Tájékoztatjuk, hogy 2022. november 7.-én karbantartás miatt 10:00 és 10:15 óra között kiesés várható a bankkártyák digitalizációjában a korábbi Budapest Bank ügyfelek esetében. Kérjük, bankkártyája digitalizációját időzítse ezen időszakon kívülre. Megértésüket és türelmüket köszönjük. További információ a TeleBankon a 06 80 350 350-es telefonszámon.
Tájékoztatjuk, hogy egyes, az MKB Bank által biztosított POS terminálokon technikai okokból átmenetileg nincs lehetőség SZÉP Kártyával, American Express bankkártyával, valamint egészségpénztári kártyával történő fizetésre. A hiba elhárításán beszállító bevonásával dolgozunk, addig türelmüket és megértésüket kérjük.
Tájékoztatjuk, hogy egyes az MKB Banknál vezetett korábbi Budapest Bank 101-es bankazonosítóval kezdődő fizetési és pénzforgalmi számlák esetében a jutalék levonása az elektronikus csatornákon - MKB Internetbank (korábban BB), MKB Mobil App (korábban BB) - a számlatörténetben duplán látszódik. A hiba megjelenítés jellegű, így dupla levonás nem történt. A hiba elhárításán dolgozunk. További részletekért hívja telefonos ügyfélszolgálatunkat a 06 80 350 350-es számon!
Az MKB Internetbank (korábban BB) és az MKB Mobil App (korábban BB) felületein technikai okokból egyes felhasználók téves számlaegyenleget látnak. A hiba megjelenítési jellegű, a tranzakciók a valós egyenlegnek megfelelően teljesülnek. A hiba további hatására egyes ügyfeleknél a 2022.11.10. 03:28 és 07:49 közötti egyes tranzakciók nem jelennek meg a számlatörténetben. A hiba elhárításán dolgozunk. Megértésüket és türelmüket köszönjük! További információ a TeleBankon a 06 80 350 350-es telefonszámon.
Technikai okokból a 2022. november 13. vasárnapi POS kereskedői tranzakciós jóváírások POS szolgáltatói hiba miatt nem kerültek jóváírásra az ügyfelek részére. A hiba elhárítása folyamatban van. A 2022. november 13-i vasárnapi kereskedői tranzakciók, valamint a 2022. november 14-i hétfői kereskedői tranzakciók várhatóan kedden kerülnek elszámolásra. Türelmüket és megértésüket köszönjük. További információ a TeleBankon a 06 80 350 350-es telefonszámon.
Tisztelt Ügyfelünk! Az MKB Internetbank (korábban BB) felületén a Hitelek menüponton belül a Jelzáloghitel pontban nem látszódik az október kamatkedvezmény jóváírása Egyenlítő konstrukció esetén. A hiba megjelenítés jellegű, így tájékoztatjuk, hogy az októberi jóváírás minden esetben sikeresen megtörtént. A hiba elhárításán dolgozunk, ezt követően tudja megtekinteni a jóváírást. További részletekért hívja telefonos ügyfélszolgálatunkat a 06 80 350 350-es számon!
Tájékoztatjuk, hogy technikai okokból az MKB Internetbank (korábban BB) és MKB Mobil App (korábban BB) felületén a számlatörténetben egyes tranzakciók duplán látszódnak. Ez egy megjelenítési hiba, a bankszámlán lévő megfelelő összeghez ügyfeleink továbbra is hozzáférnek. A hiba elhárításán dolgozunk. Megértésüket köszönjük! További információ a TeleBankon a 06 80 350 350-es telefonszámon.
Tájékoztatjuk, hogy egyes az MKB Banknál vezetett korábbi Budapest Bank 101-es bankazonosítóval kezdődő fizetési és pénzforgalmi számlák esetében technikai okokból azonnali fizetési és értéknapos fizetési tranzakciók, valamint pénztári kifizetés esetében nem férnek hozzá számlájukon lévő valós összeghez. A hiba a bankkártyás fizetéseket nem érinti. A hiba elhárításán dolgozunk, addig türelmüket és megértésüket kérjük. További információ a TeleBankon a 06 80 350 350-es telefonszámon.
Tájékoztatjuk, hogy egyes az MKB Banknál vezetett korábbi Budapest Bank 101-es bankazonosítóval kezdődő fizetési és pénzforgalmi számlák esetében technikai okokból azonnali fizetési és értéknapos fizetési tranzakciók, valamint pénztári kifizetés esetében nem férnek hozzá számlájukon lévő valós összeghez. A hiba a bankkártyás fizetéseket nem érinti. A hiba elhárításán dolgozunk. Megértésüket köszönjük! További információ a TeleBankon a 06 80 350 350-es telefonszámon.
Tájékoztatjuk, hogy technikai okokból a BusinessID alkalmazásban nem jelennek meg a jóváhagyási tételek. A hiba elhárításán dolgozunk, megértésüket és türelmüket köszönjük! További információ a TeleBankon a 06 80 350 350-es telefonszámon.
Az MKB Bank Nyrt. tájékoztatja Ügyfeleit, hogy az mkb.hu/digitalis-fiok oldalon elérhető szolgáltatások közül technikai okokból felfüggesztettük a belépés után elérhető telefonszám módosítás és fióktörlés funkciókat. A hiba elhárításán dolgozunk, addig türelmüket és megértésüket kérjük. További részletekért hívja telefonos ügyfélszolgálatunkat a 06 80 350 350-es számon!
Tájékoztatjuk, hogy az online áruhitel igénylés folyamatában egyes esetekben hiba tapasztalható a dokumentumok feltöltésénél. A hiba elhárításán dolgozunk, addig türelmüket és megértésüket kérjük.További részletekért hívja telefonos ügyfélszolgálatunkat a 06 80 350 350-es számon!
Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy VideóBank szolgáltatásunk ünnepi nyitvatartása értelmében 2022.12.24-én és 2022.12.31-én 8.00-12.00 óra között lesz elérhető. Megértését köszönjük! Üdvözlettel: MKB Bank
Tájékoztatjuk, hogy egyes esetekben az MKB Internetbankba (korábban BB) történő bejelentkezésnél az ügyfelek hibát tapasztalhattak, vagy előfordulhatott, hogy a belépéshez szükséges SMS kód nem érkezett meg. A hibát bankunk elhárította, a belépés újra lehetséges.
Tájékoztatjuk, hogy egyes hirdetményeknél hiba tapasztalható.Kérjük használja a Hirdetmény keresőt ez idő alatt.A hiba elhárításán dolgozunk, addig türelmüket és megértésüket kérjük.
Tájékoztatjuk, hogy az MKB Banknál vezetett 103-as bankazonosítóval kezdődő fizetési és pénzforgalmi számlákhoz tartozó egyes, 2022. január 12-i 19:43 és 19:47 óra közötti bankkártyás fizetési tranzakciók nem teljesültek, az összegek ez esetben pedig technikai okokból nem hozzáférhetők átmenetileg. A hiba elhárításán dolgozunk, addig türelmüket és megértésüket kérjük! További részletekért hívja telefonos ügyfélszolgálatunkat a 06 80 350 350-es számon!
Tájékoztatás a MobilBANKár üzenetküldő szolgáltatás működési rendjéről. Részletek
Tájékoztatjuk, hogy egyes, az MKB Bank által biztosított POS terminál technikai okokból átmenetileg nem üzemel, a bankkártyás fizetés nem lehetséges ezek esetében. A hiba elhárításán a beszállító bevonásával a Bank dolgozik, kérjük szíves türelmüket és megértésüket. További információ a TeleBankon a 06 80 350 350-es telefonszámon.
Tájékoztatjuk, hogy az MKB Bank Nyrt. Általános Üzletszabályzatának I. számú függeléke a MobilBANKár szolgáltatásra vonatkozóan 2023.04.01-i hatállyal módosításra került. Részletek
Tájékoztatjuk, hogy a 101-gyel kezdődő bankszámlaszámmal rendelkező ügyfeleink esetében az azonosítást igénylő online vásárlások sikertelenek lehetnek egyes esetekben. A hiba elhárításán dolgozunk, türelmüket és megértésüket köszönjük.További információ a TeleBankon a 06 80 350 350-es telefonszámon.
Tájékoztatjuk, hogy egyes, az MKB Banknál vezetett 101-es bankazonosítóval kezdődő fizetési és pénzforgalmi számlákról 2023. január 25. 11:42 és 11:52 között indított azonnali fizetési tranzakciók esetében az utalt összeg terhelése a számlán megtörtént, ám az nem íródott jóvá a fogadó fél számláján. A hiba elhárításán dolgozunk, a megoldást követően a tranzakciókat automatikusan jóváírjuk, az érintett ügyfeleknek nincs teendője. Megértését és türelmét köszönjük. További részletekért hívja telefonos ügyfélszolgálatunkat a 06 80 350 350-es számon!
Tájékoztatjuk, hogy egyes 2023. január 30-án 01:30 és 04:30 között 103-as bankazonosítóval kezdődő fizetési és pénzforgalmi számlákra bejövő azonnali fizetési utalások nem íródtak jóvá. A hiba elhárításán dolgozunk, az ügyfeleknek semmi teendője nincs, a probléma megoldása után az összeg megjelenik a számlákon. Türelmüket és megértésüket köszönjük. További információ a TeleBankon a 06 80 350 350-es telefonszámon.
Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy technikai hiba miatt előfordulhat, hogy a 2023. 03. 21-én 11.40 és 16.30 között rögzített egyedi vagy csoportos átutalási megbízása(i) nem teljesült(ek). Kérjük, ellenőrizze fenti értéknapra beadott átutalási megbízásait, és szükség esetén indítsa azokat újra. További kérdés esetén hívja telefonos ügyfélszolgálatunkat a 06 80 350 350-es számon! A technikai hibát kollégáink azóta elhárították, az okozott kellemetlenségekért elnézését kérjük!
Tisztelt Ügyfelünk! Karbantartás miatt a PCBankár és az MKB Mobilalkalmazás 2023. 03.17-én 22:00 és 23:00 óra között nem lesz
elérhető. További részletekért hívja telefonos ügyfélszolgálatunkat a 06 80 350 350-es számon! Megértését és türelmét köszönjük!
Üdvözlettel: MKB Bank Nyrt.
Tisztelt Ügyfelünk! Jelenleg hiba tapasztalható az MKB NetBANKár működésében. A hiba elhárítása folyamatban van. Megértését és türelmét köszönjük!
Kedves Ügyfelünk! Karbantartás miatt a NetBANKár, az MKB Mobilalkalmazás, a NetBANKár Business és a PCBANKár 2022.06.24-én 22:00 és 23:00 között nem lesz elérhető, illetve az azonnali fizetési rendszer keretén belül történő jóváírásban és teljesítésben is késedelem várható. Megértését és türelmét köszönjük! Üdvözlettel: MKB Bank Nyrt.
Tájékoztatjuk, hogy az MKB Bank által biztosított POS terminálokon technikai okokból átmenetileg nincs lehetőség SZÉP Kártyával, egészségpénztári kártyával, valamint American Express bankkártyával történő fizetésre. A hiba elhárításán beszállító bevonásával dolgozunk, addig türelmüket és megértésüket kérjük.
Kedves Ügyfelünk! Weboldalunkon a mai napon technikai problémák léptek fel, az oldalon található kereső és a hírek elérésében. Az okozott kellemetlenségért elnézésüket kérjük!
Tájékoztatjuk, hogy tervezett karbantartás miatt 2022.06.26-án 01:00 és 01:30 óra közt az Azonnali Fizetési Rendszerben indított utalások fogadására, valamint ezek indítására nincs lehetőség. Kérjük, utalását időzítse ezen időszakon kívülre, vagy átutalását értéknap megjelölésével indítsa el. Amennyiben egy partnerétől vár utalást, kérjük, jelezze neki, hogy átutalását a karbantartáson kívüli időpontban vagy értéknap megjelölésével indítsa újra, illetve sikertelenség esetén ismételje meg.
Kedves Ügyfelünk! Karbantartás miatt a NetBANKár/ MKB Mobilalkalmazás és a PCBankár/ NetBANKár Business működésében leállásokat tapasztalhat 2022.07.12-én 22:00 és 2022.07.13 01:00 között. A karbantartás ideje alatt a kártyás tranzakciók bonyolítása is szünetel. Megértését és türelmét köszönjük! Üdvözlettel: MKB Bank Nyrt.
Kedves Ügyfelünk! Karbantartás miatt a PCBankár/ NetBANKár Business működésében kieséseket tapasztalhat 2022.07.19-én 20:00 és 21:00 között. Megértését és türelmét köszönjük! Üdvözlettel: MKB Bank Nyrt.
2022.07.15. 20:00 és 2022.07.17. 8:00 közt kiesések lehetnek az Azonnali Fizetési Rendszer működésében. 2022.07.17-én 02:00 és 04:00 közt az internetes fizetések esetén fennakadások fordulhatnak elő, ezért kérjük, internetes fizetéseiket ezen időszakon kívülre időzítsék. 2022.07.20-án 7:00 és 7:30 között rövid kiesések lehetnek az ügyfélhez tartozó azonosítási típus lekérdezésében, a biometrikus azonosítással történő vásárlásban, az internetes vásárlás jóváhagyásához szükséges 3DS SMS kiküldésében, a biometriával történő jóváhagyásban, valamint a statikus jelszó beállításában.
2022.07.20-án 7:00 és 7:30 között rövid kiesések lehetnek az ügyfélhez tartozó azonosítási típus lekérdezésében, a biometrikus azonosítással történő vásárlásban, az internetes vásárlás jóváhagyásához szükséges 3DS SMS kiküldésében, a biometriával történő jóváhagyásban, valamint a statikus jelszó beállításában.
2022.07.20-án 7:00 és 7:30 között rövid kiesések lehetnek az ügyfélhez tartozó azonosítási típus lekérdezésében, a biometrikus azonosítással történő vásárlásban, az internetes vásárlás jóváhagyásához szükséges 3DS SMS kiküldésében, a biometriával történő jóváhagyásban, valamint a statikus jelszó beállításában.
Kedves Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy tervezett karbantartásainkról az alábbi linken tájékozódhat.
Kedves Ügyfelünk! Karbantartás miatt a PCBankár/ NetBANKár Business működésében kieséseket tapasztalhat 2022.06.30-án 20:00 és 21:00 között. Megértését és türelmét köszönjük! Üdvözlettel: MKB Bank Nyrt.
Technikai okokból az online fizetési tranzakciókat jóváhagyó push értesítés ugyan megérkezik az MKB Mobilalkalmazásban, azonban a jóváhagyás után nem zárul le a tranzakció. Az értesítés helyett a tranzakció jóváhagyásához online PIN kódjukat tudják használni. A hiba az MKB Mobil App (korábban BB) felhasználóit nem érinti.
Tájékoztatjuk, hogy technikai probléma miatt az MKB NetBANKár és MKB Mobilalkalmazás átmenetileg nem elérhető. A hiba elhárításán dolgozunk, megértésüket és türelmüket köszönjük!
Tervezett karbantartásainkról az alábbi linken tájékozódhat.
Tájékoztatjuk, hogy egyes, az MKB Banknál vezetett korábbi Budapest Bank 101-es bankazonosítóval kezdődő fizetési és pénzforgalmi számlával rendelkező ügyfeleink esetében a Babaváró hitelhez kapcsolódóan technikai okokból téves összeg került levonásra adminisztrációs díjként. A hiba kivizsgálása folyamatban van, amennyiben a levonás sikeres volt, a levont összeget természetesen a hiba elhárítását követően várhatóan 2022.09.12. 12:00-ig visszautaljuk az érintett ügyfeleknek. Megértését köszönjük! További információ a TeleBankon a 06 80 350 350-es telefonszámon.
Mint mások, mi is használunk sütiket az oldal helyes működéséhez és a szolgáltatásaink fejlesztéséhez. A továbblépéshez kérjük állítsa be, hogy a kötelező sütiken felül melyeket engedélyezi.
Ha szeretne többet megtudni a sütik használatáról, olvassa el a tájékoztatónkat!

BIZTONSÁGBAN SZÖRFÖLNI
A VILÁGHÁLÓN?
Ezekkel a tanácsokkal lehetséges!
Fontos információ

Adathalászat
Az adathalász kísérletek napjaink legelterjedtebb internetes támadásai közé tartoznak.
A támadó leggyakrabban megtévesztő email segítségével próbál információt kicsalni áldozatából, jellemzően felhasználónevet, jelszót, bankkártya adatokat, de gyakran előfordul, hogy egy rosszindulatú kóddal fertőzött
weboldalra próbálja meg átirányítani áldozatát, vagy vírusos csatolmányt mellékel a levélhez, melyet a gyanútlan felhasználó
megnyit.
Biztonsági tanácsok
Az elektronikus csatornákat napjaink legbiztonságosabb fizetési eszközeként tartják számon. Ez azonban csak akkor igaz, ha
a szükséges biztonsági előírásokat megismeri és a használat során ennek figyelembe vételével jár el.
Az elmúlt időszakban Magyarországon is megszaporodtak az elektronikus banki termékekkel történt visszaélési kísérletek. Az
alábbiakban röviden bemutatjuk, hogy mit tesz a MKB Bank az Ön biztonsága érdekében. Mivel ez kölcsönös érdekünk, ezért az
ügyfeleink közreműködésére is szükség van. Ezért néhány fontos gondolattal és tanáccsal szeretnénk segíteni Önt, hogy Bankunk
elektronikus szolgáltatását biztonságosan használhassa.
Ha az alábbiakkal kapcsolatosan gyanús jelenséget észlel, vagy azonosítója / jelszava illetéktelen kézbe kerül (pl. jogosulatlan levél alapján egy hamis weboldalon megadta bizalmas adatait) kérjük, mielőbb értesítse 24 órás Telebank Ügyfélszolgálatunkat 06 80 350 350 illetve bármelyik MKB Bank fiók ügyintézőjét, hogy haladéktalanul megtehessük a szükséges intézkedéseket az Ön pénzének biztonsága érdekében.
- Külföldi és hazai pénzintézetek ügyfelei ellen is történtek olyan, ún. adathalászatnak (phishing) nevezett csalási kísérletek, amelyek során az elkövetők különböző indokokra hivatkozva megkísérelték az ügyfelektől megtudni titkos azonosítóikat és titkos jelszavaikat (pl. sms-ben, telefonon, e-mailen). Az adathalászat egyik módja a pharming, amely során a csalók a bank nevében e-mail-t küldenek, mellyel a felhasználót a banki weboldalhoz hasonló - hamisított -honlapra csalják, ahol arra próbálják rávenni, hogy adja meg a bejelentkezéshez használt nevét és jelszavát.
- Rosszindulatú (pl. adware, spyware, trójai, stb.) programok a felhasználó figyelmetlenségét, a számítógép sérülékenységeit, vagy a hálózati kommunikációs programjainak (pl. Web böngésző) gyenge pontjait kihasználva közvetlenül beférkőzhetnek a számítógépre. (pl. e-mailben csatolt állományként érkező program, vírus, fájlmegosztó helyekről letöltött állomány formájában)
- Rosszindulatú személy fizikailag hozzáfér a számítógéphez és titokban ártó szándékú programot telepít rá, bizalmas információkat másol le, módosít, vagy titokban billentyűzet figyelő eszközt (keyloggert) csatlakoztat rá, mellyel jelszavakat lophat.
- Egy lehetséges módszer, hogy a nemzetközi kártyatársaságok (Visa, Mastercard) nevében e-mailben, vagy telefonon kérik az ügyfeleinktől a bankkártyák bizalmas adatait (pin-kód, lejárati dátum, biztonsági kód). Ha az ügyfél ezen alkalmakkor gyanútlanul megadja a Bankkártya adatait és jelszavait, ezek a titkos adatok illetéktelen kezekbe juthatnak. Az elkövetők célja a megszerzett adatokkal pénzhez jutni.
- A MKB Bank a rendszereit a legmagasabb banki biztonsági követelményeknek megfelelően működteti, így például szervereit is többszintű tűzfal rendszer védi.
- Bankunk az ügyfelek adatainak védelmében titkosított SSL protokollon keresztül biztosítja az adatok áramlását. Az SSL az ügyfél adatait továbbítás előtt titkosítja, s így azok kódolt formában jutnak el Bankunkhoz, ennek következtében illetéktelen személyek számára nem értelmezhetők. Az adatok az ügyfél számítógépe és a Bank között végig titkosítva vannak.
- A fokozott biztonság érdekében az Internetbank 1. szintű jelszónak a következő követelményeknek kell eleget tenni. Legalább 8 karakter hosszúnak kell lennie, tartalmaznia kell legalább 2 kis betűt, 2 nagy betűt, 2 számjegyet, és nem egyezhet meg az előző 10 használt jelszó egyikével sem. Amennyiben ezeknek a feltételeknek az új jelszó nem felel meg, a rendszer elutasítja a jelszóváltást, mivel a kevésbé szigorú jelszavak könnyebben visszafejthetőek.
- Az illetéktelen hozzáférés elkerülése végett, amennyiben 15 percig ügyfelünk nem használja a rendszert, akkor az őrizetlenül hagyott számítógépen az időzár bontja az Internetbank kapcsolatot.
- A MKB SMS Plusz szolgáltatás igénybevételével azonnali SMS értesítést kap számlás és kártyás tranzakcióiról, így Ön azonnal értesülni fog minden pénzügyi műveletről.
- A Budapest Internetbank biztonságát a Bank IT Biztonsági Osztálya és erre szakosodott független szakértői rendszeresen ellenőrzi. A szakértő cég figyeli a különböző biztonsági előírások betartását, így minden egyes új verzió bevezetését megelőzően soronként vizsgálja át a programot az esetleges biztonsági rések után kutatva. Rendszermódosítást a Budapest Bank csak akkor állít élesbe, ha az megfelelt a szakértői audit vizsgálaton is.
- A bankcsoport vállalataihoz hasonló domain nevek alatt futó honlapokat egy világszintű domain névmonitorozó tevékenységet folytató szolgáltató ellenőrzi. A biztonsági szolgáltatást nyújtó cég a rendkívüli esemény észlelésekor értesíti a bank illetékes osztályát, akik így intézkedni tudnak az illetéktelen (hamisított) honlap azonnali blokkolása érdekében. Ez a folyamat védelmet nyújt a rosszindulatú adathalászat támadások megelőzésére és kivédésére.
V.1. A számítógép védelme
- Fontos, hogy használjon vírusirtó programot friss (legfeljebb egy hetes, de inkább egy napos) vírusmintával, lehetőleg malware (pl. adware, spyware, trójai, stb.) program eltávolítás lehetőségével. 30 és 90 napos próba verziók ingyenesen is letölthetőek, majd megvásárolhatja a vírusirtót, vagy kipróbálhat másikat.
- A vírusok és egyéb kártékony alkalmazások, valamint a régen frissített rendszer komoly biztonsági kockázatot jelentenek. Tartsa mindig naprakészen a számítógép operációs rendszerét és az Internetes böngészőt is. Ha lehet, a legfrissebb verziót és a legújabb javítócsomagokat telepítse. Béta tesztverziókkal (pl. kereskedelmi forgalomban nem megvásárolható verziókkal) ne bankoljon. Jogtiszta (frissíthető) operációs rendszert és programokat (pl. levelező programot) használjon.
- Az operációs rendszert és a főbb programokat/komponenseket legalább havonta frissítse (a Microsoft rendszerek esetén a hónap második kedd estéjén már elérhetők az aktuális frissítések).
- Használjon aktuális, személyes tűzfalat. (pl. ügyeljen a tűzfal szabályrendszerének aktualizálása, új verzió nyomon követésére).
- Javasoljuk, hogy az alkalmazott böngésző adatbiztonsági beállításait lehetőség szerint a szükséges legnagyobb biztonságot garantáló szintre állítsa be. (Ezt a böngészőben az Eszközök / Internet beállítások / Biztonság menüpontban teheti meg.) Ebben az esetben a program figyelmezteti Önt minden, a böngésző használata során potenciálisan kárt okozó tartalom megnyitása előtt.
- Kezelje óvatosan az ismeretlen forrásból, vagy ismert feladótól, de szokatlan tárggyal vagy szöveggel érkező leveleket. Ne nyissa meg bizonytalan forrású csatolásokat, linkeket stb. Ezzel megelőzheti a rosszindulatú programok bejutását a levelező rendszeren keresztül.
- Ne töltsön le és ne telepítsen kétes eredetű, licence nélküli szoftvereket számítógépére, mert ezeken keresztül hozzáférhetnek adataihoz.
V.2. Azonosító, titkos adatok kezelése
- Ne ossza meg illetéktelen személyekkel azonosítóit, jelszavait, bankkártyája bizalmas adatait (pin-kód, lejárati dátum, biztonsági kód).
- A MKB Bank e-mailen soha nem kéri személyes adatait, azonosító kódjait és nem kéri fel ezek módosítására. Ha ilyen üzenetet kap, kérjük, ne reagáljon rá és mielőbb értesítse bankunkat. Az ilyen - adategyeztetésre felszólító - levélben szereplő link hamis weboldalra továbbíthatja, így ne kattintson a linkre! Még ha nem is adja meg a kért adatokat, egyszerűen a linkre való kattintással lehetővé teszi a tolvaj számára, hogy hozzáférjen az Ön számítógépéhez, és figyelje az Ön által leütött billentyűket és jelszavakat, amikor a különböző weboldalakra bejelentkezik.
- Olyan jelszavat használjon, amelyet mások nehezen találnának ki. Ne használja bizalmas oldalakhoz (pl. Internetbankhoz) az általában használt jelszavait (pl. ingyenes e-mailhez, fórum-regisztrációhoz tartozó jelszavakat).
- A mobiljában ne legyen (publikus módon, pl. sms-ben, kapcsolatként, jegyzetként, vagy teendőként) eltárolva az Internetbank felhasználóneve és/vagy jelszava.
- Az Internet használatakor győződjön meg arról, hogy senki sem figyeli jelszó megadása közben. Az azonosító kódját és a jelszavait tartsa titokban. Ne fogadja el az Internet böngészők jelszómegjegyzési ajánlatát kritikus oldalaknál (lehetőleg egyáltalán ne használja ezt a funkciót).
- Soha ne adja meg az azonosítóit, valamint az első és második szintű azonosító jelszavait egyszerre, egy oldalon.
- Lehetőleg ne vásároljon és ne végezzen pénzügyi tranzakciót az interneten publikus helyekről (pl. kávézókban, könyvtárakban).
V.3. Adatkapcsolat
- Hamis Internetbank weboldal legkönnyebben arról ismerhető fel, hogy a címsorban nem https://, hanem http:// kezdetű címzés szerepel. A hiányzó "s" betű a secured, azaz biztonságos adatkapcsolat hiányát jelzi.
- A böngésző jobb alsó sarkában található lakat ikon a biztonságos Internet kapcsolatot szemlélteti. Nézze meg a kis lakatot, mint a biztonság jelét és rákattintva a tanúsítványt (a titkosítás adatai: a titkosított oldal neve, a tulajdonos, a lejárat, a kiállító cég). Ha nincs lakat, akkor Ön nem valódi Internetbanki kapcsolatot használ.
- Bizalmas oldalak Internet címeit gépelje be kézzel (netbank, elektronikus boltok, stb.). Amennyiben Ön a MKB Bank internetes
honlapját szeretné meglátogatni, kérjük, szánjon rá néhány másodpercet és gépelje be saját kezűleg az Internet címet: https://www.mkb.hu/
.
Kérjük, egyéb linket ne használjon! Mindig a "Kijelentkezés" gombbal jelentkezzen ki, a böngészőt csak ez után zárja be.
V.4. Speciális ajánlások/tippek
- Mindig gyanakodjon, ha e-mail alapján (nem válaszlevélben, hanem egy, a levélben elhelyezett linkre kattintva) azonosító adatokat kérnek be Öntől. Gyanakvóan olvasson minden hivatalosnak tűnő levelet, mely "az Ön biztonsága érdekében" kér Öntől olyasmit, amit eddig még sohasem (pl. látogasson meg egy adott oldalt, ahova írja be kártyaszámát, PIN-kódját, jelszavát, stb.).
- A MKB Bank biztonsági szolgáltatásként ingyenes SMS-ben, illetve e-mailben küldi el az Ön egyszeri jelszavát minden Internetbank bejelentkezéshez. Az e-mailben küldött jelszó csak akkor biztonságos, ha az Ön postafiókjának kódjait is biztonságosan kezeli. Az e-mailben történő jelszóküldés kikapcsolható az Internetbank felületén a Beállítások / Testreszabás menüpontban.
- Ne tartson nyitva más böngésző ablakot és ne futtasson az Internetbank használata során más programokat. A használat után a böngészőt zárja be.
- Amennyiben Ön az Internetbank szolgáltatást mások jelenlétében, illetve nyilvános helyen használta, javasoljuk, hogy a kilépést követően törölje böngészőjében az Ideiglenes Internet File könyvtár (Temporary Internet Files) tartalmát.
VI.1. A számítógép védelme
- Az Üzleti Terminált futtató számítógépet szakemberek által üzemeltetett tűzfallal válassza el a nyilvános hálózattól. Ha erre nincs lehetőség (pl. kis cég esetén), akkor a számítógépre telepítsen személyi tűzfalat. (Ez egyébként működő céges tűzfal esetén is ajánlatos, mint biztonságot növelő kiegészítő intézkedés.) Tűzfallal, személyi tűzfallal megakadályozhatja a rosszindulatú programok közvetlen bejutását a hálózatról.
- Az Üzleti Terminált futtató számítógépre telepítsen megbízható vírusvédelmet, s gondoskodjon róla, hogy a vírus adatbázisa legyen mindig naprakész. Ezzel az e-mail csatolásként, letöltött fájlként vagy más módon már bejutott, ismert rosszindulatú kódokat szűrheti ki.
- Telepítsen rendszeresen az operációs rendszerhez kiadott biztonsági javításokat. (pl. Windows rendszer esetén tartsa bekapcsolva a Windows Update funkciót.) Ezzel a rosszindulatú programok által kihasználható, operációs rendszer szintű sérülékenységeket "foltozhatja" be.
- Telepítsen rendszeresen a gépen használt hálózati kommunikációs programokhoz (pl. Web böngésző) kiadott biztonsági javításokat.
- Gondoskodjon az Üzleti Terminált futtató számítógép fizikai védelméről. A géphez csak megbízható személyek férhessenek hozzá. Ezzel kiküszöbölheti a rosszindulatú programok, hardveres billentyűzetfigyelő eszközök közvetlen telepítését, valamint a bizalmas információk illetéktelen lemásolását.
- A számítógépet ne használja másra, csak munkára. Pl. ne töltsön le fájlokat külső fájlmegosztó szerverekről, ne használja az (Internetes) azonnali üzenetküldő szolgáltatásokat, ne nézegessen gyanús/ismeretlen weboldalakat, stb. Ezzel megelőzheti a rosszindulatú programok (Malware) bejutását a hálózati kommunikációs programok sérülékenységein keresztül.
- Kezelje óvatosan az ismeretlen forrásból, vagy ismert feladótól, de szokatlan tárggyal, vagy szöveggel érkező leveleket, ne nyisson meg bizonytalan forrású csatolásokat, stb. Ezzel megelőzheti a rosszindulatú programok bejutását a levelező rendszeren keresztül.
VI.2. Azonosító, titkos adatok kezelése
- Ne ossza meg illetéktelen személyekkel azonosítóit, jelszavait.
- Az azonosító nevet és a jelszót csak az Üzleti Terminál megfelelő ablakában adja meg, a weboldalon soha.
- A Budapest Bank e-mailen soha nem kéri személyes adatait, azonosító kódjait és nem kéri fel ezek módosítására. Ha ilyen üzenetet kap, kérjük, ne reagáljon rá és mielőbb értesítse bankunkat. Az ilyen - adategyeztetésre felszólító - levélben szereplő link hamis weboldalra továbbíthatja, így ne kattintson a linkre!
- Ne használjon könnyen kitalálható jelszavakat.
- Rendszeresen változtassa meg a belépéshez használt jelszavát.
VI.3. Speciális ajánlások/tippek
- Használja az operációs rendszer beépített jogosultsági rendszerét. Az engedélyeket állítsa be úgy, hogy az Üzleti Terminált és a hozzá tartozó fájlokat csak azok a felhasználók érhessék el, akik ténylegesen használják is. Ezzel megnehezítheti a bizalmas információk illetéktelen lemásolását a gépről.
- Az Üzleti Terminál biztonsági beállításait ("Adatmódosítás naplózása", "Ellenszámla ellenőrzése a számlainformáció alapján") tartsa bekapcsolva.
- Tovább növelheti a biztonságot, ha saját aláíró kulcsait hordozható médián tárolja. Ezzel megakadályozhatja kulcsaink eltulajdonítását abban az esetben, ha egy rosszindulatú személy az Ön távollétében fizikailag hozzáfér az Üzleti Terminált futtató számítógéphez. (A kulcsokat a rendszer ugyan titkosítva tárolja, így akkor sem használhatók közvetlenül, ha illetéktelen kezekbe kerülnek, de a támadó megkísérelheti visszafejteni őket.). A kulcsokat tároló médiát természetesen biztonságos helyen, pl. zárt szekrényben tárolja.
- Adware: Az adware olyan szoftver, amely arra szolgál, hogy időről időre hirdetésekkel bombázza a felhasználót.
- Domain nevek: A domain név az Interneten elérhető szerverek és weboldalak szöveges címe.
- Link: A link egy hivatkozás, utalás, kapcsolat, amely más oldalakon található tartalomra mutat, és amelyre rákattintva a kapcsolt tartalom jelenik meg.
- Malware: A malware egy összefogó kifejezés, amely a veszélyes szoftvereket jelenti. Céljuk a számítógépes rendszer működésének megzavarása, vagy sebezhetővé tétele.
- Operációs rendszer: Operációs rendszernek nevezzük a számítástechnikában a számítógépeknek azt az alapprogramját, mely közvetlenül kezeli a hardvert, és egy egységes környezetet biztosít a számítógépen futtatandó alkalmazásoknak (például szövegszerkesztők, játékok stb.).
- Spyware: Olyan kémprogram, amely a számítógépen észrevétlenül munkálkodva bizalmas adatokat gyűjt össze, majd továbbítja azokat egy ismeretlen személy felé.
- SSL: A Secure Socket Layer elfogadott titkosítási eljárás rövidítése. Ez a titkosítási protokoll jelenleg 128 bites titkosítást tesz lehetővé. Az SSL kapcsolat használata esetén az Ön számítógépe és a szerver közötti adatforgalom titkosítva van.
- Trójai: A trójai programok magukat hasznos programnak álcázó kártevők, amelyek különböző vírusokat, vagy kémszoftvereket hordozhatnak magukban és elindításkor automatikusan telepítésre kerülnek a gépre (pl. egy látványos képernyővédőbe épített kémprogram).
- Tűzfal: A tűzfal (angolul firewall) a számítástechnikában egy szoftveres, vagy hardveres architektúra, amelynek célja annak biztosítása, hogy a hálózaton keresztül egy adott számítógépbe ne történhessen illetéktelen behatolás.
- Web: A World Wide Web (WWW), vagy Web magyarul világháló, az Internet egyik szolgáltatása, segítségével hozzáférhetővé válik a világ bármelyik információs adatbázisa. A Web nem azonos az Internettel, de legfontosabb alkalmazása annak (másik alkalmazása például az elektronikus levelezés).
- Web böngésző: A Web böngésző (Internetes böngésző) a Webet alkotó weboldalak és más dokumentumok megjelenítésére, és az azok közötti navigációra alkalmas böngésző.
IX.1. Mobiltelefon készülékkel kapcsolatos teendők
- A Telenor Walettel előzetesen ellenőrzött készülékben használja a SIM kártyáját!
- Fontos, hogy a mobiltelefon gyári szoftverét (operációs rendszert) csak a gyártó által javasolt frissítéseket igénybe véve módosítsa, és csak megbízható forrásból telepítsen alkalmazásokat a mobiltelefonjára.
- A mobiltelefonba való belépést egyedi jelszavas, passcode-os vagy biometrikus védelemmel használja, és ne ossza meg azt harmadik személlyel.
- A mobilkészüléken lehetséges az NFC funkció ki- és bekapcsolása - javasoljuk, hogy kizárólag akkor tartsa bekapcsolva, amikor használni szeretné azt.
IX.2. Wallet, virtuális kártya védelme
- A virtuális kártya hasonlóan működik, mint a hagyományos, érintéses fizetésre alkalmas plasztik bankkártya, azzal a különbséggel,
hogy a terminálhoz a mobiltelefont kell hozzáérinteni.
Kérjük, hogy a mobiltelefon készüléket és/vagy SIM kártyáját ne adja át másnak! Felhívjuk a figyelmét, hogy az alapértelmezett fizetésre kiválasztott kártyával akkor is lehetséges 5 000 Ft alatti összegű tranzakciót végezni, ha a készüléket/SIM-et nem Ön tartja a POS terminálhoz. - A Wallethez használt kódot (mCode-ot) ne adja át másnak! A biztonságos kártyahasználat érdekében fontos, hogy egyedi, mások által nem kikövetkeztethető kódot válasszon.
- A mobiltelefonba való belépést egyedi jelszavas, passcode-os vagy biometrikus védelemmel használja, és ne ossza meg azt harmadik személlyel.
- Ellenőrizze, hogy a kártyalimitek igazodnak-e a kártyahasználati szokásaihoz. A limitek módosítását a Telenor Walletben bármikor könnyedén megteheti.
IX.3. Adatkapcsolat
- Hamis Internetbank weboldal legkönnyebben arról ismerhető fel, hogy a címsorban nem https://, hanem http:// kezdetű címzés szerepel. A hiányzó "s" betű a secured, azaz biztonságos adatkapcsolat hiányát jelzi.
- A böngésző jobb alsó sarkában található lakat ikon a biztonságos Internet kapcsolatot szemlélteti. Nézze meg a kis lakatot, mint a biztonság jelét és rákattintva a tanúsítványt (a titkosítás adatai: a titkosított oldal neve, a tulajdonos, a lejárat, a kiállító cég). Ha nincs lakat, akkor Ön nem valódi Internetbanki kapcsolatot használ.
- Bizalmas oldalak Internet címeit gépelje be kézzel (netbank, elektronikus boltok, stb.). Amennyiben Ön a MKB Bank internetes
honlapját szeretné meglátogatni, kérjük, szánjon rá néhány másodpercet és gépelje be saját kezűleg az Internet címet: https://www.mkb.hu/
.
Kérjük, egyéb linket ne használjon! Mindig a "Kijelentkezés" gombbal jelentkezzen ki, a böngészőt csak ez után zárja be.
IX.4. Speciális ajánlások/tippek
- Mindig gyanakodjon, ha e-mail alapján (nem válaszlevélben, hanem egy, a levélben elhelyezett linkre kattintva) azonosító adatokat kérnek be Öntől. Gyanakvóan olvasson minden hivatalosnak tűnő levelet, mely "az Ön biztonsága érdekében" kér Öntől olyasmit, amit eddig még sohasem (pl. látogasson meg egy adott oldalt, ahova írja be kártyaszámát, PIN-kódját, jelszavát, stb.).
- A MKB Bank biztonsági szolgáltatásként ingyenes SMS-ben, illetve e-mailben küldi el az Ön egyszeri jelszavát minden Internetbank bejelentkezéshez. Az e-mailben küldött jelszó csak akkor biztonságos, ha az Ön postafiókjának kódjait is biztonságosan kezeli. Az e-mailben történő jelszóküldés kikapcsolható az Internetbank felületén a Beállítások / Testreszabás menüpontban.
- Ne tartson nyitva más böngésző ablakot és ne futtasson az Internetbank használata során más programokat. A használat után a böngészőt zárja be.
- Amennyiben Ön az Internetbank szolgáltatást mások jelenlétében, illetve nyilvános helyen használta, javasoljuk, hogy a kilépést követően törölje böngészőjében az Ideiglenes Internet File könyvtár (Temporary Internet Files) tartalmát.
- Pénzügyi Navigátor
Pénzügyi Navigátor - MNB
- Magáncsőd
Bíróságon kívüli adósságrendezéssel összefüggő információk
- MNB Egyenleglekérdezés
Értékpapírszámla egyenleg lekérdező rendszer (ÉSZLA)
- Hirdetmények
Hirdetmények, kondíciók, általános szerződési feltételek, éves jelentések
- Közzétételek
Tekintse meg közzétételeinket
- Közlemények
Tekintse meg közleményeinket
- Fogyasztóvédelemi iránytű
A hitelfelvétellel kapcsolatos döntéséhez a következő oldalak nyújtanak Önnek segítséget
- Panaszkezelés
Az MKB Bank panaszkezelési szabályzata
- Elérhetőségi adatok
A következő lehetőségeken tud velünk kapcsolatba lépni