A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt biztosíthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatóak a böngésző beállításaiban. Tovább információ

MKB Mobilbank alkalmazás

Ingyenes, próbálja ki!

Bezárás

Tisztelt Ügyfeleink!

Az elektronikus csatornákon történő fizetés kockázatának további csökkentése érdekében 2019. szeptember 14-től az Európai Unió második pénzforgalmi irányelvének (továbbiakban PSD2) rendelkezései alapján kötelezővé válik az úgynevezett „erős” ügyfél-hitelesítés alkalmazása.

Az erős ügyfél-hitelesítés követelményeit minden esetben alkalmazni kell, amikor a fizető fél online úton használja fizetési számláját, elektronikus fizetési műveletet kezdeményez, vagy a műveleteket elektronikus csatornán keresztül hajtja végre.

Az MKB Bank által jelenleg alkalmazott ügyfél-hitelesítési eljárások többsége már eddig is megfelelt az Európai Unió második pénzforgalmi irányelvének, így ügyfeleink csupán a következő tranzakciók esetében tapasztalnak majd változást a fenti időponttól:

Internetes felületeken bankkártyával végzett fizetések esetén:

  • A mostani a változást megelőzően, elegendő volt a bankkártya bizonyos adatait rögzíteni a kereskedő internetes felületén. A fenti időponttól minden tranzakció esetében szükség lesz a hitelesítéshez az MKB Bank által SMS-ben küldendő, egyszer használatos jelszó magadására is.

Felhívjuk vállalati ügyfeleink figyelmét, hogy a fenti időponttól a PCBankár és NetBankár Business szolgáltatásaink esetében is változik a belépéskor, valamint a megbízások aláírásakor alkalmazandó ügyfél-hitelesítési eljárás. Mindkét szolgáltatás esetében szükség lesz az MKB Bank által SMS-ben megküldött egyszer használatos jelszó megadására.

Bankkártyákkal végzett alacsony összegű (Magyarországon 5.000,- Ft alatti) érintéses fizetések esetén:

  • A mostani a változást megelőzően, nem volt szükség PIN- kód megadására.  A fenti időponttól azonban a kisösszegű tranzakciók esetében is szükség lesz a PIN kód megadására, amennyiben az utolsó PIN kód megadását igénylő tranzakció óta a kisösszegű vásárlási  tranzakciók kumulált összege eléri vagy meghaladja a 150 eurónak megfelelő értéket. A PIN kód megadását követően a kumulált összeg lenullázódik.

Nyomatékosan felhívjuk figyelmét arra, hogy mivel az új szabályozás szerint, a bankkártyákkal interneten keresztül végzett fizetésekhez az MKB Banktól SMS-ben kapott, egyszer használatos jelszó szükséges, kiemelten fontos, hogy az Ön mobilszáma helyesen szerepeljen az MKB Bank nyilvántartásában.

Az SMS-ben küldendő jelszó hiányában – ügyfeleink biztonsága érdekében – a tranzakció nem hajtható végre, a tranzakció automatikusan elutasításra kerül.

  • Előzőek érdekében az MKB Bank a rendelkezésre álló ügyféltelefonszámok bankkártyákhoz rendelését az alábbiak szerint végzi el: első lépésben a MobilBANKár bankkártyás tranzakciókról szóló értesítésre szolgáló, az ügyfél által korábban megadott telefonszámot rendeljük a kártyákhoz. Ennek hiányában (amennyiben ügyfelünk nem vesz igénybe MobilBANKár szolgáltatást):
  • NetBANKár belépésről szóló értesítésre szolgáló telefonszámot rendeljük a kártyákhoz. Ennek hiányában (amennyiben ügyfelünk sem MobilBANKár, sem pedig NetBANKár szolgáltatást nem vesz igénybe):
  • Amennyiben a fenti forrásokból nem áll rendelkezésünkre telefonszám, a kártyabirtokos által korábban elérhetőségeként megadott mobilszámot rendeljük a kártyákhoz.

Ezzel párhuzamosan munkatársaink a közeljövőben egyeztetést kezdeményeznek kártyabirtokos ügyfeleinkkel a már rendelkezésre álló telefonszámok megerősítése, vagy új telefonszám megadása érdekében.

Tisztelt Ügyfeleink!

A fenti változások nagymértékben tovább erősítik az elektronikus csatornákon kezdeményezett fizetési tranzakcióik biztonságát, ezért kérjük, hogy aktív közreműködésükkel segítsék az ügyfél-azonosítási új eljárások zökkenőmentes bevezetését.

Annak érdekében, hogy további információkkal szolgáljunk az Önök számára, összegyűjtöttük az ügyfeleink által leggyakrabban feltett kérdéseket és az azokra adott válaszainkat: GYIK

Készséggel állunk rendelkezésükre bankfiókjainkban, illetve telefonos ügyfélszolgálatunkon, a 06 (80) 333-660 számon is.

Üdvözlettel:

MKB Bank Nyrt.