuszomról?

Amennyiben az ügyfél legkésőbb 2019. június 26-ig nem tesz eleget nyilatkozattételi kötelezettségének, abban az esetben bankszámláját a nyilatkozattételig a törvény értelmében átmenetileg zároljuk. Ez azt jelenti, hogy az ügyfél által kezdeményezett fizetési megbízásokat (Pl.: átutalás, kártya tranzakciók stb.) nem áll módunkban teljesíteni, és új termékre sem áll módunkban szerződni az ügyféllel mindaddig, amíg a szükséges nyilatkozattétel meg nem történik.

11. Csak a számlavezető bankfiókomat kereshetem fel, vagy bármelyik MKB bankfiókba bemehetek nyilatkozni közszereplői státuszomról?

Közszereplői státuszáról Ön bármelyik MKB bankfiókban nyilatkozhat. Bankfiókjaink listája megtalálható a https://www.mkb.hu/elerhetosegek/fiok-es-atm-kereso linken.

12. Nem szeretnék sokat várni a bankfiókban, tudok esetleg előre időpontot foglalni?

Vállalati ügyfeleink időpontfoglalással kapcsolatban vállalati referensüket tudják keresni, lakossági ügyfeleink a Netbankár rendszeren keresztül tudnak időpontot egyeztetni tanácsadóikkal.

13. Több bankban is vezetek számlát. Elegendő, ha csak az egyik bankban nyilatkozom közszereplői státuszomról, vagy ezt minden banknál/pénzintézetnél meg kell tennem?

Közszereplői státuszáról az ügyfélnek minden számlavezető bankjánál külön-külön kell nyilatkoznia.