A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt biztosíthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatóak a böngésző beállításaiban. Tovább információ

MKB Mobilbank alkalmazás

Ingyenes, próbálja ki!

Bezárás

Gyakori kérdések

Az erős ügyfél-hitelesítéssel kapcsolatos gyakori kérdések és válaszok (GYIK)

  • 1. Mi a célja a PSD2 erős ügyfél-hitelesítésre vonatkozó szabályozásának?
  • 2. Miért éppen az internetes és a kisösszegű érintéses vásárlásoknál van szükség változásra?
  • 3. Mikor lesz szükség PIN kód megadására kisösszegű érintéses vásárlások esetén?
  • 4. Mi történik, ha nem a megfelelő telefonszám van beállítva az internetes vásárlások hitelesítéséhez?
  • 5. Mi történik, ha nincs semmilyen telefonszám beállítva az internetes vásárlások hitelesítéséhez?
  • 6. Mi történik, ha nincs/nem működik a mobiltelefonom?
  • 7. Mennyibe kerül az internetes vásárlások hitelesítése?
  • 8. Mit tehetek azért, hogy a megfelelő telefonszám beállításra kerüljön az internetes vásárlások hitelesítésére?
  • 9. Milyen lépésekben történik az internetes vásárlás kifizetése, az erős ügyfél-hitelesítéssel kapcsolatos változások bevezetését követően?

1. Mi a célja a PSD2 erős ügyfél-hitelesítésre vonatkozó szabályozásnak?

A szabályozás célja, hogy az elektronikus csatornákon a bankkártyákkal végzett műveleteket kizárólag az arra jogosult személy, azaz a kártyabirtokos hitelesíthesse. Az erős ügyfél-hitelesítés alkalmazása révén a fizetési szolgáltató nagy biztonsággal tudja azonosítani a fizető felet, így minimálisra csökkenthető az esetleges visszaélések esélye.

2. Miért éppen az internetes és a kisösszegű érintéses vásárlásoknál van szükség változásra?

Csak ezeknél a vásárlásoknál nem volt szükség eddig a PIN kód megadására, a többi típusú bankkártyákkal végzett tranzakció (pl. ATM készpénzfelvétel) esetében a PIN kód megadása már eddig is biztosította a kártyabirtokos azonosítását.

3. Mikor lesz szükség PIN kód megadására kisösszegű érintéses vásárlások esetén?

Amennyiben az utolsó PIN kód megadását igénylő tranzakció óta a kisösszegű vásárlási  tranzakciók kumulált összege eléri vagy meghaladja a 150 EUR értéket, ismét a PIN kód megadására lesz szükség. A PIN kód megadását követően a kumulált összeg lenullázódik.

4. Mi történik, ha nem a megfelelő telefonszám van beállítva az internetes vásárlások hitelesítéséhez?

Ebben az esetben nem jut el a kártyabirtokoshoz az internetes biztonsági kód, amellyel hitelesíteni tudná az internetes vásárlást, így a bankkártya nem lesz alkalmas internetes vásárlások végzésére.

5. Mi történik, ha nincs semmilyen telefonszám beállítva az internetes vásárlások hitelesítéséhez?

Ebben az esetben nem jut el a kártyabirtokoshoz a biztonsági kód, amellyel hitelesíteni tudná az internetes vásárlást, így a bankkártya nem lesz alkalmas internetes vásárlások végzésére.

6. Mi történik, ha nincs/nem működik a mobiltelefonom?

Ebben az esetben nem jut el a kártyabirtokoshoz a biztonsági kód, amellyel hitelesíteni tudná az internetes vásárlást, így a bankkártya nem lesz alkalmas internetes vásárlások végzésére.

7. Mennyibe kerül az internetes vásárlások hitelesítése?

A szolgáltatás ügyfeleink bankkártyájára vonatkozóan díjmentes.

8. Mi a teendőm annak érdekében, hogy a megfelelő telefonszám kerüljön beállításra az internetes vásárlások hitelesítésére?

Kérjük ellenőrizze, hogy a Banknál meglévő telefonszámai megfelelőek-e:

-amennyiben igénybe veszi bankkártyás tranzakcióinak követésére MobilBANKár szolgáltatásunkat, kérjük ellenőrizze, hogy megfelelő telefonszámra érkeznek-e az értesítések;

-amennyiben MobilBANKár szolgáltatásunkat nem veszi igénybe, de rendelkezik NetBANKár hozzáféréssel, kérjük ellenőrizze, hogy megfelelő telefonszámra érkeznek-e az értesítések a NetBANKár belépésekről;

-amennyiben egyik fenti szolgáltatásunkkal sem rendelkezik, kérjük egyeztesse bármelyik bankfiókunkban, vagy a TeleBANKár ügyfélszolgálatunkon, hogy megfelelő-e a Banknál esetlegesen tárolt mobiltelefonszáma.

9. Milyen lépésekben történik az internetes vásárlás kifizetése, az erős ügyfél-hitelesítéssel kapcsolatos változások bevezetését követően?

1.Internetes kereskedőnél bankkártyával történő fizetés kezdeményezése

Minden esetben ellenőrizze, hogy a kereskedő alkalmas-e az internetes fizetés hitelesítésére! Amennyiben látja a Securecode vagy Mastercard ID check emblémákat az azt jelenti, hogy a kereskedő is alkalmas az internetes fizetés hitelesítésére, ezt követően

2. a megszokott módon adja meg bankkártyája adatait (általában kártyaszám, lejárat, CVC2 kód), majd

3. az eddigiektől eltérően átirányításra kerül egy olyan oldalra, ahol meg kell adnia az ezzel egyidejűleg a Bank nyilvántartásában szereplő telefonszámra SMS-ben kiküldött biztonsági kódot.

4. Sikeres hitelesítés esetén a továbbiakban a szokott módon történik a tranzakció engedélyezése.