Ugrás a tartalomhoz

Tisztelt Ügyfelünk! Jelenleg hiba tapasztalható az MKB NetBANKár működésében. A hiba elhárítása folyamatban van. Megértését és türelmét köszönjük!

Tájékoztatjuk, hogy az MKB Bank által biztosított POS terminálokon technikai okokból átmenetileg nincs lehetőség SZÉP Kártyával, egészségpénztári kártyával, valamint American Express bankkártyával történő fizetésre. A hiba elhárításán beszállító bevonásával dolgozunk, addig türelmüket és megértésüket kérjük.

Kedves Ügyfelünk! Karbantartás miatt a NetBANKár, az MKB Mobilalkalmazás, a NetBANKár Business és a PCBANKár 2022.06.24-én 22:00 és 23:00 között nem lesz elérhető, illetve az azonnali fizetési rendszer keretén belül történő jóváírásban és teljesítésben is késedelem várható. Megértését és türelmét köszönjük! Üdvözlettel: MKB Bank Nyrt.

Kedves Ügyfelünk! Weboldalunkon a mai napon technikai problémák léptek fel, az oldalon található kereső és a hírek elérésében. Az okozott kellemetlenségért elnézésüket kérjük!

Tájékoztatjuk, hogy tervezett karbantartás miatt 2022.06.26-án 01:00 és 01:30 óra közt az Azonnali Fizetési Rendszerben indított utalások fogadására, valamint ezek indítására nincs lehetőség. Kérjük, utalását időzítse ezen időszakon kívülre, vagy átutalását értéknap megjelölésével indítsa el. Amennyiben egy partnerétől vár utalást, kérjük, jelezze neki, hogy átutalását a karbantartáson kívüli időpontban vagy értéknap megjelölésével indítsa újra, illetve sikertelenség esetén ismételje meg.

Fióki időpont kérés TeleBank
06 80 350 350
Írjon nekünk! Fiókok és ATM-ek Árfolyamok




BIZTONSÁGBAN SZÖRFÖLNI
A VILÁGHÁLÓN?


EZEKKEL A TANÁCSOKKAL LEHETSÉGES!

Fontos információk

Adathalászat

Az adathalász kísérletek napjaink legelterjedtebb internetes támadásai közé tartoznak. A támadó leggyakrabban megtévesztő email segítségével próbál információt kicsalni áldozatából, jellemzően felhasználónevet, jelszót, bankkártya adatokat, de gyakran előfordul, hogy egy rosszindulatú kóddal fertőzött weboldalra próbálja meg átirányítani áldozatát, vagy vírusos csatolmányt mellékel a levélhez, melyet a gyanútlan felhasználó megnyit.

Az alábbiakban bemutatjuk az adathalász levelek három legjellemzőbb ismérvét, melyek segítséget nyújthatnak felismerésükben.

Fogyasztóvédelmi figyelemfelhívás, az Online adathalász "támadások" hatékonyabb megelőzése érdekében!

Kérjük olvassa el tájékoztatónkat.

Gyanús email cím

A MKB Bank kizárólag@mkb.hu végződésű email címről küld levelet ügyfeleinek.
Bár a feladó email címe hamisítható, így a @mkb.hu címről érkező levelek sem tekinthetőek automatikusan biztonságosnak. Ennek ellenére a tapasztalatok szerint, az adathalász kísérletek többségében a támadók nem fordítanak figyelmet az email cím hamisítására.

Gyakori az olyan email címek használata, amelyek első ránézésre hasonlítanak a bank email címére, például:
@bankmkb.hu vagy @mbk.hu.

Magyartalan fogalmazás

Az adathalász támadások végrehajtói jellemzően nem magyarok, így a megtévesztő email szövegezése általában valamilyen internetes fordítóprogram által végzett fordítás eredménye, mely szinte minden esetben magyartalan, gyakran értelmetlen mondatokat eredményez.

Hamis hivatkozás a levélben

Az adathalász email legfontosabb eleme a link, melyre rákattintva az ügyfél az adathalász weboldalra navigál. A hamis link az adathalász támadások legfontosabb ismérve. Az adathalász támadások túlnyomó többsége a MKB Bank internetbankjának bejelentkező képernyőjét hamisítja. Fontos, hogy a MKB Bank internetbankja kizárólag mkb.hu végződésű címen érhető el, minden más link esetében az ügyfél nagy valószínűséggel adathalász támadással áll szemben, ilyenkor semmi esetre se adja meg felhasználói nevét és jelszavát.
Fontos, hogy a levélben látható hivatkozás (aláhúzott szöveg, gomb, stb.) szövege nem feltétlenül egyezik meg a címmel, amire a hivatkozás valójában mutat. A tényleges hivatkozási cím akkor válik láthatóvá, ha a felhasználó a hivatkozás fölé viszi az egeret. Böngészőben használt email kliens esetén (pl.: Gmail) a hivatkozott cím a böngésző ablak alján válik láthatóvá.

Új csaló módszerek

Új módszerrel keresik fel a banki ügyfeleket kiberbűnözők, így érdemes továbbra is odafigyelni a banki adatok védelmére. Az elkövetők látszólag az MKB Bankhoz köthető telefonszámról (vagy egyéb telefonszámról) keresik fel bizonyos esetekben név szerint a bank ügyfeleit, a bankkártya adataikat, vagy legalábbis annak egy részét pedig már ismerik.

Az elkövetők gyakran a MKB Bank Bankbiztonsági osztályának munkatársaként mutatkoznak be. A beszélgetés során csalárd tranzakcióra hivatkozva felkínálják segítségüket a visszaélés megakadályozására, ehhez pedig szükséges egy „egyeztető kód”, amelyet SMS-ben küldenek ki a részére – ez az SMS-ben érkező kód pedig valójában a csalók által indított tranzakcióhoz kapcsolódóan a bank által ténylegesen az ügyfél számára kiküldött, az internetes vásárláshoz szükséges egyszeri biztonsági kód, vagy az internetbank lépéshez szükséges megerősítő kód. A meglévő bankkártya adatok, valamint az így kapott, ügyfél által pedig átadott SMS kódot használva internetes tranzakciót hajtanak végre, vagy internetbankon keresztül a fizetési számláról tranzakciót indítanak.

Esetenként valamilyen hivatalos banki programnak látszó, de valójában kémprogramot tartalmazó alkalmazás letöltését ajánlják fel megoldásként, mellyel az internetbank belépéshez, tranzakciók indításához szükséges biztonsági kódokat, jelszavakat szereznek meg.

Mire figyeljen?

  • Bankunk a bankkártya lejárati dátumát, hátoldali CV kódját sosem kéri el ügyfeleitől.
  • A mobilapplikációt csak a hivatalos áruházból töltse le, ha használni szeretné.
  • Illetéktelen belépési kísérlet vagy tranzakció indítás esetén bankunk azonnal letiltja az érintett ügyfelünk elektronikus csatornáit.
  • Mindig közvetlenül a MKB Bank weboldaláról nyissák meg az internetbankot.
  • Legyen gyanús Önnek, ha telefonon, SMS üzenetben, e-mailen vagy közösségi oldalon keresztül próbálnak internetbanki bejelentkezéshez és azonosításhoz szükséges jelszót kicsalni, a bankkártyájához kapcsolódó adatokat és PIN kódot megszerezni. Soha ne tegyen eleget az ilyen típusú kéréseknek!
  • Elektronikus levélben érkezett linkre kattintva sose adja meg személyes adatait, bejelentkezésekhez szükséges adatait, jelszavait és bankkártya adatait.
  • Minden esetben ellenőrizni kell a levél feladóját (e-mail cím és név egyaránt), valamint az üzenet tárgyát – ezek sokszor árulkodó jelek, hogy csalásról van szó.
  • A MKB Bank telefonon keresztül sohasem kéri ügyfelét arra, hogy olyan programot telepítsen számítógépére, telefonjára, mely ügyfele számára ismeretlen.
  • Amennyiben e-mailben keresik meg, váljon gyanússá - a néhol - magyartalan megfogalmazás, a hibás ragozás, az értelmetlen félmondatok, valamint az ékezetes betűk hiánya, továbbá a fenyegető hangnem, hogy ha annak nem tesz eleget, számlája/kártyája felfüggesztésre kerül.
  • Az internetbankjukba kizárólag a bank hivatalos honlapján keresztül lépjen be, például e-mailben kapott linken keresztül ne tegye.
  • A bank sose kéri, hogy emeljenek limitet egy esetleges visszaélés megakadályozása érdekében.
  • A bank sose küld SMS-ben kódot annak érdekében, hogy megakadályozzon egy visszaélést.

Mit tegyen, ha már kiadta adatait a csalóknak?

Az esetet haladéktalanul jelentse:

  • Telefonos ügyfélszolgálatunkon, amit megtehet a nap 24 órájában a 06 80 350 350 telefonszámon,
  • Bármelyik MKB Bank fiókban,

  • Javasoljuk, hogy tegyenek feljelentést a rendőrségen!

Biztonsági tanácsok

Az elektronikus csatornákat napjaink legbiztonságosabb fizetési eszközeként tartják számon. Ez azonban csak akkor igaz, ha a szükséges biztonsági előírásokat megismeri és a használat során ennek figyelembe vételével jár el.

Az elmúlt időszakban Magyarországon is megszaporodtak az elektronikus banki termékekkel történt visszaélési kísérletek. Az alábbiakban röviden bemutatjuk, hogy mit tesz a MKB Bank az Ön biztonsága érdekében. Mivel ez kölcsönös érdekünk, ezért az ügyfeleink közreműködésére is szükség van. Ezért néhány fontos gondolattal és tanáccsal szeretnénk segíteni Önt, hogy Bankunk elektronikus szolgáltatását biztonságosan használhassa.

Bankbiztonság

A biztonságnak életünkben, pénzügyeink intézésében kiemelt szerepe van. Az MKB Bank ezt szem előtt tartva mindent megtesz, hogy olyan környezetet alakítson ki, ahol a kényelem és a minőségi szolgáltatások minél egyszerűbb igénybevétele mellett az ügyfelek és az alkalmazottak is biztonságban érezhetik magukat. Bankunk nemcsak az Önök pénzét őrzi és gyarapítja, hanem az ügyfelek és az alkalmazottak, valamint adataik biztonságát is védi. A biztonság megőrzése közös érdekünk, és az Ön részéről is körültekintést, elővigyázatosságot tesz szükségessé. A továbbiakban erről adunk összefoglaló tájékoztatót és felsoroljuk a csalási formákat mellyel mindennapi életünk során előfordulhat, hogy szembe találkozhatunk, ezért kérjük figyelmesen olvassák át a leírtakat.

Csalási módszerek felsorolása (frissítve: 2022.05.11)

Adathalász tevékenység ismétlődő előfordulására hívjuk fel ügyfeleink figyelmét

A telefonos csalók – ügyfeleink megtévesztésének szándékával - az MKB Bank ügyfélszolgálati telefonszámához hasonló számokról, magukat az MKB dolgozóinak kiadva hívják fel közvetlenül az ügyfeleinket.

A csalók - különböző, hivatalosnak tűnő indokokkal, hivatkozásokkal - ügyfeleink bankkártya és internetes banki azonosítót akarják megszerezni és telefonos alkalmazások és internetes programok letöltését kérik.

Ismételten felhívjuk ügyfeleink figyelmét, hogy az MKB Bank soha, semmilyen esetben, semmilyen módon (telefonon, e-mailben, sms-ben) nem kéri ügyfeleitől jelszavaikat és nem kéri ügyfeleit internetes programok, telefonos alkalmazások telepítésére. Példa jelleggel az egyik, jelenleg alkalmazott elkövetési mód típus:

„Az Ügyfelet egy magyarországi bank nevében budapesti telefonszámról hívták, majd amikor az Ügyfél tájékoztatta a telefonáló csalót, hogy nem az a bank a számlavezetője, akire a telefonáló hivatkozott, akkor a telefonáló azonnal felajánlotta, hogy "átkapcsolja” saját bankjához.

Ezen - példa jelleggel hivatkozott – elkövetési típushoz kapcsolódóan tájékoztatjuk, hogy magyarországi bankok telefonos ügyfélszolgálatai nem végeznek egymás közötti hívás-átkapcsolást.

Kérjük, minden esetben a lehető legnagyobb körültekintéssel járjanak el és fokozott óvatosággal ügyeljenek banki és személyes adataik biztonságára!

Hazai bankok nevében támadnak a csalók

Az MKB Bank az utóbbi időben tapasztalt új csalási módszerre hívja fel ügyfelei figyelmét, mellyel a csalók több pénzintézet ügyfeleitől kísérelték meg megszerezni személyes és banki termékekhez köthető adataikat.

A csalók az általuk magyar nyelven indított hívások során a hívást fogadó felé azt a látszatot keltik, hogy a hívás hazai bankok valójában létező, ügyfélszolgálati hívószámok valamelyikéről érkezett, a hívást kezdeményező csalók a bankok munkatársaként mutatkoznak be. A hívás során arra hivatkozva, hogy a hívott személy bankkártyás költései elutasításra kerültek, bankszámla adatokat, internetbanki belépési kódokat kérnek el, valamint esetenként valamilyen hivatalos banki programnak látszó, de valójában kémprogramot tartalmazó alkalmazás letöltését ajánlják fel megoldásként.

Az eddig azonosított hívások alkalmával eddig két hazai pénzintézet nevével, illetve ügyfélszolgálati hívószámaival visszaélve kíséreltek meg a csalók adatokat szerezni, de a csalók várhatóan további pénzintézetek nevével és ügyfélszolgálati hívószámaival visszaélve is kezdeményezhetnek adatszerző hívásokat.

Felhívjuk az MKB Bank Ügyfeleinek figyelmét arra, hogy a bankok soha nem kérnek ügyfeleiktől sem telefonon, sem e-mail útján érzékeny banki azonosító adatokat és jelszavakat!

Amennyiben Ügyfeleink a fent leírt hívást tapasztaltak, illetve abban az esetben, ha hasonló hívás során kiadták volna adataikat, haladéktalanul jelezzék az esetet az alábbi elérhetőségeken az MKB Bank ügyfélszolgálati munkatársainak, hogy a szükséges intézkedéseket meg tudjuk tenni:

Lakossági ügyfélszolgálat telefonszám: 06 80 350 350 (0-24)
Külföldről hívható ügyfélszolgálati telefonszám: +36 1 373 33 99

Gyors befektetési / hitelfelvételi lehetőséget ígérő csalások

Az utóbbi időben megjelent újfajta csalások során a csalók jellemzően közösségi portálokon, illetve üzenetküldő applikációkon keresztül veszik fel a kapcsolatot az ügyfelekkel, de előfordul, hogy hirdetést jelentetnek meg a felületen és csak várják a gyanútlan ügyfelek megkeresését.

Az esetek egy részében gyors és egyszerű – jellemzően kriptovaluta (pl.: Bitcoin)– befektetési lehetőséget kínálnak, mely során egy „bróker” bekéri az ügyfél személyes iratait, kártyaadatait a könnyebb együttműködéshez. Az első tranzakcióknál a csaló az ügyfelet segíti a vásárlásban, azonban egy idő után elérhetetlenné válik, nem reagál az ügyfél megkereséseire. Azonban mivel a kártyaadatok rendelkezésére állnak, így már az ügyfél beleegyezése nélkül is indíthat azokkal tranzakciókat. Előfordulhat, hogy egy képernyőmegosztó alkalmazás (pl.: AnyDesk) letöltését is kérik az ügyféltől, a regisztrációs eljárás befejezéséhez, melyen keresztül először együtt végzik a tranzakciókat. Azonban fontos tudni, hogy a képernyőmegosztás folyamatosan továbbítja az adatokat a megfigyelt eszközről, így amennyiben ügyfelünk az eszközén internetbankjára/mobilbankjába bejelentkezik, a banki adatai is továbbításra kerülnek és így veszélybe kerülhet a számlája.

Az esetek másik felében gyors, biztonságos és olcsó hitellehetőséget kínálva keresik fel a csalók az ügyfeleket. Jellemzően külföldről jelentkeznek, így arra kérik az ügyfeleket, hogy nyissanak egy külön számlát a hitelcélra, amiről a csalók maguk tudják majd a törlesztőrészleteket leemelni. Bekérik az ügyfelek személyes adatait és egy magyartalan szerződéstervezetet küldenek nekik vissza, bizonyítandó a hitelességet. A csalás során bekérnek egy kisebb összeget, hitelfedezeti díjra vagy felmerülő költségekre hivatkozva, majd később újabb és újabb összegeket kérnek be különböző indokokkal az ügyfelektől.

Felhívjuk Ügyfeleink figyelmét, hogy kártyaadataikat, személyes és banki adataikat ne adják ki senkinek, járjanak el körültekintően a befektetési és hitelfelvételi lehetőségekkel – ami nagyon jól hangzik, az jellemzően sajnos nem lesz valódi. Emellett kiemelten kérjük, hogy képernyőmegosztó alkalmazások letöltését, új bankszámla nyitását idegenek kérésére ne hajtsák végre, amennyiben hasonló kéréssel találkoznának akkor az mindig legyen gyanús. Amennyiben pedig a legkisebb bizonytalanság felmerül, hogy csalásról lehet szó, haladéktalanul keressék Ügyfélszolgálatunkat!

Megtévesztő oldalak és személyes vagy telefonon történő megkeresés, és a közösségi oldalak veszélyei

A világban egyre nagyobb teret ölt az online vásárlás, amely – azon túl, hogy jelenleg kényszerű – ám mégis kényelmes módja a legjobb ajánlatok megtalálásának, valamint a pénz és idő megtakarításának. Mégsem szabad elfeledkezni arról, hogy egyes webhelyek nem biztonságosak, sőt, egyenesen azzal a család szándékkal jöttek létre, visszaéljenek mások bizalmával.

Elterjedt módszer, amikor a csalók egy jól ismert vállalat, szolgáltató vagy bank hivatalos oldalát lemásolják. Az ál-oldalon arra próbálják rávenni az áldozataikat, hogy adják meg a személyes vagy bankkártya-adataikat, amelyek így illetéktelenek birtokába juthatnak és azokat csalások elkövetéséhez használhatják fel.

Vezetői, üzleti e-maillel elkövetett csalás

A csalók a cég vezetőjeként telefonon felhívják az alkalmazottat, vagy e-mailt küldenek és egy rendkívüli helyzet miatt (Adóellenőrzés, Cégfelvásárlás) azonnali tranzakciót kérnek. A legtöbb esetben devizautalást Európán kívülre. Nagyon jól ismerik a céget, mert a csalás előtt rendkívül sok információt gyűjtenek a vállalkozásról. Arra kérik az alkalmazottat, hogy térjen el a szokásos ügyintézéstől és a kommunikáció során fenyegetés is elhangzik.

Megtévesztő üzleti levelek

Az elkövetők a legtöbb esetben egy, a cég által már régóta ismert beszállítóként keresik fel a vállalkozást és arról tájékoztatják, hogy megváltozott a korábbi számlaszám, így a rendelés kiegyenlítését már az új számlaszámra tegyék meg. Az e-mail teljes egészében megegyezhet a korábbi levelekkel (formalitás, céglogó).

Minden esetben fogjon gyanút és egyeztessen az ismert vállalkozással a korábbi elérhetőségeken!

Lehetőleg minél kevesebb információt osszon meg munkaadójáról a közösségi médiában!

Vírusok, trójai és kémprogramok

Egy korszerű bank alapvető infrastruktúráját az informatikai rendszere jelenti. Az MKB Bank informatikai rendszere folyamatos fejlesztés alatt áll annak érdekében, hogy szolgáltatásainkkal a leginkább meg tudjunk felelni ügyfeleink elvárásainak. Figyelemmel kísérjük és elemezzük az informatikai rendszereket fenyegető veszélyeket annak érdekében, hogy minden esetben kockázatarányos intézkedésekkel biztosítani tudjuk informatikai rendszereink magas szintű biztonságát, az adatok védelmének érdekében. Az MKB Bank által kialakított biztonság megőrzéséhez elengedhetetlen az Ön közreműködése, körültekintő, elővigyázatos eljárása, és az Ön által használt eszköz banki műveletek végzésére való alkalmas állapota, hogy a csalók ne kaphassanak esélyt. A számítógépes bűnözők kártékony szoftvereikkel képesek átvenni a felügyeletet a nem megfelelő védelemmel rendelkező számítógép, tablet PC vagy okostelefon felett, illetve kémprogram segítségével megismerhetik az ügyfél belépési azonosítóit, ha a fertőzött eszközön bejelentkezik internetbankjába. Kellő óvatossággal és naprakészen tartott vírusírtóval ez a fajta csalási forma ugyanakkor megelőzhető.

Bankkártya-használat

A bankkártyája érték, kezelje, őrizze gondosan!

Fokozottan ügyeljen arra, hogy kártyája ne kerüljön ki a látóteréből

Ne válasszon könnyen kitalálható PIN kódot, azt gondosan jegyezze meg, másokkal ne ossza meg.

A PIN kódot lehetőleg ne jegyezze fel, vagy ha ez elengedhetetlen, akkor a feljegyzését úgy tárolja, hogy ahhoz illetéktelenek ne férhessenek hozzá. Soha ne tárolja a PIN kódját és bankkártyáját azonos helyen, és semmiképpen ne írja rá a PIN kódot a kártyára!

Amennyiben PIN kódját használja kártyával történő vásárlás esetén, győződjön meg arról, hogy illetéktelenek nem szerezhetnek róla tudomást.

A pénzkiadó automata (ATM) használata során figyeljen arra, hogy nem figyelik-e ki PIN kódját az Ön mögött, mellett állók.

Figyeljen arra is, hogy a pénzkiadó automata nincs-e leragasztva, átalakítva a pénzkiadó nyílás, vagy nincs-e az felszerelve idegen tárgy, eszköz.

Fontos tudni, hogy a bankkártyával megközelíthető helyiségekben elhelyezett pénzkiadó automatákhoz történő bejutáskor soha nem szükséges a PIN kód megadása a bejárati ajtónál. Ha olyan berendezéssel találkozik, mely az ajtó nyitásához PIN kódot kér, ne adja azt meg, mert biztos lehet benne, hogy a készülék csalárd szándékkal készült.

Körültekintően tegye el a felvett készpénzt, ne lehessen könnyedén kiragadni az Ön kezéből a pénzt tartalmazó kézitáskát!

Ha bankkártyáját elvesztette, PIN kódja illetéktelenekhez került, vagy kerülhetett, kártyája kikerült a felügyelete alól (pl. ott felejtette valahol) azonnal hívja az MKB Bank 24 órás Telebank - Ügyfélszolgálatunkat (06 80 350 350) és tilttassa bankkártyáját. Ha PIN kódja mások által ismertté válhatott, haladéktalanul változtassa azt meg.

Tanácsok

  • A banki dolgozók soha nem kérnek e-mailben, telefonon vagy SMS-ben ügyfél azonosítót, belépési jelszót, PIN-kódot, bankkártya-adatokat.
  • Az ilyen adatkérések minden esetben rosszhiszeműek, mindig csalók küldik. Ezért az ilyen megkeresésekre kérjük, SOHA NE VÁLASZOLJON!
  • Ne nyisson meg semmilyen linket vagy csatolmányt, mert ezek vírusokat telepíthetnek a telefonjára vagy a számítógépére.
  • Amennyiben elektronikus banki szolgáltatást vesz igénybe, ellenőrizze a bank weboldalának eredetiségét. A bankok és pénzügyi intézmények valódi honlapján a böngésző alsó sávján és felső címsorában szerepel a biztonságos kapcsolat meglétét jelző lakat-ikon.
  • Figyelmeztető jel, ha az online szolgáltató böngészőjében „https” védett kapcsolat helyett csak „http” látható a weblapcím előtt.
  • Amennyiben egy oldalon a megszokottól eltérő megjelenést, furcsa nyelvezetet, vagy azonosítási kérést tapasztal, azonnal szakítsa meg az internetkapcsolatot az adott weboldallal és vegye fel a kapcsolatot az ügyfélszolgálattal. Javasoljuk, hogy vegye igénybe az SMS aláírás szolgáltatásokat, amelynek segítségével még biztonságosabban végezhet tranzakciókat: minden egyes aláíró jelszót az aláírást megelőzően küldünk el SMS üzenet formájában a Banknál bejelentett mobil telefonszámra, amely csak az adott megbízás hitelesítésére szolgál.
  • Minden esetben győződjön meg közhiteles földhivatali nyilvántartásból az ingatlan valós tulajdoni helyzetéről!
  • Legyen óvatos, ha a valódi tulajdonos nevében/helyett más személy tárgyal, készíti elő az adásvételi szerződést!
  • Járjon el fokozott körültekintéssel a feltűnően és indokolatlanul kedvező áron meghirdetett ingatlanokkal kapcsolatos ügylet során!
  • Az ingatlan megtekintése nélkül ne írjon alá adásvételi szerződést, még egy egészségügyi válsághelyzetben sem! Ne elégedjen meg az e-mailben küldött, ingatlanról készített képekkel és videókkal, hiszen azok valóságtartalma egyrészt kétséges, másrészt akár kártékony programokat is tartalmazhatnak.
  • Ne engedjen telepíteni és maga se telepítsen ismeretlen eredetű programokat a számítógépére, ne nyisson meg semmilyen linket vagy csatolmányt!
  • Amennyiben az ingatlan adásvétele során gyanús körülményeket, indokolatlan azonosítást vagy banki adatokra vonatkozó adatkérést tapasztal, azonnal vegye fel a kapcsolatot az Ügyfélszolgálatunkkal, és szükség esetén függessze fel internetes banki fiókját!
  • Értesüljön időben a számláján történt jogosulatlan tranzakciókról, a számláján történt eseményekről SMS értesítést kérhet! Ha esetleg olyan műveletről (pl. belépés a Netbankárba, Mobilalkalmazás telepítés, átutalás, stb.) kap értesítést, amelyet nem Ön kezdeményezett, azt haladéktalanul jelezze Ügyfélszolgálatunknak!
  • Ha a telefonos szolgáltatás hálózatán kiesést tapasztalt, keresse fel a szolgáltatóját és értesítse az Ügyfélszolgálatot!
  • Állítson be alacsony, a hétköznapi szükségleteinek megfelelő limitet a NetBANKár szolgáltatáshoz bankfiókban vagy az Ügyfélszolgálat segítségével!
  • Végezze el a szoftverfrissítéseket!
  • Használjon vírusirtó szoftvert!

Internetes bankolás

  • Folyamatosan kövesse figyelemmel számlájának online egyenlegét, ellenőrizze, hogy az adott vásárlás nem jár-e ismétlődő díjfizetéssel! Ezt legkönnyebben úgy teheti meg, ha SMS értesítést kér a számlán történő pénzmozgásról vagy az MKB Mobilbank és Budapest Bank Mobil App alkalmazásban figyelemmel kíséri egyenlegét.
  • Csak az indokolt mértékű bankkártyalimitet állítsa be. Amennyiben a magasabbra állított limitre már nincs szüksége, ne felejtse el azt visszaállítani az alacsonyabb összegre. Lakossági ügyfelek az MKB Mobilbank és Budapest Bank Mobil App alkalmazásban is módosíthatják a kártyalimitet.
  • Internetbanki műveletek előtt minden esetben győződjön meg arról, hogy valóban az MKB NetBANKár vagy az MKB Internetbank oldalán jár. Az MKB Bank oldalán a böngésző címsora zöld színre vált és a címsorban megjelenik az „MKB Bank Nyrt. [HU]" felirat.
  • Ha a NetBANKár vagy az MKB Internetbank belépési adatok megváltoztatására vonatkozó üzenetet kap, annak semmilyen körülmények között ne tegyen eleget, hiszen az MKB Bank sosem küld ilyen tartalmú üzenetet.

Online vásárlás

  • Megfontolva regisztráljon! Személyes vagy bankkártya adatokat interneten keresztül kizárólag indokolt esetben, és a lehető legnagyobb körültekintéssel eljárva adjon meg!
  • Vásároljon megbízható forrásból! Olyan vállalkozások online szolgáltatásait vegye igénybe, amelyeket ismer és megbízhatónak tart. Amennyiben korábban nem használt elektronikus szolgáltatást vesz igénybe, az adatok megadása előtt mindig ellenőrizze a weboldal valódiságát, fizetési biztonságát. Érdemes olyan felületeket választani, amelyek rendelkeznek a megfelelő biztonsági tanúsítvánnyal. Mentse el az összes, online vásárláshoz kapcsolódó dokumentumot!
  • Ellenőrizze a véleményeket és értékeléseket a kereskedőről, termékről! Érdemes figyelembe venni a korábbi vásárlók rossz tapasztalatait, az interneten közzétett negatív tartalmú véleményeket is. Fokozott óvatossággal kell eljárni, ha egy oldalon a kapcsolatok menüpontjában nem adnak meg elérhetőséget, vagy az eladónak nincs székhelye, címe, vagy azok nem tűnnek valódinak.
  • Gondolja át kétszer, mielőtt fizet! Érdemes kapcsolatba lépni az eladóval, egyeztetni vele a részleteket. Ha az eladó nem tud részleteket mondani az áruról, vagy siettetni próbálja fizetést, akkor inkább ne vásároljon tőle. Ha van, akkor el kell olvasni az adott ajánlat részletező leírását.
  • Át kell olvasni az általános vásárlási feltételek apró betűs részeiben elrejtett költségeket, valamint a szállítási és visszatérítési információkat. Amennyiben egy weboldalt gyanúsnak talál, esetleg kétségei merülnek fel adatai biztonságát illetően, kérjük, ne adja meg adatait és hagyja el a weboldalt.
  • Gondolja át, mielőtt kattint! Óvakodjon a kéretlen e-mailben, a felugró ablakokban, vagy hirdetésekben kapott linkektől, mert lehet, hogy hamis vagy megtévesztő webhelyre mutatnak. A különböző internetes honlapokon és közösségi oldalakon megjelenő – bankkártya adatokat kérő – nyereményjátékokkal kapcsolatban legyen a szükséges mértékben bizalmatlan.

Amennyiben olyan tranzakciót észlel, amelyet nem Ön kezdeményezett vagy bankkártya- és/vagy NetBANKár és/vagy az MKB Internetbank belépőadatait illetéktelenek részére adta meg, azonnal hívja a 24 órás Telebank-Ügyfélszolgálatunkat (06 80 350 350).