A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt biztosíthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatóak a böngésző beállításaiban. Tovább információ

MKB Mobilbank alkalmazás

Ingyenes, próbálja ki!

Bezárás

Azonnali fizetési szolgáltatás

Március 2-án Magyarországon is bevezetésre kerül az Azonnali Fizetés, mely jelentősen gyorsítja és kényelmesebbé teszi a pénzügyi tranzakciókat.

Mik a legfontosabb előnyei?

Azonnal teljesülő átutalások

5 mp alatt elérhető az összeg a kedvezményezett
számláján.

Másodlagos Azonosítók

A számlaszám mellett mobiltelefonszámra és e- mail címre is lehet utalni.

Azonnali fizetés főbb jellemzői

EXTRA KÖLTSÉGEK NÉLKÜL

A korábbi átutalási költségeken felül nem terheli extra díj.

MAXIMUM 10 MILLIÓ FORINTIG

10 millió Forint felett a megszokott utalási idők érvényesek.

ELEKTRONIKUSAN INDÍTHATÓ

NetBANKár, PCBankár vagy Mobilbankban indított tranzakcióknál vehető igénybe.

BELFÖLDI ÁTUTALÁSOK
ESETÉN

Forint fizetési számláról
történő utalásoknál
érhető el.

Gyakran ismételt kérdések

Az azonnali szolgáltatásokkal kapcsolat kérdések és válaszok

A szolgáltatás keretében a feltételeknek megfelelő átutalás 5 másodpercen belül megérkezik a kedvezményezett számlájára az év bármely napján, éjjel-nappal, és ott azonnal felhasználhatóvá is válik.

● Összege legfeljebb 10 millió forint lehet.
● Forintalapú számlák esetén érhető el.
● Meghatározott időpontra nem lehet kérni.
● NetBANKár, Mobilapplikáció, NetBANKár Business, PCBankár szolgáltatásból kezdeményezhető.
● Fizetési számláról kezdeményezhető
● Eseti jelleggel
● Belföldi pénzforgalomban

Nem kell, külön kérés vagy jelölés nélkül is azonnal teljesül az átutalás, ha megfelel a feltételeknek.

Igen, a feltételeknek megfelelő átutalások az év bármely napján, éjjel-nappal 5 másodpercen belül megérkeznek a kedvezményezett számlájára

Nem, a szolgáltatás jelenleg csak belföldi átutalások esetén érhető el. A külföldre indított átutalások feldolgozásában nincs változás az eddig megszokottakhoz képest.

A szolgáltatás nem jár semmilyen plusz költséggel.

Az utalás kimeneteléről azonnal visszajelzést kap a küldő. Ha Ön rendelkezik MobilBANKár szolgáltatással és igényelte, külön üzenetben is értesítjük egyenlegének változásáról.

Igen, legfeljebb 10 millió forintig indíthat azonnali átutalást.

Nem, csak a NetBANKár, Mobilapplikáció, NetBANKár Business, PCBankár szolgáltatásból kezdeményezett átutalások teljesülnek azonnal, ha megfelelnek a további feltételeknek is. A papíron beadott átutalási megbízások feldolgozásában nincs változás az eddig megszokottakhoz képest.

Nem, a szolgáltatás csak fizetési számlák esetén érhető el.

A 10 millió forint feletti átutalásokra nem vonatkoznak az azonnali fizetési szolgáltatás szabályai, így azok feldolgozásában nincs változás az eddig megszokottakhoz képest.

Igen, az azonnali átutalás feltételeinek megfelelő megbízás devizaszámlára is megérkezik 5 másodpercen belül, az év bármely napján, éjjel-nappal.

Ha nincs elég fedezet a számláján, akkor az átutalás sikertelen lesz. A megbízást visszautasítjuk, sorbaállítás nem történik.

A meghatározott határidőre adott fizetési megbízásokra, azaz az értéknapos átutalási megbízásokra nem vonatkoznak az azonnali fizetési szolgáltatás szabályai, így azok működésében nincs változás az eddig megszokottakhoz képest.

A másodlagos számlaazonosítóval kapcsolatos kérdések és válaszok

Másodlagos számlaazonosítók a bankszámlaszámokhoz rendelhetők hozzá. Ha a kedvezményezett beállítja ezeket a számlavezető bankjánál, akkor a korábban megszokott számlaszám és név helyett elég a másodlagos azonosítót megadni az azonnali átutalásnál.

Jelenleg Bankunknál mobiltelefonszám és e-mail cím lehet másodlagos számlaazonosító, de a jövőben adóazonosító jelet és adószámot is meg lehet majd adni.

Másodlagos számlaazonosítót a a NetBANKár vagy a Mobilbank szolgáltatáson keresztül regisztrálhat.

Nem, egy adott másodlagos számlaazonosító kizárólag csak egy bankszámlához kapcsolódhat.

A regisztrált másodlagos számlaazonosítóiról a NetBANKár vagy a Mobilbank szolgáltatáson keresztül tájékozódhat.

Minden másodlagos számlaazonosító regisztrálása előtt ellenőrizzük, hogy az korábban már hozzá lett-e rendelve egy másik bankszámlához, mert egy adott másodlagos számlaazonosító kizárólag csak egy bankszámlához kapcsolódhat. Ha mindenképpen a már használatban lévő másodlagos azonosítót szeretné újra megadni, akkor a korábbi bankszámláról törölnie kell a regisztrációt.

A törlést kérheti a számlavezető bankjánál, illetve az MKB Bank esetén intézheti a NetBANKár vagy a Mobilbank szolgáltatáson keresztül is.

Másodlagos számlaazonosító megadásakor minden esetben validáló kódot küldünk a regisztrálni kívánt e-mail címre vagy telefonszámra. Ha nem érkezik meg a megerősítő kódot tartalmazó e-mail üzenet vagy SMS, akkor valószínűleg hibásan adta meg az adatait. A validáló kód megadása nélkül a regisztráció nem lesz sikeres, így téves adatot nem tud megadni.

Ha a hibásan megadott másodlagos számlaazonosító nincs hozzárendelve semmilyen bankszámlaszámhoz, akkor az átutalás nem teljesül. Ha mégis teljesül, mert létezik a hibásan megadott azonosító, kérjük hívja ügyfélszolgálatunkat a +36 80 333 660-as telefonszámon!

Igen, másodlagos azonosítóit bármikor módosíthatja (ami annak törlését és az új másodlagos számlaazonosító megadását jelenti) és törölheti is.

Évente meg kell erősítenie, ha nem változtak a másodlagos azonosítói, amiről minden évben figyelmeztetést küldünk.

Nem, másodlagos számlaazonosítók csak a kedvezményezett megadásakor használhatók.

Nem, fizetési megbízásokat csak a korábban megszokott helyeken és felületeken adhat.